Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
ou
ou
17. 11. 2021 · 12:22
Deli članek:

Globalna raziskava IBM: "Vaccines, variants, and deja vu"

Dreamstime
Pri potovanju z letalom se prtljaga deli na ročno in oddano prtljago.

Konec tradicionalnih nakupovalnih navad, a želja po potovanjih in dogodkih ostaja.

Rezultati nove globalne raziskave med potrošniki, ki jih je objavil IBM Inštitut za poslovno vrednost (IBV), razkrivajo rahel porast prazničnih aktivnosti v letu 2021 v primerjavi z 2020. Vprašani nameravajo med prazniki porabiti več denarja za potovanja in lokalne dejavnosti. Rezultati obenem tudi razkrivajo, da skrbi, povezane s pandemijo COVID-19, prinašajo nove ovire za tradicionalne nakupovalne navade.

Globalna raziskava* v kateri je sodelovalo več kot 13.000 polnoletnih oseb, je pokazala, da kljub naraščajočemu številu cepljenih, ki je marsikje povzročilo ublažitev omejitev, so mnogi še vedno previdni, ko gre za druženje, nakupovanja in potovanja. Vprašani nameravajo letos za praznične nakupe zapraviti 13 % manj denarja kot leta 2019, vendar pa je ta številka hkrati tudi za 30 % višja od lanske. Obenem je 87 % anketirancev (šest odstotnih točk več kot leta 2020) mnenja, da bodo letos s prazničnimi darili obdarili svoje najbližje.

»Najučinkovitejša podjetja v panogi so tista, ki lahko ugodijo potrebam strank kjer in ko si jih te želijo ter na način, ki jim ustreza,« je dejal Jonathan Wright, partner in globalni podpredsednik za dobavne verige, IBM Consulting. »Raziskava je pokazala, da vprašani še vedno pričakujejo izpolnjevanje Covid varnostnih zahtev za tiste dejavnosti, pri katerih bodo prišli v stik z drugimi, obenem pa si želijo sodobnih načinov izpolnjevanja njihovih naročil, kot so brezstični prevzem, dostava na dan naročila, pošiljanje iz trgovine, spletno nakupovanje, prevzem v trgovini itd. Uvajanje rešitev za podporo prodaji z uporabo umetne inteligence, inteligentne avtomatizacije in analitike vzpostavi bolj prilagodljivo in hitro-odzivno podjetje, ki lahko širi oz. krči svojo dejavnost, kar je lahko ključni dejavnik v prihajajoči praznični nakupovalni sezoni.«

Pomembnejše ugotovitve raziskave so:
Zgodnejši začetek nakupovalne sezone
Ob prazničnih nakupih potrošnike skrbi morebitno pomanjkanje izdelkov. Zato je vsak četrti anketiranec z nakupi pričel že septembra ali prej, da bi si tako zagotovil nakup vsega na prazničnem seznamu. Z nakupi oktobra je nameravalo pričeti dvakrat več vprašanih kot lani, slaba polovica pa se je nakupov lotila že pred novembrom, več tednov pred tradicionalnim črnim petkom.

Spletno nakupovanje trdno v sedlu
Spletno nakupovanje bo najverjetneje ohranilo vodilni položaj tudi med letošnjimi božično-novoletnimi prazniki. Ta podatek je pomembno razumeti v kontekstu primerjave s podatki raziskave IBV iz februarja 2021, v kateri je 73 % vprašanih izjavilo, da želi po cepljenju spet nakupovati v nakupovalnih središčih. V nasprotju s tem sedaj 43 % vprašanih pravi, da namerava izdelke še naprej kupovati na spletu, le 36 % pa jih želi nakupovati v trgovinah – razlog za to spremembo je vse večja zaskrbljenost zaradi novih izbruhov in sevov virusa COVID-19.

Počitniška potovanja in doživetja bodo po pričakovanjih bolj popularna kot leto poprej
Rezultati raziskave nakazujejo, da nameravajo vprašani za potovanja nameniti 8,2-odstotni delež svojih namenskih sredstev v primerjavi s 5,7 odstotka v letu 2020. Čeprav je ta znesek še vedno nižji kot je bil leta 2019, je skoraj 40 % anketirancev (v primerjavi z 28 % leta 2020) dejalo, da želijo med prazniki obiskati družino in prijatelje. Tudi sredstva namenjena za potovanja so letos za 43 % višja kot lani, pri čemer prednjačijo stroški mednarodnih potovanj in letalskih prevozov. Lokalni izleti in dejavnosti, pa tudi večerje v restavracijah, so na dobri poti k doseganju visoke rasti med letošnjimi prazniki, saj nameravajo vprašani za njih porabiti 30 % več denarja kot lani.

Trajnost ostaja pomembna za potrošnike; lokalno je pomembno
Med letošnjimi prazniki bodo v prednosti okolju prijazni izdelki. 80 % vprašanih je dejalo, da namerava pri prazničnih nakupih do določene mere upoštevati trajnost kupljenih izdelkov, kar odseva tudi ugotovitve lanskoletne raziskave. Ta skupina se namerava izogibati plastiki za enkratno uporabo in želi nakupovati v lokalnih trgovinah ter namerava kupiti več lokalno izdelanih proizvodov.

*Metodologija raziskave IBV
Inštitut IBV je anketiral več kot 13.000 polnoletnih oseb v devetih državah (Brazilija, Francija, Indija, Kanada, Mehika, Nemčija, Španija, Združene države in Združeno kraljestvo), z željo bolje razumeti skrbi potrošnikov glede pandemije COVID-19 in pridobiti njihova mnenja o nakupovanju, potovanjih itd.

Celotna raziskava je na voljo na: https://www.ibm.com/thought-leadership/institute-business-value/report/2021-holiday-shopping-travel-outlook 

Več o IBM IBV: www.ibm.com/ibv