oranžno opozorilo Svet24.si

Arso oranžen alarm prižgal tudi za severovzhod, ...

kača-na-policijski-postaji Svet24.si

Kača s policijske postaje Koper

1706792389-b60k4933-1706792354008 Necenzurirano

Furs blokiral premoženje nekdanjega ministra ...

erika znidarsic sr Reporter.si

Erika Žnidaršič izgubila živce: kako je ...

Komplet za trening Ekipa24.si

Šik po francosko s slovensko noto

skrito-v-raju Njena.si

Skrito v raju: Kako je danes videti kamp Paradiso?...

doncic Ekipa24.si

Ste videli to? Navijači Oklahome z majicami z ...

Jure Bohorič
Jure Bohorič
0 16.10.2015 21:22:32

Začrtana smer je prava, Olimpijo čaka še ogromno dela

Arsen Perić
Kaj o tem, kam Olimpija pljuje pod vodstvom ameriškega poslovneža srbskih korenin Milana Mandarića, menijo navijači ljubljanskega kluba?

Vodstvo navijaške skupine Green Dragons je podalo svoje videnje na dogajanje v Olimpiji, odkar slednjo vodi Milan Mandarić. Navijači so z rezultati članske ekipe zadovoljni, hkrati pa so opozorili na stvari, ki po njihovem mnenju še vedno niso na ustrezni ravni.

mandaric M24_0153
Grega Wernig

Življenje navadnih smrtnikov je že takšno, da se v zgolj nekaj mesecih ne da zbrati dovolj denarja za nakup stanovanja, takšno, da mine kar nekaj letnih časov, preden se hiša sezida in postane primerna za vselitev. A če imaš dovolj denarja, je mogoče prav vse. Tudi to, da v Sloveniji prevzameš nogometni klub in ga v manj kot pol leta iz podpovprečnega, ki nazaduje na vseh področjih, spremeniš v kandidata za naslov prvaka. Milanu Mandariću je uspelo prav to. Ko je prevzel Olimpijo in na čelu slednje nasledil med privrženci zeleno-belih neverjetno nepriljubljenega Izeta Rastoderja, je zagrizel v kislo jabolko, zdaj že žanje sadove dobrega dela.

S smerjo, v kateri pljuje ljubljanska nogometna barka, so zadovoljni tudi navijači. Ti so bili v času nekdanjega vladarja samodržca najostrejši kritiki neurejenih razmer, ko je bila Olimpija še Rastoderjeva igračka, so svoje nezadovoljstvo izražali tudi tako, da so bojkotirali domače tekme svojega ljubljenega kluba. Ko je na čelu prišlo do zamenjave, so kakopak prekipevali od zadovoljstva, zdaj pa nogometaše glasno bodrijo na pravzaprav vsaki tekmi. In čeprav se zdi, da v Ljubljani vlada zgolj in samo harmonija, so po nekaj mesecih nove oblasti tudi previdni, saj poudarjajo, da vse še zdaleč ni tako, kot bi moralo biti.

SKUPŠČINA, STATUS, IZVRŠNI ODBOR
"Ob spremembi oblasti smo bili verjetno najbolj srečni prav Dragonsi. Takoj, že na začetku meseca junija, se je vzpostavil stik med navijaško skupino in vodstvom kluba. Predsednik in direktor sta nam na sestanku prikazala načrte, ki jih ima aktualna uprava z Olimpijo. Načrti so veliki in navijači jih podpiramo. Na žalost pa so bile te stvari predstavljene le nam, ne pa širši javnosti," so poudarili v vodstvu navijaške skupine Green Dragons in pristavili: "Nova uprava Olimpije na nekaterih področjih kaže gigantske napredke, na nekaterih področjih pa na žalost stagnira, mogoče celo nazaduje. Klub ni samo prva ekipa. Klub sestavljamo navijači, javnost, uprava, mladinski pogon, članstvo, verjetno smo še na koga pozabili, in dejstvo je, da moramo sodelovati in se skupaj truditi za boljšo Olimpijo."

