Bogo, kot ga kličejo, pri Timu še zdaleč ni le oče, ampak vse: mehanik, psiholog, motivator, koordinator, pogajalec ... Pravzaprav je ni stvari, ki je ne bi opravljal. Tudi pri ekipi Honde, za katero tekmuje Tim, ima vse več besede. Kot pravi, je on tisti, ki ga morajo poslušati. "Vse delam sam z njihovimi inženirji. Glede vsega morajo poslušati mene. Motor vedno nastavijo tako, kot jim po treningu to naročim jaz, tudi amortizacijo sem nastavil sam. Za primer lahko povem, da zadnji mali amortizer stane 25 tisoč evrov. Izboril sem si tak položaj, da brez mene ni nič. Vse nastavitve sva preizkusila že na svoji domači progi."
Ob testiranju Tim pove, kaj in kako, oče pa to upošteva in motor nastavi tako, kot je treba. Na srečo zdaj finančnih težav ni več, saj Honda, pri kateri je Bogo zaposlen že dve leti, vse to tudi plača. Pogodbo z japonskim podjetjem ima sicer podpisano njegovo podjetje, kjer je zaposlena vsa družina. "Mi samo delamo. Plačo imam tudi kot njegov uradni trener. Japonci me pri delu celo snemajo in sprašujejo, kaj bi še lahko izboljšali. V Sloveniji se večini sploh ne sanja, kaj počnem, a Tim Gajser ni priletel iz luknje."
V NESREČI IZGUBIL SINA
Bogomir Gajser ima poleg Tima še tri otroke, leto starejšega sina Nejca, ki je nekaj časa treniral nogomet, ter mlajši hčeri Aljo in Nejo. V življenju pa se mu je zgodila tudi tragedija, ko je svojega najstarejšega sina povozil z motorjem, potem ko mu je ta pritekel na stezo. Sin je zaradi poškodb umrl. Bogomir priznava, da ga je prav ta izkušnja naredila močnega, čeprav je bilo takrat hudo, tako zelo, da je razmišljal tudi o samomoru.
Članek o tem smo leta 1995 objavili tudi v takratnem tedniku Ekipa, česar Bogomir ni pozabil vse do danes: "Bili ste edini, ki ste napisali dve strani, kako sem vse to doživljal. Ta članek imam še vedno shranjen. Tega vam ne bom pozabil."
O MENI SO ŠIRILI LAŽI IN MI GROZILI
Dejstvo je, da je Honda pred dvema letoma prav s Timom Gajserjem po šestnajstih letih spet začela dirkati s tovarniškim motorjem. Vse druge konkurenčne firme, kot sta Suzuki in KTM, to počnejo že vsaj deset let. V dveh letih se tega normalno ne da nadoknaditi. Tim je začel z motorjem, ki je bil od vseh najslabši, šele zdaj je prišel do konkurenčnega motorja.
Ob prehodu v najmočnejši razred, kjer tekmujejo z motorji do 450 kubičnih centimetrov, se je marsikaj spremenilo na bolje. Kot pravi Bogomir Gajser, motor, s katerim je Tim lani zmagal v razredu MX2, ni bil konkurenčen, pri tem pa je bil deležen številnih polen pod noge.
"Naslov so nam celo hoteli odvzeti, zadaj je bila tudi politika. Nekateri so celo hoteli kaj plačati, da bi se razpletlo drugače. Celo amortizacija na motorju je bila nastavljena napačno, na srečo pa smo jo še pravočasno spremenili. Če jaz ne bi vztrajal, bi ga zagotovo 'pojedli'. Bil sem tisti, ki ga je pazil, se prepiral ... Prihajamo iz premajhne države, zato so Tima hoteli uničiti. Nekateri so o meni širili laži in se trudili, da me diskvalificirajo in ločijo od Tima. Potem je res vprašanje, kaj bi bilo z njim. Še pred dvema letoma so mi grozili, da me na dirkah GP ne bo več zraven," z malce jeze razlaga starejši Gajser in dodaja, da bo o tem, kako kruto življenje je imel in kaj vse je moral dati skozi, da je zdaj uspel, nekoč napisal tudi knjigo.
