Vodenje računovodstva za samostojne podjetnike (s.p.-je) je lahko precej enostavno – toliko, da ga lahko vodi sam – ali pa precej zapleteno. Vse je seveda odvisno od kompleksnosti dejavnosti, ki jo podjetnik opravlja, števila zaposlenih, realiziranega prometa, prejetih in izdanih računov itd.
1. POPOLDANSKI ALI POLNI OZ. NAVADNI S.P.? - Pravno-formalni status »polnega« in »popoldanskega« s.p.-ja je popolnoma enak. Enake so tudi dolžnosti in pravila računovodenja. Razlika je le v načinu zavarovanja podjetnika in obračunavanju prispevkov za socialno zavarovanje.
2. NORMIRANI ALI DEJANSKI S.P.? - Glavna razlika je v ugotavljanju davčne osnove in uveljavitvi olajšav.
3. DDV ZAVEZANEC? – V osnovi ločimo obvezno in prostovoljno vključitev v sistem DDV. O obvezni vključitvi govorimo takrat, ko znesek obdavčljivega prometa preseže 50.000 v zadnjih 12 mesecih poslovanja.
4. VODIL ENOSTAVNO ALI DVOSTAVNO KNJIGOVODSTVO? - Podjetja, katerih letnih prihodki presegajo vrednost 50.000 €, avtomatsko zapadejo pod dvostavno knjigovodstvo. Če pa je vrednost prihodkov nižja, se podjetnik lahko sam odloča, za katero od teh dveh se bo opredelil.
Obseg računovodskih storitev, ki jih potrebuje s.p., je torej lahko manjši ali večji oziroma lahko vsebuje:
• Vodenje poslovnih knjig,
• knjiženje dogodkov (prejetih, izdanih faktur, mesečni iztržki),
• knjiženje bančnih izpiskov,
• obračun DDV,
• obračun plače,
• obračun za zavezanca,
• mesečna priprava poročila za poročanje za zaposlence,
• obračun potnih nalogov,
• vodenje evidenc osnovnih sredstev in obračun amortizacije,
• mesečna kontrola dokumentacije, izdani računi in promet,
• letna opravila v zvezi z zaposlenim,
• letni zaključni račun,
• spremljanje zakonodajo in obveščanje,
• svetovalne storitve.