green dragons 3573
Drago Wernig - TAKA

V nadaljevanju pogovora so navijači v tem trenutku edinega prvoligaša iz slovenskega glavnega mesta izpostavili stvari, ki bi se jih po njihovem novo vodstvo moralo nemudoma lotiti. "Na področju uprave želimo, da klub pripelje in ustoliči strokovnjaka za marketing, ki bi vodil stvari, ki trenutno niti pod razno niso v redu. Klub potrebuje zamenjavo na področjih odnosa z javnostjo in nekoga, ki bo tržil blagovno znamko s prodajo artiklov. Zelo slab se nam zdi tudi oblikovni del kluba – artikli, ki so trenutno v prodaji, plakati po Ljubljani in podobno so pod vsako kritiko. Pričakujemo, da bodo novi ljudje pogledali dobre primere v okolici in se zgledovali po klubih, kot je Rijeka, ki na področju marketinga resnično dela izredno dobro delo. In tudi v naši državi imamo klub, ki je na tem področju svetlobno leto pred našim … Na področju članstva je naša želja, da se še v tem letu skliče skupščina, ki sprejme statut (po naših podatkih statut iz lanske skupščine ni bil potrjen na upravni enoti), ki bo omogočal, da Olimpija ponovno postane javni klub, da se članarina zmanjša na razumno vsoto, da se imenujeta izvršni odbor in nadzorni odbor ter da klub začne pod vodstvom predsednika delovati kot društvo ter da navijači in javnost aktivno prisostvujemo gradnji velike Olimpije. Lep primer je Hajduk, ki bi moral biti zgled pri delovanju članstva, ali pa Benfica. Seveda govorimo o primerih, ki so za nas preveliki, a svoj, pošten in uspešen model delovanja nogometnega društva lahko ustvarimo tudi v Ljubljani. Na področju mladinskih selekcij je nujno, da klub imenuje in zadolži človeka, ki bi bil odgovoren za vodenje celotnega mladinskega pogona in stik s starši, ker slednji tavajo v temi. Mladinske selekcije so obraz celotnega kluba in tukaj smo glede na to, da je direktor znan po tem (in sam tudi vedno poudarja), da je v Radu vzgojil nemalo število mladih reprezentantov, pričakovali večji napredek. Pričakujemo tudi, da bo klub sprejel kodeks obnašanja, ki bo vseboval pravila, dolžnosti in pravice ljudi, ki so v klubu. Ta kodeks naj bi se nanašal na zaposlene, člane prve ekipe, člane mladinskega pogona in člane uprave kluba," so naštevali Green Dragonsi.

PREMALO JE PREVENTIVE
Navijači zeleno-belih ob tem poudarjajo, da nočejo in ne želijo biti opozicija svojemu klubu, vsekakor pa nameravajo tudi v prihodnje opozarjati, seveda predvsem v želji, da bi Olimpija še napredovala in bila še boljša.

"Ni nujno, da so navijači opozicija v klubu, sploh če to prenesemo na slovensko raven, kjer opozicija vedno samo nagaja vladajočim. Pravzaprav je za obojestranski interes dobro, da klub in navijači delajo v sožitju. Dragonsi konstruktivno sodelujemo pri usmeritvah kluba. Dejstvo je, da so nekateri naši predlogi padli na plodna tla, nekateri pa (še) ne. Problem je, da imamo že od začetka občutek, da opravljamo delo, ki bi ga morali drugi – tisti, ki so v klubu zaposleni," pravijo v vodstvu navijaške skupine iz Ljubljane in nadaljujejo: "Poglejte, klub pred sezono ni imel niti tiskovne konference, na kateri bi bila predstavljena ekipa. Dogodek oziroma piknik, ki se je organiziral pred sezono, je bil narejen izključno po naši ideji in v realizaciji kluba in je bil odlična priložnost zato, da se ustvarja pozitivna zgodba. In takih stvari je mnogo. A hkrati je mnogo stvari, ki se niso premaknile z mrtve točke. Starši iz mladinskih selekcij niso zadovoljni nad ravnjo napredka – ker ga trenutno niti ni. Klubu smo že večkrat predlagali, da naj tako, kot sodeluje z nami, ko imamo redne sestanke, sodeluje tudi z ostalimi subjekti – recimo s starši. Naš predlog še vedno ni padel na plodna tla. Klub vseskozi opozarjamo na napake v odnosih z javnostmi, zdaj so pripeljali novega fanta, ki skrbi za spletno stran in družabna omrežja. A odnose z javnostmi še vedno vodi oseba, ki ne ve, kaj dela. In verjetno vse te napake, ki jih stori, niti ne dela zanalašč, a predvsem zato, ker je nekompetentna. Dragonsi z upravo Olimpije komuniciramo na rednih sestankih, na žalost pa po štirih mesecih v klubu še vedno niso našli človeka, ki bi bil kompletno odgovoren za stik z navijaško bazo. Upoštevani smo kot pomemben del tega kluba, dejstvo pa je, da predvsem mi opozarjamo na napake, ki jih klub dela, premalo pa je preventive: dejanja, ki klub predstavljajo v slabši luči, bi lahko preprosto preprečili ali spremenili s preprosto razlago – če bi nas seveda kdo kaj vprašal. Trenutno je odnos bolj kurativen kot preventiven – in to ni dobro."

