Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
jz
jz
02. 11. 2021 · 12:50
Deli članek:

Ko se šport znajde v duši kreacije novega

Katarina Karlovšek je lastnica in prva oseba RTA agencije, ki različnim dogodkom daje obliko, lasten prostor in tudi dušo. Dogodek, pa naj bo dobrodelni, kulturni, glasbeni ali športni, v Katarininih rokah postane nekaj več, nekaj drugačnega in predvsem nekaj zanimivega. Nekaj, kar si bomo zapomnili za vedno.

Kako ste začeli svoje delo v RTA agenciji?
Z organizacijo in promocijo prireditev se ukvarjam že sedemnajsto leto, medtem ko se s športnimi prireditvami in marketingom v športu več srečujem zadnjih nekaj let. Izkušnje so zame zelo pomembno orodje za uspešno delo. Način dela pri organizaciji katerekoli prireditve, pa naj bo športna, glasbena, filmska ali kulturna, je po mojem mnenju v 90 odstotkih enak, pri preostalih 10 odstotkih pa je vse odvisno od posebnosti področja. Kadar sodelujem pri športnih prireditvah, mi zelo koristijo znanja in bogate izkušnje, ki sem jih z leti pridobila pri sodelovanju v različnih dogodkih. Šport je seveda razred zase, še zlasti nogomet, ki ga resnično občudujem. To je šport, ki navdušuje zveste navijače po vsem svetu in v katerem se vrtijo vrtoglavo visoki zneski denarja. Nič čudnega, da velja za najbolj priljubljeno postransko stvar na svetu.

Šport je nekaj posebnega, saj je v njem veliko strasti.
Pred nekaj leti me je k sodelovanju povabil Darko Klarič in z Nogometnim klubom Celje sem sodelovala pri marketinških aktivnostih. Lani me je Nogometna zveza Slovenije povabila k sodelovanju pri promociji UEFA evropskega prvenstva v nogometu U-21, ki je letos potekalo v Sloveniji. Prav tako sem letos sodelovala pri promociji evropskega rokometnega prvenstva za dekleta do 19 let. Pomagam tudi tako imenovanemu celjskemu trojčku. Gre za Nogometni klub Celje, Ženski rokometni klub Z'Dežele in Ženski košarkarski klub Cinkarna Celje, ki so letos ponudili skupno sezonsko vstopnico. Med športnimi projekti, v katerih sem letos sodelovala, je bila zagotovo najbolj kompleksna promocija UEFA evropskega prvenstva v nogometu U-21, ki je bila po mnenju mnogih izjemno uspešna.

Kako ste se pripravljali na EP v nogometu U-21?
Nogometna zveza Slovenije me je kot predstavnico Celja povabila k sodelovanju konec leta 2019. Odgovorna sem bila za izvedbo promocije prvenstva in mesta Celje ob evropskem prvenstvu v nogometu UEFA U-21. Celje je bilo eno od štirih slovenskih mest, ki so gostila evropsko prvenstvo do 21 let, največji nogometni dogodek v zgodovini samostojne Slovenije. Moja naloga je bila, da skupaj z lokalnim odborom pripravim strateški načrt, ki je vključeval varnost obiskovalcev, mobilnost, družbeno odgovornost, trajnostni razvoj, zapuščino prvenstva in strategijo za zaščito pravic. Zelo pomemben del priprav je bila tudi skrb za doživetje obiskovalcev ob obisku mesta in tekem.

Kako vas je prizadela pandemija koronavirusa?
Pri vprašanju varnosti smo veliko pozornosti namenjali različnim scenarijem. Ničesar nismo prepuščali naključju. Pred izbruhom epidemije smo pričakovali, da bo prvenstvo v Celje privabilo okoli 13.000 obiskovalcev, vendar so ukrepi za zajezitev novega koronavirusa popolnoma spremenili potek naših aktivnosti. Ker smo ves čas upali, da se bodo zdravstvene razmere izboljšale in da bo mesto vendarle lahko gostilo takšno množico obiskovalcev, smo pripravili natančen načrt, toda žal ga nismo mogli uresničiti. Prilagodili smo se razmeram, vendar pa nam je ostal »model«, po katerem smo sposobni v prihodnosti organizirati velike dogodke. V ta načrt smo vložili veliko znanja, truda in energije. Po mojem mnenju predstavlja eno od pomembnih zapuščin tega izjemnega športnega dogodka, ki nam bo v prihodnosti zelo koristila.

Je Celje čutilo utrip prvenstva?
V Celju smo postavili zares dobro ekipo in organizirali odlične kampanje, s katerimi smo promovirali prvenstvo. Uspelo nam je doseči, da je celotno mesto dihalo s prvenstvom. Na vsakem koraku je bilo ob prihodu najboljših mladih nogometašev čutiti neverjetno pozitivno vzdušje in vznemirjenost. Nekateri nogometaši so že zdaj največji zvezdniki v nogometnem svetu, drugi bodo to verjetno še postali.

