Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
oglasno sporočilo
oglasno sporočilo
29. 03. 2016 · 14:55
09. 08. 2017 · 09:59
Deli članek:

Orel Eddie

Režija: Dexter Fletcher

Scenarij: Sean Macaulay in Simon Kelton
Igrajo: Taron Egerton, Hugh Jackman, Christopher Walken in drugi
Žanr: biografska športna komedija
Dolžina: 90 minut

Prisrčna zgodba, ki sloni na resničnih dogodkih, o Michaelu »Eddieju« Edwardsu (Taron Egerton), pogumnem Britancu, ki je kljub majhni verjetnosti postal smučarski skakalec in nikoli ne nehal verjeti vase – pa čeprav ga je odpisal že celoten narod. S pomočjo uporniškega in karizmatičnega trenerja (Hugh Jackman) Eddie izzove uradne kanale in z neverjetno in zgodovinsko udeležbo na olimpijskih igrah v Calgaryju leta 1988 osvoji srca športnih navijačev širom po svetu…

Eddiejeva zgodba je pravi navdih. Čeprav ni bil nikoli resnično nadarjen za šport, se je že od malih nog posvetil enemu samemu cilju: da se udeleži Olimpijade. Poskusil se je v različnih športnih disciplinah in se osredotočil na smuk. Za las je zgrešil kvalifikacijo v britansko moštvo za zimske igre v Sarajevu leta 1984, zato se je preusmeril v smučarske skoke. Pri tem je seveda naletel na kar nekaj težav: Velika Britanija ni na zimskih olimpijskih igrah nikoli imela predstavnika v smučarskih skokih. Eddie je bil težji od večine skakalcev, ki so začeli trenirati v rosnih letih, on pa ni imel sredstev, komaj kaj je treniral in je moral, ker je slabo videl, skakati z očali na nosu, ki so se sredi spusta vedno nevarno orosile.

Toda njegov neutrudni duh je prevladal. Prosjačil je za opremo, si jo posojal, in postal edini britanski tekmovalec na svetovnem prvenstvu leta 1987, kjer je z uvrstitvijo na 55. mesto za las ujel kvalifikacijo za zimske olimpijske igre v Calgaryju naslednje leto.

V Calgaryju je Eddie zares poletel – dobesedno in v prenesenem pomenu. Čeprav je bil na obeh dogodkih – tako v skokih na 70 kot v skokih na 90 metrov – zadnji, je postal ljubljenček medijev (rumeni tisk mu je hitro nadel vzdevek »Orel«) in nekakšen ljudski junak, znan po svojem nekonvencionalnem slogu, videzu in volji do tekmovanja. Torej je bilo zgolj vprašanje časa, kdaj bo nekdo o njegovem življenju posnel film…

Dexter Fletcher, ki je režiral po scenariju Seana Macaulaya in Simona Keltona, in eden od producentov, Matthew Vaughn, sta si film zamislila kot poklon neomajni veri, ki je poganjala Eddieja. »Junak je,« pravi Vaughn. »Dejansko je z vsakim skokom tvegal lastno življenje. Hudimano pogumen je bil. Jaz besede 'ne' ne poznam, tudi on je ni. To drži kot pribito.«

Igrajo še Christopher Walken, Mark Benton, Keith Allen, Jo Hartley in Tim McInnerny. Polega Vaughna so producirali Adam Bohling, David Reid, Rupert Maconick in Valerie Van Galder, izza kamer so sodelovali še direktor fotografije George Richmond, scenograf Mike Gunn in montažer Martin Walsh. Glasbo je prispeval Matthew Margeson.

O IGRALCIH
TARON EGERTON (Michael »Eddie Orel« Edwards), ki je kariero začel na odrskih deskah, je ob Colinu Firthu igral v uspešnici Matthewa Vaughna Kingsman: The Secret Service, videli smo ga tudi v biografskem filmu Legend in v Testament of Youth po življenju Vere Brittain. Glas posoja liku v prihajajoči risani komediji Sing, po zaključku snemanja drugega filma v franšizi Kingsman pa začne snemati film o skupini resničnih prevarantov Billionaires Boys Club.

HUGH JACKMAN (Bronson Peary) je kariero začel v avstralskih filmih Paperback Hero in Erskineville Kings (nominacija za nagrado Avstralskega filmskega inštituta); v večjem ameriškem filmu je opazno debitiral kot Wolverine v X-Men in nato lik igral v X2: X-Men United, X-Men: The Last Stand, X-Men Origins: Wolverine, The Wolverine in nazadnje X-Men: The Days Of Future Past. Lik bo ponovil v prihajajočem X-Men: Apocalypse.

Za oskarja se je v prvo potegoval v Les Misérables (pa še za bafto in za nagrado Ceha filmskih igralcev; prejel je zlati globus). Podelitev oskarjev je celo vodil in si prislužil nominacijo za emmyja; pred tem je vodil že tri podelitve tonyjev (enkrat je za opravljeno delo prejel emmyja). Sam je tonyja prejel za vlogo v muzikalu The Boy From Oz, odbor za nagrade tony mu je podelil tudi nagrado za posebne dosežke.