PRED SVETOVNIM PRVAKOM ŽE NA TRENINGIH
To, da bi se stvari lahko hitro obrnile na bolje, je bilo Timovemu očetu jasno že po pripravah na Sardiniji. Kot pravi, je vedel, da njegov varovanec lahko že na uvodu užene vso konkurenco. "Timov dosežek na uvodu v sezono je bil presenečenje za vse druge, samo zame ne. S Timom sva veliko delala tudi po psihološki plati, saj lahko rečem, da sem tudi njegov psiholog. Pripravil sem ga do tega, da sva simulirala dirko, da je bil sproščen in je na dirki samo napravil tisto, kar zna. Dejal sem mu: 'Tim, ti veš, da si najboljši. Izgubiti nimaš kaj, samo vozi tako, kot znaš.' Da je najboljši, vem, saj je že na Sardiniji dosegal najboljše čase. Od svetovnega prvaka, Francoza Romaina Fabvreja, je bil na enem od skupnih treningov hitrejši po sekundo na krog. Z njim greva skozi vsako progo, povem mu, kje so luknje in kakšno linijo mora držati. Morda se sliši, kot da se hvalim, a ne vem, če še kdo te stvari zna predvideti tako, kot jih znam jaz. Potem se izkaže, da imam v 80 odstotkih prav. V svojem težkem življenju sem se res veliko naučil in hvala bogu, da je to tako, kot je."
Da ga spoštujejo tudi tekmeci, Bogo ponazarja z odzivom Rusa Jevgenija Bobriševa, njegovega prvega zasledovalca na uvodni dirki: "Po dirki je prišel k meni in dejal, da bi bil vesel, če bi bil jaz njegov trener. Torej nekdo, ki je v špici, in pri tem ni edini."
SLEDITI NAPISOM NA TABLI
Dejstvo, da ima Tim konkurenčen motor, je po očetovi oceni tudi glavni razlog, da je zdaj lahko konkurenčen prav na vseh progah: "Naslov, ki ga je Tim lani osvojil v MX2, z vsemi poleni, ki smo jih dobili pod noge, je zame vreden kot dva, če bi vozil za KTM. Prav zato je zdaj za vse šok, kar mu je uspelo. Zdaj, ko smo dobili nov motor, imam jaz pri vsem zadnjo besedo, kar prej ni veljalo. Lani se je moral voziti s 110 odstotki, da je bil lahko konkurenčen, in tudi tvegati je moral več ter je zato večkrat padel. Zdaj je z 90 odstotki dvakrat brez težav zmagal, moral je samo prenesti vožnje s treninga na tekmo. To mu je tudi uspelo in dvakrat je brez težav privozil do cilja. Ob tem niti ni bil posebej utrujen, medtem ko sta tudi njegova glavna zasledovalca Bobrišev in Romain Fabvre med drugo vožnjo padla. Motor, ki ga ima zdaj, ni boljši od glavnih konkurentov, je pa vsem enak."
Lahko je enako dober tako na mivki kot na trši podlagi. Mora se zgolj zbrati, kot se je zdaj, in to je on. Tudi po dirki sem mu lahko le dejal: 'Tim, to si ti'. Slediti mora temu, kar mu mehanik napiše na tablo. Pisati mora le to, kar mu jaz naročim, saj sva ves čas dirke povezana z voki-tokijem. Gre za napise: 'Pazi!, Prehiti!' in podobno, ki morajo biti napisani v slovenščini. Če bo šlo v tem slogu tudi naprej, težav ne vidim. Upam le, da ga bo bog obvaroval pred kakšno poškodbo.
Po Bogomirjevem prepričanju Tim lahko enako kakovostno tekmuje na prav vsaki podlagi: "Lahko je enako dober tako na mivki kot na trši podlagi. Mora se zgolj zbrati, kot se je zdaj, in to je on. Tudi po dirki sem mu lahko le dejal: 'Tim, to si ti'. Slediti mora temu, kar mu mehanik napiše na tablo. Pisati mora le to, kar mu jaz naročim, saj sva ves čas dirke povezana z voki-tokijem. Gre za napise: 'Pazi!, Prehiti!' in podobno, ki morajo biti napisani v slovenščini. Če bo šlo v tem slogu tudi naprej, težav ne vidim. Upam le, da ga bo bog obvaroval pred kakšno poškodbo."
TRENINGI PRI 40 STOPINJAH
Težav zaradi večjega pritiska kot pred prvo dirko Bogo ne pričakuje: "Oba na stvari gledava enako kot prej in ne čutiva nobenega pritiska. Poskušam biti čim bolj sproščen in to sproščenost prenesti tudi nanj. Pred startom celo poslušava glasbo, saj včasih še malo pomigam in vsi me nekoliko čudno gledajo ter se smejijo. Na ta račun v dobro voljo spravim še druge voznike. Vedno torej stavim na pozitivno plat."
