O televizijskih pravicah je v zadnjem obdobju precej govora, zlasti v zvezi z najmočnejšimi ligami. Tam so zneski tako visoki, da mnogim klubom zagotavljajo preživetje, temu primerna so kakopak prizadevanja, da bi se sezona nadaljevala. Četudi pred praznimi tribunami – samo da bi se nogomet vrnil na male zaslone. V Sloveniji so razmere drugačne. Zelo drugačne. Klubi pri nas se morajo zadovoljiti z drobtinicami in nikakor niso odvisni od finančnega priliva iz tega naslova, pri južnih sosedih ni bistveno bolje. Po zdajšnji pogodbi je med deset prvoligašev razdeljenih 1,6 milijona evrov; prvak dobi 20 odstotkov, za novinca med elito je na voljo nekaj manj kot 60 tisoč evrov, toda medtem iz Hrvaške prihajajo informacije, da bi bilo lahko kmalu veliko bolje. Neprimerno bolje.
Hrvaška zveza je namreč kljub koronakrizi krenila v akcijo z namenom, da bi zagotovila precej več denarja. Na začetku tedna je objavila mednarodni razpis za prodajo televizijskih pravic od začetka sezone 2022/23 do konca sezone 2028/29 z možnostjo podaljšanja za še tri leta. Zainteresirani se lahko prijavijo do 11. maja, dobro obveščeni viri pa so prepričani, da ima zveza v rokavu gotovo močnega aduta. To argumentirajo s tem, da si v nasprotnem primeru gotovo ne bi privoščila takšnega razpisa dve leti pred iztekom pogodbe, ki bi jo naposled ob želenem ulovu lahko tudi prekinila.
Glavni pogajalec v imenu IO Hrvaške nogometne zveze je Damir Mišković. "Drži, da si s člani izvršnega odbora že dalj časa prizadevamo najti televizijsko hišo, ki bi bila strateški partner tako zveze kot lige," je v pogovoru za Sportske novosti potrdil predsednik Rijeke, na klopi katere sedi slovenski strokovnjak Simon Rožman. "Navezali smo stike. Že lansko jesen smo bili na pogovorih s skupino iz Italije, nakar smo v Zagrebu gostili še dve veliki televizijski hiši; angleško in skandinavsko," je nadaljeval Damir Mišković, ki je z dozdajšnjimi srečanji zadovoljen: "Mi smo svoje povedali, ljudje pa so nam predstavili svoje ideje in zmožnosti, ki so neizčrpne, lahko bi rekel impresivne. Najbolj pomembno je, da v HNL vidijo dober potencial in želijo postati del te zgodbe. Ali bo res tako, bomo seveda šele videli. A recimo, da imamo razlog za optimizem."
Optimistična pa je tudi napoved, kako 'težka' naj bi bila pogodba. "V pogovorih, ki smo jih opravili, denarja nismo omenjali. To so velike hiše, ki imajo svoj model dela, in najprej bodo preučile vse možnosti, ki jih HNL in hrvaško tržišče ponujata. Šele potem bodo oddali ponudbo. Sam pričakujem ponudbo med 15 in 20 milijoni evrov. Nadaljnji pogovori in čas bodo pokazali, v kolikšni meri je to realno," je pojasnil Damir Mišković in dodal: "Sicer pa v tej zgodbi ni pomemben le denar, temveč tudi to, kako ob pomoči televizije narediti platformo za ustvarjanje novega denarja. TV-hiše so nam predstavile številne ideje in možnosti, prenosi tekem bi bili samo del celotne vsebine. Hrvaški nogomet bi dobil tudi številne oddaje, takšne in drugačne prispevke pred dvoboji in po njih, vrhunske tehnološke analize … Govorimo o velikem koraku naprej, s katerim bi iz lige naredili pravi šov. In ko ga imate, ste veliko bolj atraktivni za vse, še zlasti za pokrovitelje in oglaševalce, kar je drugi najpomembnejši del finančne pogače v svetu nogometa."
ro
Nova pogodba za MILIJONE EVROV klubom? Predsednik SLOVENSKEGA TRENERJA je v akciji!
Prvoligaški druščini v soseščini se morda kljub koronavirusu in posledicam pandemije kmalu obetajo lepši časi. Bogatejši.
Privoščite si neomejeno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov in imajo brezplačen promocijski dostop do
Plus
vsebin.
Več informacij
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke