Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
oglasno sporočilo
oglasno sporočilo
01. 02. 2021 · 15:10
Deli članek:

Mastercard predstavlja novo rešitev za digitalno bančništvo za večjo preglednost nad opravljenimi nakupi

Imetniki kartic bodo lahko v svoji bančni aplikaciji dostopali do dodatnih informacij o nakupih.

Mastercard predstavlja novo rešitev za digitalno bančništvo, ki bo imetnikom kartic ponujala dodatne informacije o njihovih nakupih. Rešitev Mastercard podjetja Ethoca bo izboljšala digitalno izkušnjo potrošnikov z omogočanjem dodatnih podrobnosti o transakcijah, kot so ime trgovca, logotip in kraj nakupa. Trgovci lahko naložijo svoj logotip v sistem in tako izboljšajo prepoznavnost svoje blagovne znamke ter zmanjšajo zmedo pri transakcijah, ki lahko sicer vodi do nepotrebnih reklamacij. Mastercard in izdajatelji kartic obenem sodelujejo pri pripravi novega panožnega standarda, ki bo do leta 2022 omogočil prikaz obogatenih informacij o transakcijah v digitalnem bančništvu.

Večina potrošnikov v nedavni raziskavi je omenila težave pri prepoznavanju nekaterih transakcij, ki so jih izvedli preko digitalnih bančnih kanalov in tako povzročena skrb o prisotnosti morebitnih goljufij številne potrošnike privede do vložitve reklamacije, čemur pa se je moč izogniti.

Vsi smo že bili neprijetno presenečeni, ko na bančnem izpisku nismo takoj prepoznali nekaterih bremenitev računa. Tako morebiti nismo prepoznali imena trgovca ali pa je bil namesto njega prikazan naziv obdelovalca. Nova raziskava podjetja Mastercard razkriva, da je to pogosta težava za številne uporabnike digitalnega bančništva, ki obenem povzroča negativne reakcije. Kar 77 % vprašanih poroča, da nekaterih nakupov v zgodovini transakcij ne prepoznajo vedno in skorajda petini uporabnikov se to dogodi pogosto ali zelo pogosto in posledično povzroča zaskrbljenost (42 %), razdraženost (30 %), občutek izgubljenosti (15 %) in nemoči (12 %).

Potrošniki se na situacije, kjer se ne morejo spomniti dotičnega nakupa, najpogosteje odzovejo tako, da takoj pokličejo svojo banko (35 %) ali, bolj poredko, trgovca (6 %).

Pritožbam se lahko izognemo
Klici na banko običajno pomenijo vložitev pritožbe s strani stranke (77 %), npr. v obliki reklamacijskega zahtevka. Vendar pa se po vložitvi pritožbe pogosto izkaže, da ta ni bila upravičena. Kar štirje izmed desetih potrošnikov na koncu ugotovijo, da so na nakup preprosto pozabili (30 %) ali da je transakcijo izvedel drug družinski član (10 %). Vendar pa mora izdajatelj po vložitvi zahtevka za reklamacijo, le tega odobriti ali zapreti, kar pomeni obratovalne stroške v obliki časa, ki ga mora izdajatelj nameniti stiku z imetnikom kartice, preverjanju transakcije in razreševanju primera stranke, kar v povprečju traja do dva tedna.

Anketiranci so tako dejali, da želijo v izpisku transakcij s kartico videti dodatne podrobnosti o plačilih, s čimer bodo lažje in hitreje prepoznali svoje nakupe. Pri tem bi si najbolj želeli imeti navedeno ime trgovca (67 %), njegov logotip (31 %) in lokacijo nakupa (44 %). Tako obogatena zgodovina transakcij s karticami bi potrošnikom pomagala hitro identificirati tako prodajalca (48 %) kot tudi sam nakup (48 %), predvsem pa bi imetnikom kartic podala občutek zaupanja in nadzora nad svojimi plačilnimi transakcijami (41 %).

Trgovci vabljeni, da naložijo svoje logotipe
Nova rešitev podjetja Mastercard bo pomagala povečati zadovoljstvo potrošnikov in bistveno izboljšala njihovo uporabniško izkušnjo ter obenem omejila število reklamacij. Vsi trgovci lahko na spletni strani logo.ethoca.com izpolnijo obrazec in enostavno naložijo svoj logotip, da se bo prikazoval v kanalih spletnega in mobilnega bančništva. Uporaba te storitve je za trgovce brezplačna. Njihovi logotipi bodo potem povezani z ustreznimi transakcijami v aplikacijah za digitalno bančništvo, s čimer bodo tem plačilom dodane jasne vizualne informacije, ki bodo imetnikom kartic pomagale hitro prepoznati legitimne nakupe. Za trgovce ta storitev predstavlja priložnost za bistveno zmanjšanje števila dragih in dolgotrajnih zahtevkov in obenem poveča prisotnost ter prepoznavnost njihove blagovne znamke.

»Zavezani smo k sodelovanju z izdajatelji in trgovci, da bi ta funkcionalnost do leta 2022 postala standard za uporabnike storitev digitalnega bančništva. Boljša preglednost transakcij bistveno izboljša uporabniško izkušnjo pri uporabi digitalnega bančništva, pomirja potrošnike in jim daje občutek nadzora nad njihovo porabo. Korist za izdajatelje je povečana interakcija imetnikov kartic z digitalnimi kanali banke, za trgovce pa povečana prepoznavnost njihove blagovne znamke. Dodatna korist tako za banke kot trgovce pa je manjše število klicev in pritožb potrošnikov,« je dejal Brian Morris, podpredsednik oddelka za razvoj izdelkov za srednjo in vzhodno Evropo pri Mastercard Europe.

Nova rešitev podjetja Mastercard je še posebej pomembna v digitalni dobi, ko priljubljenost spletnega in mobilnega bančništva narašča hitreje kot kadarkoli prej. Rezultati raziskave kažejo, da so digitalni kanali dejansko že postali primarni način na katerega stranke stopajo v stik s svojimi bankami, saj 60 % potrošnikov storitve digitalnega bančništva uporablja več kot enkrat na teden, 24 % pa vsaj enkrat na dan. Anketiranci so dejali, da digitalne bančne kanale uporabljajo zaradi prihranka pri času (69 %), nenehne dostopnosti (65 %), boljšega nadzora nad nakupnimi transakcijami (55 %) ter ker predstavljajo enostavna in priročna orodja za upravljanje s financami (47 %). Stopnja digitalizacije (58 %) obenem predstavlja enega izmed treh najpogostejših kriterijev pri izbiri banke od katere sta pomembnejša le verodostojnost banke (63 %) in finančne koristi, ki jih banka nudi (59 %).