Med dirko v Katarju so temperature presegale 30 stopinj Celzija, po prihodu na Tajsko, kjer bo konec tedna že nova dirka, pa so se povzpele prek 40 stopinj Celzija. Tudi to za Tima ni nikakršen moteč dejavnik. "Za take razmere je odlično pripravljen. Lani in predlani sva poleti doma trenirala tudi pri 40 stopinjah Celzija. Na trening sva namenoma šla ob enih ali dveh, ko je bilo najbolj vroče. Vseeno je brez težav 'žgal' po 40 minut. Kondicijsko je tudi dobro pripravljen, zdrav, tako da se takšnih razmer sploh ne bojim. Kvečjemu so lahko naša prednost," o tem pravi njegov trener.
Na vprašanje, koga od tekmecev se v njegovi ekipi najbolj bojijo, Bogo odgovarja, da nikogar. "Sploh se nikoli ne pogovarjam v smislu, da bi se koga bal. Se je pa že na prvi dirki videlo, da sta Febvre in Bobrišev še zraven, vsi drugi pa so že zaostajali. Vse tri dni, vključno s treningom in kvalifikacijami, so bili spredaj le ti trije dirkači. Morda drugim ni ustrezala proga in bo drugje drugače, a tu se je videlo, da sta bila omenjena razred zase. Morda bi opozoril še na Italijana Antonia Cairolija, ki zaradi poškodb še ni bil pravi. V nadaljevanju sezone bo še napeto, saj takšne konkurence, kot je letos, še ni bilo. Trenutno v razredu MXGP tekmuje osem svetovnih prvakov v različnih kategorijah," opozarja na to, da tekmeci niso kar tako, a hkrati verjame, da je Tim boljši od vseh.
V petdesetih letih življenja sem dobil ženo, otroka in zdaj še svetovnega prvaka. Imam pravo in sposobno ženo, na katero sem lahko ponosen. Lahko rečem, da smo res prava družina. Vse to je pogojeno tudi s temi uspehi. Oba s Timom verjameva v boga in pred dirko vedno tudi zmoliva za srečo, ki nama je doslej stala ob strani. Vse življenje sem pošten človek, saj je to vrednota, ki mi največ pomeni.
ODNOS V SLOVENIJI MOTEČ
Bogomirja Gajserja pa še vedno moti odnos nekaterih do njega in njegove ekipe v Sloveniji: "Na zadnji prireditvi Športnik Slovenije je Tim prejel priznanje za obetavno osebnost leta, za kar si novinarji zaslužijo pohvale. Zmotilo pa me je, da so bili pri vseh drugih nagrajencih omenjeni tudi njihovi trenerji, razen mene. Saj Tim ni priletel po zraku! Ne vem, ali se v Sloveniji vsi delamo butaste ali smo res tako butasti. Morda je tudi takšna politika, saj sem bil vedno prepošten človek in brez dlake na jeziku, zato me politika ni imela rada in sem bil marsikomu trn v peti. Tako je bilo tudi zunaj, a danes se mi ti ljudje klanjajo. Giuseppe Longo, predsednik Youthstreama, agencije, ki trži televizijske pravice za vse dirke v motokrosu, po dirki v Katarju ni čestital niti Febvreju niti Bobriševu, ampak je čakal samo na naju s Timom in naju potem povabil še na večerjo. On nas res spoštuje tudi kot družino, kakor močno spoštujem tudi jaz njega. Takih stvari ne pozabim."
Bogomir je v Sloveniji imel težave tudi z davkarijo. "Pred dvema letoma sem kupil nov bager, a mi je davčna uprava zablokirala žiro račun, tako da nisem imel niti za čeke. Šlo je za dolg 300 evrov, medtem ko so nekateri pokradli milijarde. DARS mi je še danes dolžen 15 tisoč evrov, ker so mi ga odvzeli. V Sloveniji se mi je vseskozi godila krivica. Nikoli nisem bil hinavski in podkupljiv, a danes sem uspel zunaj. Žal je v Sloveniji tako, da prevladajo tisti, ki niso pošteni, saj smo poštenjaki v manjšini. No, dolgoročno pa se vse vrne, to si dobro zapomnite."
Prav na družino je Bogomir od vsega najbolj ponosen. "V petdesetih letih življenja sem dobil ženo, otroka in zdaj še svetovnega prvaka. Imam pravo in sposobno ženo, na katero sem lahko ponosen. Lahko rečem, da smo res prava družina. Vse to je pogojeno tudi s temi uspehi. Oba s Timom verjameva v boga in pred dirko vedno tudi zmoliva za srečo, ki nama je doslej stala ob strani. Vse življenje sem pošten človek, saj je to vrednota, ki mi največ pomeni," je še pristavil.