Kaj je organizacija EP do 21 let pomenila za mesto?
S prvenstvom se je Celje postavilo ob bok drugim evropskim mestom, ki so že gostila največje dogodke UEFE ali pa jih še bodo. Verjamem, da je mesto postalo mednarodno prepoznavno po primerni športni infrastrukturi in po tem, da je sposobno sodelovati v zelo zahtevnih projektih. Prepričana sem, da je Celje s tem prvenstvom še dodatno utrdilo svoj ugled v Sloveniji in tujini, hkrati pa sem zelo vesela, da je naš tim s trdim in zavzetim delom v Celjankah in Celjanih vzbudil ponos, da je Celje gostilo tako veliko prvenstvo. V priprave na prvenstvo smo vključili številne posameznike, organizacije, podjetja, otroke v vrtcih in šolah, varovance doma starejših, športna društva, prostovoljce in še bi lahko naštevala. Med sabo smo se povezali in pridobili izkušnje, ob pomoči katerih se bomo veliko lažje pripravili na vse naslednje prihajajoče dogodke. Verjamem, da bomo lahko vedno delovali kot velika, tesno povezana lokalna skupnost.

V projekt ste vključili vse, od otrok do ...
V promocijo smo vključili tudi celjske slikarje, ki so slikali na temo prvenstva. Otroci in mladi so na temo nogometa ustvarjali risbe, ki smo jih razstavili na velikih plakatnih panojih na različnih koncih mesta. V osnovnih šolah so sestavili ekipe za igranje dekliškega nogometa, skupaj s sponzorji smo dekletom zagotovili nogometne drese in žoge. V osnovnih šolah je bila ustanovljena tudi nogometna dekliška liga. V mestnem sadovnjaku na Golovcu smo posadili 16 sadnih dreves. Zanje smo se odločili, ker spomladi lepo cvetijo in so paša za čebele, ko bodo zrasla, pa bodo rojevala sladke plodove, ki si jih bodo lahko mimoidoči natrgali. Drevesa so posadili otroci iz celjskih osnovnih šol, in sicer za vsako reprezentanco po eno drevo. Vsako drevo smo označili z zastavo ene od sodelujočih držav. Na dogodku je bil tudi predstavnik UEFE, ki je bil nad to potezo tako navdušen, da je UEFA novico o sajenju dreves objavila na svoji Facebook strani. Tudi na zelenici nad nogometnim stadionom smo skupaj s častnimi občani Celja posadili štiri drevesa, ki so značilna za države, katerih reprezentance so igrale v Celju. To je bil res izjemen in tudi medijsko zelo odmeven dogodek. Pripravili smo tudi videozapis o pripravah mesta na prvenstvo, s katerim se bomo še lažje potegovali za organizacijo različnih dogodkov. V priprave na prvenstvo smo vključili tudi varovance oziroma stanovalce Doma sv. Jožefa. V Muzeju novejše zgodovine Celje je bil zelo zanimiv pogovorni večer o zgodovini nogometa v Celju ter prvenstvu, ki smo ga predvajali v živo. Bil je odlično pripravljen in imel je veliko ogledov.

Kaj je najbolj odmevalo?
V čast evropskemu nogometnemu prvenstvu U-21 je staro mestno jedro krasila kovinska skulptura žoge, ki smo jo ocvetličili. Ljudje so bili nad njo navdušeni. Prihajali so v mesto, jo občudovali in se poleg nje fotografirali. Bila je prava atrakcija. Vzbudila je tolikšno zanimanje, da so njeno fotografijo objavili celo na naslovnici osrednjega slovenskega časnika. To je le nekaj primerov, ki kažejo, kako šport povezuje ljudi in kako pomemben je šport v našem življenju. Hkrati dokazujejo, da je za uspešnost dogodkov zelo pomembno povezovanje med vsemi sodelujočimi.

Od kod vrejo ideje za kaj takega?
Ko sem v vlogi organizatorja, vedno znova iščem nove pristope, ki jih povežem z zakonitostmi, ki veljajo pri vseh dogodkih. Hkrati iščem možnosti povezovanja z različnimi javnostmi in jih poskušam povezati v celoto na drugačen, inovativen način. Moje izjemno bogate izkušnje mi dajejo potrebno samozavest in samozaupanje, da lahko sledim svojim idejam. Seveda pa vse skupaj terja ogromno časa, dela in vztrajnosti. Brez tega ne gre. Čeprav je na trenutke naporno, ne popuščam in to pričakujem tudi od vseh drugih članov ekipe. Tako kot športniki dajemo vse od sebe, zato se na koncu veselimo dobrih rezultatov. Moje vodilo je zelo preprosto. Pri svojem delu želim biti najboljša in za to sem pripravljena delati tudi 24 ur na dan.