PREVEČ VPRAŠANJ, PREMALO ODGOVOROV
Ker je bila Olimpija pod Rastoderjevim vodstvom podhranjena tudi glede vodstvenih struktur, je bilo pričakovati, da bo Mandarić okoli sebe hitro zbobnal vojsko novih ljudi, ki bodo skrbeli za vodenje kluba. Kot prvi je prišel Ranko Stojić, v zadnjem času naj bi klub dobil tudi novega sekretarja, novo poslovno direktorico in še koga, toda javnost o tem za zdaj še ni bila obveščena.

stojic gw
Grega Wernig

"Ranko Stojić je bil ob seznanitvi s slovensko (športno) javnostjo deležen ogromno napadov, insinuacij in obtožb. Z našega vidika je to zelo zanimivo; zelo dolgo smo opozarjali na napake, ki jih je delala prejšnja uprava, pa nismo bili slišani, dejstva o nepravilnem delovanju kluba pa so bila ne samo preslišana, ampak tudi blokirana v več medijih. Stojić je zdaj nova oseba v slovenskem nogometu, čas pa bo pokazal, ali so obtožbe, insinuacije in napadi upravičeni. Za nas je pomembno le to, da je Stojića na verjetno najbolj odgovoren položaj postavil Milan Mandarić, da mu zaupa in da zanj odgovarja. Predsednik je večkrat povedal, da bo naredil kakšno napako, a da bo za njih tudi odgovarjal in jih popravil, kar je od človeka na takem položaju veliko dejanje. Stojić je v štirih mesecih in pol storil ogromno dobrih stvari. Sicer Olimpija ne bi bila na prvem mestu. Res pa je, da so nekatera področja potisnjena v ozadje, in upamo, da se bo to kmalu spremenilo. Dragonsi nimamo razloga, da ne bi zaupali Mandariću, ki se je kot predsednik kluba in kot osebnost že večkrat dokazal na pozitiven način," glede Mandarićevega in Stojićevega dela v vodstvu navijaške skupine Green Dragons nimajo veliko pritožb, moti pa jih, da so druge kadrovske spremembe ostale skrite pred očmi javnosti: "Spremembe v klubu se dogajajo preveč po tiho oziroma klub ne izkorišča svojega potenciala. Predvsem so problem uteži, ki jih klub nosi iz preteklega obdobja in ki ne razumejo, kako bi moral klub, kot je Olimpija, funkcionirati. Dragonsi na to, da se pred navijači skrivajo ure in časi prijateljskih tekem, opozarjamo od našega prvega sestanka. Opozorili smo, da klub slabo komunicira na družbenih omrežjih – in stvari so se nekaj dni nazaj začele premikati. Opozorili smo, da bi bilo ob otvoritvi novih prostorov lepo, da bi predsednik s svojo novo ekipo dokončno predstavil načrte z Olimpijo širši javnosti, pa se to še ni zgodilo. Klub se je kadrovsko okrepil, a o tem ne obvešča javnosti, nekateri pomembni zaposleni s klubom sodelujejo prostovoljno in fino bi bilo, da bi dobili uradne nazive. Preveč je vprašanj, ki jih postavlja javnost, na njih pa ni odgovora. Na splošno so odnosi z javnostmi tisto, kar v Olimpiji najbolj škripa."

NISO BOJKOTIRALI ZARADI REZULTATOV
Ne glede na številne takšne in drugačne pripombe tudi navijači priznavajo, da je zdaj biti povezan z Olimpijo spet lepo. "Olimpija je na prvem mestu prvoligaške lestvice in kar je še pomembneje – narod se vrača na tekme, ogromno ljudi tudi hodi na gostovanja. Zelo malo ljudi je 30. maja verjelo, da je Olimpija sposobna napolniti glavno tribuno in tisto na severu. Verjetno je več ljudi verjelo, da je Olimpija ob večjem finančnem vložku sposobna imeti take rezultate. Ljubljana si zasluži nogometni klub z veliko začetnico – in tukaj ne mislimo samo na rezultate. Rezultati nihajo, niso stabilni. Predvsem si želimo, da bi bila rast kluba neodvisna od nihanja rezultatov in stabilna. Pomembno je zavedanje, da Dragonsi več kot eno leto nismo opozarjali in bojkotirali domačih tekem zaradi rezultatov. Bojkotirali smo, ker smer delovanja Olimpije ni bila prava. Začrtana smer je zdaj prava, klub pa čaka še ogromno dela," so navijači zaključili svoje misli o prenovljeni Olimpiji.

green dragons af
alesfevzer.com

Članki iz rubrike