cg_zdravstveni_domovi Svet24.si

Prihodki v zdravstvu so se v petih letih povečali...

beli-pav Svet24.si

Foto: Beli pav ponosno razprl svoj rep

nov ct aparat, Pavel Berden in Dimitrij Kuhelj Necenzurirano

Bolniki v UKC Ljubljana ostajajo brez preiskav. ...

koscek erika Reporter.si

Poslovne skrivnosti partnerja Erike Žnidaršič: ...

kidd doncic Ekipa24.si

Kakšno je najnovejše zdravstveno stanje Luke ...

marjetka in rudi Njena.si

Poroka na prvi pogled: Rudi in Marjetka, ko ju ...

pogacar 1 Ekipa24.si

Tako malo je manjkalo! Tukaj je posnetek, ...

ou
ou
0 10.02.2023 11:29:16

Utrujenost voznika, neustrezno naložen tovor, neustrezne pnevmatike in neprilagojena hitrost so lahko usodna kombinacija

Tovorni promet
Promet.si
V ponedeljek, 13. februarja 2023, se začenja prva od treh letošnjih nacionalnih preventivnih akcij za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov, ki bo trajala do 19. februarja in je evropsko usklajena.

Koordinira jo Agencija za varnost prometa, policisti pa bodo v tem tednu izvedli več poostrenih nadzorov nad avtobusi in tovornimi vozili. Po začasnih podatkih so bili v letu 2022 vozniki tovornih vozil udeleženi v 2.528 prometnih nesrečah. Povzročili so jih 1.627, oziroma 64 % od vseh nesreč, v katerih so bili udeleženi. V posledicah teh nesreč je življenje izgubilo 7 oseb, od tega šest voznikov tovornih vozil, 49 oseb je bilo hudo poškodovanih, 380 oseb pa lažje poškodovanih. Agencija za varnost prometa je pred začetkom akcije za vse policijske uprave zagotovila 2.000 pripomočkov za pravilno pritrjevanje tovora, ki jih bodo razdeljevali ob poostrenem nadzoru. Na vse šole vožnje je Agencija naslovila dopis s pozivom, naj kandidate za voznike, ki opravljajo usposabljanje za pridobitev vozniškega izpita C, C1, D in D1 kategorije, še posebej opozorijo na vse elemente, potrebne za njihovo varno udeležbo v prometu ter jih seznanijo z videom Specifike prevoza tovora, knjižico Varen prevoz tovora in videovsebinama mrtvi koti velikih vozil ter dolžina zavornih poti.

Policisti bodo tudi pri rednem delu prioritetno izvajali nadzor nad tovornimi vozili in avtobusi. Nadzor tovornih vozil se bo izvajal na vseh cestah, na avtocestah pa s preusmeritvijo tovornih vozil na kontrolne točke. Nadzori avtobusov bodo potekali tudi na avtobusnih postajališčih, nadzori prevozov potnikov pa se bodo izvajali tudi na avtocestah in hitrih cestah. V nadzorih bodo policisti še posebej pozorni na spoštovanje omejitev hitrosti, tehnično brezhibnost vozil, preobremenjenost, spoštovanje socialne zakonodaje, pravila o nalaganju in pritrjevanju tovora, psihofizično stanje voznikov, uporabo varnostnega pasu ter uporabo naprav in opreme, ki zmanjšujejo voznikovo pozornost. Poostren nadzor nad vozniki tovornih vozil in avtobusov je evropsko usklajen, v več državah bo potekal do nedelje, 19. februarja. Policisti Specializirane enote za nadzor prometa in postaj prometne policije so med 30. januarjem in 3. februarjem 2023, v različnih oblikah nadzora prometa kontrolirali več tovornih in priklopnih vozil ter avtobusov. Pri tem so ugotovili več različnih prekrškov s področja tehnične brezhibnosti vozil ter nalaganja in pritrjevanja tovora, pa tudi kršitve predpisanega počitka. Tovrstni prekrški lahko pripeljejo tudi do tako tragičnih prometnih nesreč, do kakršne je 3. februarja 2023, prišlo na pomurski avtocesti, v kateri so umrle tri osebe.

Mag. Simona Felser, v. d. direktorja Agencije za varnost prometa, je ob pričetku akcije dejala: »V letu 2022 so bili vozniki tovornih vozil udeleženi v 2.528 prometnih nesrečah, oziroma v vsaki 7. prometni nesreči na slovenskih cestah. V zadnjih petih letih je zaradi voznikov tovornih vozil umrlo največ pešcev (10 oseb) ter voznikov tovornih vozil samih (20 oseb). Število prometnih nesreč z udeležbo voznikov tovornih vozil se je do leta 2019 povečevalo, v letu 2020 je bil zabeležen padec, kot posledica ukrepov za zajezitev epidemije COVID-19 in manjšega obsega prometa. V letih 2021 in 2022 se je število prometnih nesreč z udeležbo tovornih vozil ponovno začelo povečevati. Agencija za varnost prometa in Policija letos izvajata tri akcije s poostrenim nadzorom in ozaveščanjem voznikov tovornih vozil in avtobusov glede obveznega pripenjanja z varnostnim pasom, neuporabe mobilnega telefona, doslednega zagotavljanja ustrezne varnostne razdalje, načrtovanja poti in počitkov, upoštevanja cestnih razmer, voznike pa znova pozivamo, naj za volan vselej sedejo trezni. Vse voznike v času zimskih mesecev še posebej opozarjamo na ustrezne pnevmatike, voznike tovornih vozil pa dodatno na ustrezno pritrjevanje in varen prevoz tovora.«

Tovorna vozila in avtobusi zaradi svoje velikosti potrebujejo več prostora na cesti. »Vozniki, v videu preverite, kako ravnati, ko se v prometu srečate s takšnim vozilom,« še opozarjata Agencija in Policija. 


