Večino časa v sezoni kolesarji vozijo v dresih profesionalnih moštev, dvakrat ali trikrat na leto pa oblečejo reprezentančne drese. Na septembrskem svetovnem prvenstvu v avstralskem Wollongongu je slovenska reprezentanca vozila v svetlo zelenih slovenskih dresih, ki so bili »polepljeni« seveda s sponzorji, ki omogočajo reprezentančne obveznosti.
Zanimiv je bil članek uglednega kolesarskega spletnega portala CyclingTips, ki se je dotaknil sponzorja na slovenskih dresih – NiceHasha. Slednje podjetje je platforma za rudarjenje kriptovalut in ima uradno sedež na Britanskih Deviških otokih, toda praktično celotno delo poteka v Sloveniji. Nekaterim poznavalcem kolesarstva so začeli zvoniti alarmi, pa ... Spomnili so se, da je bilo v sponzorstvo v kolesarstvu vpleteno podjetje NextHash, ki se je hvalilo s sponzorstvom kolesarske ekipe Team Qhubeka. Slednja je poskušala iz kontinentalne ekipe preskočiti v najvišji razred svetovnega kolesarstva. NextHash je ustanovila Slovenka Ana Benčič, ki je bila potem obtožena zlorabe položaja in ponarejanja dokumentov, iz nekega podjetja naj bi vzela 200.000 evrov za zasebne namene. Benčičeva naj bi imela na različnih naslovih v Izoli in Kopru več kot deset podjetij, večina pa naj bi jih bila v likvidaciji ali insolventnih.
No, sponzor slovenske zveze, ki ga na majici nosi tudi Tadej Pogačar, pa ni NextHash, ampak NiceHash.
Ali imata ti dve podjetji kaj skupnega?
Na začetku leta je spletna stran CyclingTips poročala, da je bila ustanoviteljica podjetja NextHash svojčas 35-odstotna lastnica tudi podjetja, ki ima zelo podobno ime – NiceHash. To podjetje je doživelo hud udarec, ko so ji severnokorejski vojaški hekerji z računa ukradli za 80 milijonov dolarjev bitcoinov, takrat pa so sprejeli Benčičevo ponudbo za dodatno investiranje. Ko se je izkazalo, da Benčičeva sploh nima denarja za nakup dela podjetja, jo je NiceHash tožil in seveda izločil iz podjetja. Kmalu potem je Benčičeva ustanovila zdaj že zloglasni NextHash. »Še izbira za ime njenega podjetja je, milo rečeno, smešna. Tudi njeni javni dokumenti so zelo podobni dokumentom, ki jih izdajamo pri NiceHashu,« je dejal za CyclingTips direktor tega podjetja Joe Downie. »Samo upamo lahko, da nas ljudje ne zamenjujejo z NextHashem, saj mi vodimo povsem drugačen posel,« je dodal Downie.
Slovenija je majhna država z ogromno dobrimi športniki, a tudi precej razvita v svetu kriptovalut. Zato je kljub čudni zapuščini podjetja NextHash dopustila, da v slovenski šport pride podjetje z zelo podobnim imenom. Podjetje NiceHash je s Kolesarsko zvezo Slovenije v začetku leta podpisalo večjo sponzorsko pogodbo, saj je trenutno kolesarstvo v Sloveniji izjemno priljubljeno, slovenski kolesarji pa najboljši na svetu. »Naše podjetje je manjši sponzor slovenske zveze že nekaj let in glavno sponzorstvo je bil logičen naslednji korak,« je pripomnil Downie. Sponzorstvo vključuje napisa na dresih, različne promocijske artikle in tudi video s Pogačarjem in Rogličem za različne medijske projekte. »Cilj sponzorstva je, da združimo najboljše slovenske športnike in eno največjih slovenskih kriptopodjetij ter da pokažemo, da kripto ni več v senci, ampak legitimna stvar, od katere bodo imeli vsi korist.«
Po polomu podjetja NextHash z Ano Benčič v glavni vlogi (zaradi različnih poslovnih goljufij ji grozi do osem let zapora) lahko seveda samo upamo, da bo NiceHash povsem drugačna zgodba. In če boste videli Tadeja Pogačarja in njegovo Urško Žigart, da se vozita po Sloveniji in trenirata v reprezentančnem dresu z napisom NiceHash, tega nikar ne povežite s prevaro slovenske podjetnice. Verjamemo in predvsem upamo, da se zgodba NiceHasha (prijazen) ne bo končala kot zgodba NextHasha (naslednji). Vsaj ime kriptopodjetja je bolj prijazno.