profimedia-0840008601 Svet24.si

Polovica slovenskih zalog žlahtne kovine je v ...

slovenska policija Svet24.si

Gruzijec peš bežal pred policisti

1701200126-dsc6052-01-1701200060836 Necenzurirano

Konflikt interesov? Nov zakon po željah glavnega ...

peter gregorcic sr Reporter.si

Peter Gregorčič igra Janševo igro: glavni cilj ...

popovic Ekipa24.si

Velika drama kapetana Celja: Po tekmi z Domžalami...

Poleg britanskega škandala, Rebel razkriva tudi druga sporna povabila, vključno z 2-milijonsko ponud Odkrito.si

Kraljeva družina - Orgije in droga na zasebnih ...

luka doncic Ekipa24.si

Luka Dončić je postal del izbrancev in podpisal ...

cu
cu
0 30.04.2020 17:04:18

Ukrepi se rahljajo. Naj se ne rahlja odnos do cestno-prometnih predpisov

Pred nami je še en prazničen podaljšan konec tedna, ki ga bodo mnogi, predvsem motoristi, tudi zaradi odprave splošne omejitve gibanja na občine, izkoristili za izlete po Sloveniji.

Agencija za varnost prometa opozarja, da odprava omejitve gibanja zunaj občinskih meja in rahljanje ukrepov ne pomeni, da se lahko rahlja odnos motoristov ter drugih udeležencev v prometu do cestno-prometnih predpisov. Ti ostajajo enaki kot prej, zato jih je potrebno dosledno spoštovati. Motoriste, mopediste in kolesarje agencija poziva k odgovornemu vedenju v prometu, ostale udeležence v prometu pa opozarja na njihovo povečano število na cesti, še posebej ob lepem vremenu. Neprilagojena hitrost pri voznikih enoslednih motornih botruje najhujšim posledicam prometnih nesreč.

Do vključno 15. 4. 2020 so bili vozniki enoslednih motornih vozil udeleženi v 109 prometnih nesrečah oz. 12 % manj kot v lanskem obdobju. Zmanjšanje beležimo tudi pri hudo telesno poškodovanih (-25 %) in pri lažje telesno poškodovanih (-27 %). Beležimo pa povečanje umrlih voznikov enoslednih motornih vozil, saj jih je v letošnjem letu umrlo že 5, oziroma trije več kot v lanskem primerjalnem obdobju. Med 5 umrlimi so 4 vozniki motornih koles ter 1 voznik mopeda.

Od 5 umrlih so vozniki motornih koles in mopedov sami povzročili 4 prometne nesreče, v katerih so tudi umrli. Vzrok za smrtne prometne nesreče voznikov enoslednih motornih vozil so bile: neprilagojena hitrost in stran oz. smer vožnje ter neupoštevanje pravil o prednosti (povzročitelj je bil voznik osebnega vozila). 4 umrli motoristi so imeli čelado, voznik mopeda pa čelade ni imel pripete.

Več kot polovico prometnih nesreč letos povzročili vozniki enoslednih motornih vozil sami

Kar 67 od 109 prometnih nesreč so povzročili vozniki enoslednih motornih vozil sami (61 %). Od 67 povzročenih prometnih nesreč, jih je bilo 17 povzročenih pod vplivom alkohola (25 % oz. vsaka četrta).

Motoristi in mopedisti brez veljavnega vozniškega dovoljenja so letos do 15. 4. povzročili 25 prometnih nesreč, od katerih se je 1 končala s smrtnim izidom, 5 pa s hudimi telesnimi poškodbami.

Večletni podatki kažejo, da so nesreče voznikov enoslednih motornih vozil pogostejše ob vikendih


Podatki iz Analize enoslednih motornih vozil za petletno obdobje 2014-2019 kažejo, da je bilo število prometnih nesreč z udeležbo enoslednih motornih vozil največje ob koncih tedna oz. med petkom in nedeljo. Najmanj prometnih nesreč pa je bilo v prvih dnevih tedna oz. med ponedeljkom in sredo. Število umrlih je bilo prav tako največje ob koncih tedna oz. ob sobotah (24 umrlih) in nedeljah (26 umrlih). Največ prometnih nesreč z udeležbo voznikov enoslednih motornih vozil se je pripetilo v popoldanskem času med 16. – 18. uro in med 14. – 16. uro. Število umrlih je najvišje tudi v popoldanskem oz. pozno popoldanskem terminu – med 18. in 20. uro (21 umrlih) ter med 18. – 20. uro in 20. – 22. (20 umrlih).

Nesreče voznikov enoslednih motornih vozil so torej pogostejše ob vikendih, v popoldanskem času, kar je predvsem povezano z življenjskim slogom voznikov enoslednih motornih vozil ter odnosa to motornih koles – vožnja z motornim kolesom je prej hobi kot nuja.

Poskrbite za svojo varnost, ravnajte samozaščitno!

Motoristi in mopedisti morajo še dodatno poskrbeti za svojo varnost, preveriti brezhibno delovanje motorja, dosledno uporabljati zaščitno opremo in čelado, prilagoditi hitrost vožnje razmeram na cesti, oziroma upoštevati omejitev hitrosti. Pri tem naj nosijo svetla odsevna oblačila in imajo vedno prižgane luči. Tudi sposobnost obvladovanja motorja v nekaj mesecih nekoliko upade.

Tudi kolo mora biti brezhibno pripravljeno. Kolesarji naj preverijo delovanje zavor, sprednje in zadnje luči ter zvonca, ustrezno naj napolnijo pnevmatike in poskrbijo, da so odsevniki ustrezno nameščeni. Uporabljajo naj kolesarsko zaščitno čelado, ki pomembno prispeva k večji varnosti, saj zmanjšuje težo posledic in poškodb glave od 40 % do kar 70 %. Kolesarji naj nosijo svetla, odsevna oblačila, med kolesarjenjem pa naj nikdar ne uporabljajo mobilnega telefona ali slušalk. Dosledno naj spoštujejo vsa prometna pravila in razmere na cesti ter se ne izpostavljajo tvegani vožnji.

Še posebna opozorila so namenjena visokim tveganjem glede vožnje pod vplivom alkohola, zato je nujno, da na motor, moped ali kolo sedemo trezni!

Motoristi, previdno na ceste, poskrbite tudi za varne postanke in upoštevanje veljavnih ukrepov

Ne pozabimo, da so zaradi trenutne vsesplošne situacije posamezniki lahko še manj zbrani, opustijo nekatere previdnostne navade ali so ohlapnejši pri spoštovanju prometnih predpisov, ko se znova vračajo na ceste, kar lahko privede do tragedij, ki zaznamujejo mnoge. Predvsem to velja za daljše vožnje, kjer morajo biti motoristi še posebej pozorni na načrtovanje vmesnih počitkov, te pa naj opravijo na varnih mestih in ob siceršnjem upoštevanju ukrepov, ki še vedno veljajo (ohranjanje varne razdalje do drugih oseb, razkuževanje rok, uporaba zaščitne maske ali druge oblike zaščite ustnega in nosnega predela...).

Članki iz rubrike