Skoraj 40 % več zaznanih kršitev pri voznikih avtobusov
V letu 2022 so bili vozniki avtobusov udeleženi v 312 prometnih nesrečah oz. 19 % več kot v letu poprej. Povzročili so 92 prometnih nesreč oz. 7 več kot v letu 2021. Število prometnih nesreč z udeležbo voznikov avtobusov se je do leta 2019 povečevalo, prav tako število prometnih nesreč, ki jih je zakrivil voznik avtobusa. V letu 2020 se je delež občutno zmanjšal, kar je posledica manjšega avtobusnega prometa na slovenskih cestah (ukrepi za zajezitev epidemije COVID-19), zadnji dve leti pa se število zopet povečuje. Na slovenskih cestah v lanskem letu v prometni nesreči, ki jo je povzročil voznik avtobusa, ni umrl noben udeleženec cestnega prometa, 3 so bili hudo telesno poškodovani, 37 pa lažje telesno poškodovanih. 5 voznikov avtobusa je v prometnih nesrečah utrpelo lažje telesne poškodbe. Kot potnika sta v avtobusu od leta 2010 umrli dve osebi, ena v letu 2010 in ena v letu 2011 (obe osebi v prometnih nesrečah na avtocestah). V zadnjem 11-letnem obdobju med potniki na avtobusih ne beležimo smrtnih žrtev.

Pri voznikih avtobusov je bilo v letu 2022 ugotovljenih 865 kršitev cestnoprometnih predpisov, kar je 38,6 % več, kot leto poprej (624 v letu 2021). Najpogostejše kršitve so povezane s hitrostjo – 229, uporabo mobitela – 97, neuporabo varnostnega pasu – 102 in neustrezno varnostno razdaljo – 13.

Pri voznikih tovornih vozil manj zaznanih kršitev, povzročili pa so več prometnih nesreč


V letu 2022 so bili vozniki tovornih vozil udeleženi v 2.528 prometnih nesrečah. V letu 2022 so povzročili 1.627 prometnih nesreč oz. 64 % vseh prometnih nesreč v katerih so bili udeleženi. Na slovenskih cestah je v letu 2022 v prometnih nesrečah, ki jih je povzročil voznik tovornega vozila, umrlo 7 udeležencev cestnega prometa (-59 %), 49 udeležencev je bilo hudo telesno poškodovanih (+29 %), 380 pa je bilo lažje telesno poškodovanih udeležencev (+16 %). Od 7 umrlih, je bilo 6 umrlih voznikov tovornih vozil, hudo telesno poškodovanih voznikov tovornih vozil pa je bilo 21 (91 % več kot v letu 2021). Lažje telesno poškodovanih voznikov tovornih vozil je bilo 132.

Ob tem poudarjamo, da med tovorna vozila spadajo vsa vozila, ki so registrirana kot tovorna vozila (npr. lahko tudi manjša vozila za prevoz tovora kot npr. VW Caddy…).

Večino prometnih nesreč voznikov tovornih vozil v Sloveniji povzročijo domači vozniki, vendar se delež zmanjšuje. V letu 2022 so tako domači vozniki tovornih vozil povzročili 933 prometnih nesreč oz. 57 % (60 % v letu 2018). Zaradi povzročitelja prometne nesreče, domačega voznika tovornega vozila, so v letu 2022 umrli 4 udeleženci cestnega prometa, 3 pa so umrli zaradi tujih voznikov tovornih vozil. V letu 2022 je bilo 69 % hudo in lažje telesno poškodovanih udeležencev zaradi domačih voznikov tovornih vozil.

V letu 2022 je bilo pri voznikih tovornih vozil ugotovljenih 38.088 kršitev cestnoprometnih predpisov (40.256 v letu 2021). Najpogostejše kršitve so bile povezane s hitrostjo – 9.974, uporabo mobitela – 6.191, neuporabo varnostnega pasu – 4.005, neustrezno varnostno razdaljo – 1.174 in nepravilnostmi na tovoru – 1.682.

Utrujenost voznika, neustrezno naložen tovor in neprilagojena hitrost so usodna kombinacija
Agencija za varnost prometa in Policija posebej izpostavljata, da je pri tovornih vozilih in avtobusih še posebej pomembna ustrezna varnostna razdalja, saj je zavorna pot pri njih še daljša, česar se morajo vozniki zavedati ves čas vožnje. Pomemben dejavnik je tudi utrujenost voznika. Ta je po podatkih Evropske komisije iz leta 2018 dejavnik v približno 20 % nesreč, v katerih so udeležena tovorna vozila. Kako nevarna je utrujenost in zaspanost voznikov, je razvidno iz naslednjega:
· Če spimo manj kot 5 ur na noč, se kar za 4,5-krat poveča verjetnost za udeležbo v prometni nesreči.
· Če ostanemo budni več kot 24 ur, delamo podobne napake, kot če bi imeli v krvi 1,0 mg/l alkohola.
· Z vidika zaspanosti za volanom z vožnjo ponoči do 6-krat bolj tvegamo, da bomo udeleženi v prometni nesreči.

V okviru prizadevanj za zagotovitev večje varnosti voznikov tovornih vozil je Agencija za varnost prometa izdala knjižico Varen prevoz tovora. Knjižice so prejele šole vožnje po vsej Sloveniji, vsi izpitni centri po Sloveniji in izvajalci tehničnih pregledov v povezavi s kontrolnimi organi za ugotavljanje skladnosti vozil.

Značke: promet, varnost

Članki iz rubrike