Videli smo ga v celovečercih Prisoners, Chappie, Real Steel, Australia, The Prestige, The Fountain, Scoop, Deception, Someone Like You, Swordfish, Van Helsing, Kate and Leopold (nominacija za zlati globus)… Glas je posodil likom v risankah Rise of the Guardians, Happy Feet in Flushed Away.

CHRISTOPHER WALKEN (Warren Sharp) je oskarja prejel za vlogo v drami The Deer Hunter, za kipec pa se je potegoval še v Catch Me if You Can (pa še za bafto in nagrado Ceha filmskih igralcev). Za tonyja se je potegoval v gledališki predstavi A Behanding in Spokane.

Na velikih platnih smo ga videli v Annie Hall, Pennies From Heaven, The Dead Zone, Biloxi Blues, King of New York, Man On Fire, Man of the Year, Wedding Crashers, Hairspray, True Romance, Pulp Fiction, Batman Returns, Jersey Boys, The Family Fang… in nazadnje ob Kevinu Spaceyju v Nine Lives. Nedavno je igral je v televizijski postavitvi muzikala Peter Pan.

KEITH ALLEN (Terry Edwards) je igral v nekaterih najbolj nepozabnih filmih zadnjih dveh desetletij, kot so 24 Hour Party People, Kafka, Trainspotting in Shallow Grave. Nedavno smo ga videli v drami Hector.

Na TV je igral v angleških serijah Robin Hood, Bodies, The Body Farm, The Runaway in My Mad Fat Diary. Kot režiser je debitiral s tremi epizodami serije The Comic Strip Presents, za katero je prispeval več scenarijev in v njej tudi igral. Režiral je še dokumentarce Glastonbury, You're Fayed, Tourette de France, Keith Allen Will Burn in Hell in Keith Meets Keith.

JIM BROADBENT (komentator) je najbolj znan po vlogah v filmih Iris (oskar, zlati globus), Moulin Rouge (bafta) in franšizi Harry Potter. Nazadnje se je za bafto potegoval v biografski drami The Iron Lady in nato igral v raznolikih projektih, kot so Filth po delu Irvina Welsha, romantična komedija Le Weekend (nominacija za nagrado britanskega neodvisnega filma) in The Harry Hill Movie. Videli smo ga tudi v Get Santa, Paddington Brooklyn in The Lady in the Van.

Od svojega krsta na velikih platnih leta 1978 je igral v neštetih uspešnicah in kritiško hvaljenih filmih, kot so Life is Sweet, Topsy-Turvy, Vera Drake, Another Year, The Crying Game, Bullets Over Broadway, Little Voice, Bridget Jones' Diary, Hot Fuzz, The Damned United in Cloud Atlas.

Kmalu ga bomo videli v težko pričakovanem nadaljevanjufranšize Bridget Jones's Baby in v The Legend of Tarzan.

Tudi za delo na TV je prejel precej priznanj; nedavno je bil v igri za bafto z vlogo v Any Human Heart po romanu Williama Boyda, za zlati globus in za emmyja se je potegoval za The Gathering Storm. Kipce je pobral za Longford (bafta, zlati globus) in The Street (emmy). Videli smo ga še v Birth of a Nation – Tales out of School, Black Adder, Only Fools and Horses, Victoria Wood: As Seen on TV, Einstein & Eddington, The Great Train Robbery… Ob Charlotte Rampling bo igral v seriji London Spy.

O USTVARJALCIH
DEXTER FLETCHER (režija) je v industriji začel kot otrok v filmu Bugsy Malone, v katerem je igral ob Jodie Foster, in nato nastopil v angleških filmih, kot so The Long Good Friday, The Elephant Man in The Bounty. Pri šestnajstih je postal najmlajši član gledališke skupine Royal Shakespeare Company, nato je igral v celovečercih Revolution, Lock, Stock and Two Smoking Barrels in Layer Cake, v serijah Press Gang in Band of Brothers ter v TV filmu The Virgin Queen.

Njegov režijski prvenec je bila kritiško hvaljena drama Wild Bill, s katero se je potegoval za bafto za najboljši prvenec britanskega scenarista, režiserja ali producenta. Nato je režiral škotski muzikal Sunshine on Leith na glasbo skupine The Proclaimers.

SEAN MACAULAY (scenarij) je začel kot filmski kritik za Times in je pisal tudi za Punch, The Daily Telegraph, The Mail on Sunday, The Guardian, The Sun, Daily Beast in britanski GQ. Kot posebni svetovalec je sodeloval pri filmih Hitchcock in Anvil! The Story of Anvil!

SIMON KELTON (zgodba, scenarij) je med študijem osvajal nagrade in prejemal štipendije uglednih ustanov; odtlej je spisal že prek trideset scenarijev. Glas je posodil likom v filmih Polar Express, Beowulf in A Christmas in izvršno produciral nagrajeni dokumentarec o plezalstvu Metanoia.

Kot večkrat nagrajeni član Združenja ameriških piscev potopisov je pisal prispevke za Telegraph, Daily Mail, Time, Harpers and Queen, Fall Line in Worth.com, izdal pa je tudi knjigi The Rich Bastard's Guide to Los Angeles in The Crush Guide to New York.