Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Jurij Završnik
Jurij Završnik
01. 10. 2018 · 09:43
Deli članek:

ELEKTRIČNA OVeNtura PO ŠTAJERSKI PRESTOLNICI: V hrib gre lažje, navzdol pa hitreje

Grega Wernig

Kdor še ni vozil električnega kolesa, ne bo vedel, o čem govorimo. Priznati moramo, da smo bili tudi mi večinoma prvič na kolesu, ki mu pomaga električni motor. Bilo je vrhunsko, lepšega turističnega ogleda Maribora ne bi mogli imeti.

V okviru Tedna športa, ki ga letos obeležuje vijoličasto mesto kot Evropsko mesto športa 2018, so se v podjetju Oven odločili vsem nameniti kopico aktivnosti, dodatnih ugodnosti in dogodkov, ki bi krajanom napredek električne mobilnosti le še približali.

Zbrali smo se na Gosposki ulici 11, v starem delu Maribora, kjer je izposojevalnica električnih koles, skirojev in električnih rolk. »Izjemno smo veseli, da se je izposojevalnica električnih koles v Mariboru tako prijela,« je začel direktor podjetja Oven Elektro Maribor Miroslav Prešern, ki je seveda v skladu z e-politiko podjetja na kolesu povedel skupino po svojem mestu. »Vse več je turistov, ki uporabljajo naša električna kolesa v okviru projekta OVeNtura za ogled Maribora in bližnje okolice, pa tudi občanke in občani so se navadili, da si pri nas lahko izposodijo električno kolo. Glede na to, da se je to v štajerski prestolnici tako dobro 'prijelo', smo se odločili našo ponudbo razširiti še na ... Občine Slovenske Konjice, Zreče in Oplotnica so stopile skupaj in kmalu bomo tudi tam odprli izposojevalnico električnih koles,« je pred odhodom še dejal direktor Prešern.

Grega Wernig

In potem?
»Na kolo za zdravo telo!« so nam govorili včasih. Mi pa smo sedli na električno kolo. »To je za lenuhe!« so nam rekli zagrizeni kolesarji. Ampak ... Priznati moramo, da smo tudi mi mislili oziroma bili kar prepričani, da je vožnja z električnim kolesom kot vožnja z mopedom. Pa ni tako. V OVeNturi imajo električna kolesa, pri katerih je elektromotor le pomagalo za kolesarja, da se preveč ne utrudi. Še vedno moraš pritiskati na pedale kot pri navadnem kolesu, saj se elektromotor zažene šele ob vrtenju pedal.

Potem pa ...
Potem pa začutiš, kako te potegne naprej, kako ti elektromotor pomaga pri premagovanju razdalje. Najbolj se to občuti pri vožnji navkreber, ko na cesti ni treba izpustiti duše, ampak se ob normalnem poganjanju lahko zaneseš še na motorček, ki ti neslišno pomaga. Res vrhunsko.

Tako je skupinica z direktorjem Prešernom na čelu v 20 minutah prekolesarila pol Maribora, naredila več kot osem kilometrov in ni bila niti dobro zadihana, ko je prispela na izhodiščno točko. »Vožnja z električnim kolesom je zelo primerna na primer za tiste, ki hočejo s kolesom v službo, pa nočejo priti v pisarno povsem prepoteni,« se je nasmehnil direktor podjetja.

Seveda pa je najbolj pozitivna stvar uporabe električnih koles tako imenovana e-mobilnost. To pomeni, da ni izpustov škodljivih emisij v ozračje, kar ob vedno bolj zgoščenem avtomobilskem prometu v mestih pomeni veliko izboljšanje kakovosti življenja.

Grega Wernig

Da smo lahko doživeli skoraj popoln turistični ogled Maribora na kolesu (kar je za Ljubljančana prava redkost), se lahko zahvalimo tudi Anji Mithans, vodji marketinga in prodaje v podjetju Oven, ki nam je sem ter tja navrgla kakšno zanimivost in popestrila vožnjo. Da, tudi pogovor s prijateljem ali znancem je ob vožnji na takem električnem kolesu veliko bolj prijetem, ker te ne stiska v pljučih, če nisi ravno pripravljen kot Primož Roglič.

Energija iz obnovljivih virov
Podjetje Oven Elektro Maribor je v tem tednu poleg e-mobilnosti veliko pozornosti namenilo tudi predstavitvi njihovih osnovnih dejavnosti, kot so male hidroelektrarne in sončne elektrarne, pohvalijo pa se lahko tudi z dobrimi in uspešnimi poslovnimi rezultati. Da je porast električne mobilnosti v svetu vse bolj vidna, se opazi že s pomočjo trenda, ki nakazuje, da skoraj 70 odstotkov ljudi, živečih v urbanih središčih, danes že uporablja eno izmed električnih prevoznih sredstev. Pa najsi gre za električni skiro, električno rolko, električno kolo … Izbire je veliko, prilagoditi pa jo je treba namenu uporabe, starosti in razdalji, ki jo mora posameznik premagovati. Prav zaradi tega so se v podjetju Oven odločili veliko energije nameniti v dodatno ozaveščanje o pomenu e-mobilnosti.

Grega Wernig