V Sloveniji cestni tovorni promet narašča, z večanjem njegovega obsega se povečujejo tudi možnosti za nastanek prometnih nesreč. Agencija za varnost prometa bo v soboto, 23. julija na Vranskem izvedla dogodek Vozniki gospodarskih vozil – varni v prometu. Na dogodku bo praktičen poudarek na problematiki mrtvih kotov velikih vozil, zavornih poti različnih tipov vozil, umikanja nenadni oviri in vzvratni vožnji. Teoretični poudarek pa bo na varnem pritrjevanju tovora in vplivu preobremenjenih tovornih vozil na varnost v prometu. Praktično in teoretično izobraževanje je namenjeno dvigu varnosti za vse udeležence v prometu.
Policisti bodo v tem tednu izvedli več poostrenih nadzorov nad avtobusi in tovornimi vozili. Poleg tega bodo tudi pri rednem delu prioritetno izvajali nadzor nad tovornimi vozili in avtobusi. Nadzor tovornih vozil se bo izvajal s preusmeritvijo tovornih vozil na kontrolne točke na avtocestah. Nadzori avtobusov bodo potekali tudi na avtobusnih postajališčih, prevozi pa bodo nadzoru podvrženi tudi na avtocestah in hitrih cestah. V nadzorih bodo policisti še posebej pozorni na spoštovanje omejitev hitrosti, tehnično brezhibnost vozil, preobremenjenost, spoštovanje socialne zakonodaje, pravila o nalaganju in pritrjevanju tovora, psihofizično stanje voznikov, uporabo varnostnega pasu ter uporabo naprav in opreme, ki zmanjšujejo voznikovo pozornost. Poostren nadzor nad vozniki tovornih vozil in avtobusov je evropsko usklajen, v več državah bo potekal do nedelje, 24. julija.
Vozniki tovornih vozil naredili manj prekrškov, a povzročili več prometnih nesreč
Do 30. junija 2022 so bili vozniki tovornih vozil udeleženi v 1.145 prometnih nesrečah. Povzročili so jih 729, oziroma 64 % od vseh nesreč, v katerih so bili udeleženi. V posledicah teh nesreč je življenje izgubilo 5 oseb, od tega štirje vozniki tovornih vozil, 19 oseb je bilo hudo poškodovanih, 176 oseb pa lažje poškodovanih. Vozniki tovornih vozil so 24 prometnih nesreč povzročili pod vplivom alkohola, od tega dve s smrtnim izidom.
Najbolj pogost vzrok pri prometnih nesrečah, ki jih povzročijo vozniki tovornih vozil, je v zadnjih petih letih nepravilen premik z vozilom. Na drugem mestu je nepravilna stran/smer vožnje in neustrezna varnostna razdalja.
Do 30. junija 2022 je bilo pri voznikih tovornih vozil ugotovljenih 19.507 kršitev prometnih predpisov, kar je 16 % manj kot v enakem obdobju 2021 (23.087 kršitev). Najpogostejše kršitve pri voznikih tovornih vozil so bile povezane s prekoračitvijo hitrosti (5.171 kršitev), uporabo mobilnih telefonov in drugih naprav (3.239 kršitev), neuporabo varnostnega pasu (1.904 kršitev), nepravilnostmi, povezanimi s tovorom (876 kršitev) ter nepravilnim prehitevanjem (681 kršitev).
Vozniki avtobusov naredili več prekrškov in prometnih nesreč, a posledice le lažje
Do 30. junija 2022 so bili vozniki avtobusov udeleženi v 148 prometnih nesrečah. Povzročili so jih 41, oziroma 28 % od vseh nesreč, v katerih so bili udeleženi. V posledicah teh nesreč sta bili dve osebi lažje poškodovani. V zadnjem 6-letnem obdobju ne beležimo smrtnih žrtev med potniki na avtobusih.
Pri voznikih avtobusov je bilo ugotovljenih 409 kršitev, leto poprej pa 312 kršitev prometnih predpisov, kar je četrtino več. Najpogostejše kršitve pri voznikih avtobusov so bile povezane s prekoračitvijo hitrosti (121 kršitev), uporabo mobilnih telefonov in drugih naprav (57 kršitev) in neuporabo varnostnega pasu (33 kršitev).
Utrujenost voznikov je pomemben dejavnik tveganja
Agencija za varnost prometa in Policija posebej izpostavljata, da je pri tovornih vozilih in avtobusih še posebej pomembna ustrezna varnostna razdalja, saj je zavorna pot pri njih še daljša, česar se morajo vozniki zavedati ves čas vožnje. Pomemben dejavnik je tudi utrujenost voznika. Ta je po podatkih Evropske komisije iz leta 2018 dejavnik v približno 20 % nesreč, v katerih so udeležena tovorna vozila. Kako nevarna je utrujenost in zaspanost voznikov, je razvidno iz naslednjega:
· Če spimo manj kot 5 ur na noč, se kar za 4,5-krat poveča verjetnost za udeležbo v prometni nesreči.
· Če ostanemo budni več kot 24 ur, delamo podobne napake, kot če bi imeli v krvi 1,0 mg/l alkohola.
· Z vidika zaspanosti za volanom z vožnjo ponoči do 6-krat bolj tvegamo, da bomo udeleženi v prometni nesreči.
V okviru prizadevanj za zagotovitev večje varnosti voznikov tovornih vozil je Agencija za varnost prometa izdala knjižico Varen prevoz tovora. Knjižice so prejele šole vožnje po vsej Sloveniji, vsi izpitni centri po Sloveniji in izvajalci tehničnih pregledov v povezavi s kontrolnimi organi za ugotavljanje skladnosti vozil.
Agencija za varnost prometa in Policija vse udeležence v cestnem prometu še dodatno pozivata k upoštevanju cestnoprometnih pravil in razmer na cesti, k strpnosti in odgovorni vožnji. Opozorila gredo tudi v smeri obveznega pripenjanja z varnostnim pasom, neuporabe mobilnega telefona, doslednega zagotavljanja ustrezne varnostne razdalje, načrtovanja poti in počitkov, upoštevanja cestnih razmer, voznike pa znova pozivajo, naj za volan vselej sedejo trezni.
nu
Več varnosti za voznike tovornih vozil in avtobusov
Danes se začenja druga od letošnjih treh nacionalnih preventivnih akcij za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov, ki jo izvajata Agencija za varnost prometa in Policija.
Privoščite si neomejeno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov in imajo brezplačen promocijski dostop do
Plus
vsebin.
Več informacij
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke