Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
nu
nu
29. 11. 2022 · 10:55
19. 05. 2024 · 09:06
Deli članek:

Vsak tretji Slovenec bo letos za božična darila namenil več kot 100 evrov

Blaž Žnidarič
Direktor družbe SES Slovenija Toni Pugelj

Malo več kot mesec dni nas loči do božiča, medtem ko slovenski potrošniki že komaj čakajo na božično nakupovanje in obdarovanje svojih najbližjih. Obiskovalci nakupovalnih središč že načrtujejo praznične nakupe, pri čemer polovica za darila načrtuje enako vsoto kot lani. Nekateri jih nakupujejo že novembra, ko predvsem radi izkoristijo visoke popuste na črni petek. Več kot polovica bo sicer darila kupila šele v decembru, največ ljudi pa bo za zanje odštelo med 50 in 200 evri. Moški darila običajno nakupujejo pozneje, v decembru, a hkrati zanje namenijo več denarja kakor ženske. To je le nekaj izmed izsledkov SES-ove spletne raziskave.

Malo več kot mesec dni nas loči do božičnih praznikov, ki prinašajo veliko veselja. Obiskovalci nakupovalnih središč že načrtujejo praznične nakupe, več kot polovica vprašanih pa bo zanje porabila enako ali več denarja kot lani.

Slovenski potrošniki že komaj čakajo, da bodo lahko kupili božična darila
Približno četrtina potrošnikov je pričela z božičnimi nakupi že ta mesec. Nekateri izmed njih so darila poiskali po ugodnih cenah že na črni petek, ki je uradni začetek prednovoletnega nakupovanja. Mnogi nakupujejo v zadnjem trenutku, več kot polovica (59 %) bo s prazničnimi nakupi pričela šele decembra, medtem ko le 4 % vprašanih nakup daril načrtuje že oktobra. Večina vprašanih (83 %) bo z njimi začela ob približno enakem času kot lani, desetina prej, 4 % pa pozneje. Vsaka tretja ženska začne nakupovati darila že novembra, le manj kot polovica šele decembra. Na drugi strani le 17,5 % vprašanih moških začne nakupovati novembra, 69,2 % pa šele decembra.

Moški za darila namenijo več denarja
Največ potrošnikov bo za darila namenilo več kot 50 evrov, približno slaba tretjina več kot 100 evrov, prav toliko pa tudi nekje med 50 in 100 evri. Nekaterim je obdarovanje bolj pomembno kakor drugim, saj bo približno sedmina potrošnikov za darila namenila 200 evrov ali več. Moški za darila namenijo več denarja kakor ženske, saj so dražji nakupi bolj pogosti med moškimi kot pa ženskami. Skoraj polovica moških bo za darila porabila med 100 in 500 evri, medtem ko ženske le v 41,5 % primerih. Največ moških bo za darilo namenilo med 100 in 200 evri, največ žensk pa med 50 in 100 evri.

Praznična razsvetljava vpliva pozitivno na obiskovalce in prodajalce
Okrasne lučke v prazničnem času pred božičem in novim letom na javnih mestih pripomorejo k ustvarjanju prazničnega vzdušja. Poraba električne energije s sodobno LED razsvetljavo predstavlja približno 0,1 % letne porabe električne energije. V SES-ovih nakupovalnih središčih želijo obiskovalcem omogočiti prijetno izkušnjo, saj praznična razsvetljava dokazano pozitivno vpliva na počutje ljudi in vsesplošno vzdušje. »Tudi našim najemnikom in prodajalcem želimo ogreti srca v času njihove največje sezone. Za praznično razsvetljavo smo se odločili tudi letos, energijo pa bomo privarčevali z drugimi ukrepi, kar podpirajo tudi naši obiskovalci. Lučke smo prižgali od 25. novembra do novega leta, čas razsvetljave pa smo skrajšali za tretjino, medtem ko bo izven delovnega časa osvetlitev omejena,« je dejal direktor družbe SES Slovenija Toni Pugelj.

Reprezentativna spletna analiza Inštituta za raziskovanje trga in medijev
SES Spar European Shopping Centres je vodilni na trgu pri upravljanju velikih nakupovalnih središč tako v Avstriji kot tudi v Sloveniji. Pod njihovim okriljem so centri Aleja, Citypark Ljubljana, Europark Maribor, Citycenter Celje in Center Vič Ljubljana. SES raziskava je potekala v drugi polovici oktobra 2022. V raziskavi je sodelovalo 1022 ljudi, ki so jih vprašali o njihovem nakupovalnem vedenju do morebitnih sprememb v nakupovalnem središču in o načrtovanih prazničnih nakupih. Ciljna populacija so bile osebe, ki kadarkoli obiščejo nakupovalna središča. Vzorec je reprezentativen za Slovenijo po spolu, starosti, izobrazbi in regiji.

SES Spar European Shopping Centers
SES je razvijalec, graditelj in upravljavec nakupovalnih središč v šestih srednjeevropskih državah: Avstrija, Slovenija, Italija, Madžarska, Hrvaška in Češka. Podjetje trenutno upravlja 30 nakupovalnih lokacij v srednji, južni in vzhodni Evropi z več kot 830.000 kvadratnimi metri najemnih površin (GLA). Družba SES je vodilna na trgu velikih nakupovalnih središč v Avstriji in Sloveniji. Leta 2021 so nakupovalni partnerji v SES-ovih nakupovalnih središčih ustvarili skupni promet v višini 2,64 milijarde evrov. SES že od samega začetka ponuja svoje strokovno znanje in izkušnje na področju razvoja projektov, upravljanja gradnje, najema trgovskih prostorov ter upravljanja centrov in objektov tudi zunanjim lastnikom nakupovalnih središč kot storitev. Centri SES so že prejeli več nacionalnih in mednarodnih nagrad za arhitekturo in oblikovanje, trajnost, prometno zasnovo in inovativno trženje. Nakupovalno središče ALEJA Ljubljana, ki je bilo odprto maja 2020, je leta 2021 prejelo svetovno priznano nagrado Global RLI Award v kategoriji "International Shopping-Centre - New Build". Leta 2022 so najemniki, ki so sodelovali v raziskavi Shopping Centre Performance Report Austria, družbo SES uvrstili na prvo mesto po usposobljenosti in uspešnosti pri upravljanju nakupovalnih središč. SES je del skupine SPAR Avstrija. Dodatne informacije: www.ses-european.com in press.ses-european.com.