Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Andrej Miljković
Andrej Miljković
08.04.2023 20:13:55
Deli članek:

Gospod Cuban, pripravljeni smo in navdušeni

ROK MLINAR
Rok Capl

Že zelo zgodaj so kavboji, kot jim radi rečemo, kot si radi rečejo in na katerih tradicijo so zelo ponosni, ugotovili, kako priročno in kako donosno je lahko trgovanje tukaj na sredini – med severom in jugom, med vzhodom in zahodom.

V Fort Worthu, ki je danes z Dallasom tako rekoč združen, so zrasle prve trgovske, zastopniške in posredniške družbe, pa tudi prvi sedeži podjetij. Dandanes jih ima Dallas več kot kdorkoli v ZDA. Letališče med obema mestoma je drugo največje na svetu po letnem številu potnikov, tukajšnji American Airlines, Bank of America in All American Team, kot pravijo najdražjemu športnemu kolektivu na svetu Dallas Cowboysem pa pričajo o tem, da je Dallas tako in drugače v srcu Amerike. Podobno kot Slovenija v srcu Evrope, le da v mnogo večjem obsegu – kajti, saj veste, v Teksasu je vse večje, se znajo pohvaliti. No, večje in boljše od pričakovanj pa je tudi vse, kar se je v teh dneh poslovnega zgodilo na in ob konferenci Texas feels Slovenija. Kar z zadovoljstvom ugotavlja tudi Rok Capl, vršilec dolžnosti direktorja javne agencije Spirit Slovenija.

Je preveč klišejsko vprašanje, ali je v teh dneh v Dallasu lepo biti Slovenec?
Ne bi rekel. Mislim, da je kar pravšnje. In da se njegovega pomena ter sporočila najbolj zavedamo vsi tisti, ki trenutno smo Slovenci v Dallasu. Ko vidiš, da se v konferenčni dvorani zbere več kot dvesto predstavnikov slovenskih in tukajšnjih institucij, in ko čutiš, kako se to povezuje s tukajšnjim športnim učinkom Slovenca, naše nedvomno glavne blagovne znamke v Dallasu, Teksasu in ZDA, je vse skupaj preprosto neverjetno. Veseli me interes, ki tukaj vlada za naše projekte. Enako pa me veseli vzdušje, ob katerem se človek zares počuti zelo posebno.



Luka Dončić s svojo blagovno znamko, ki ste jo izpostavili, je vsekakor nekakšna osnovna platforma za odpiranje vrat. Kaj pa je nato vaša naloga, da to znate in zmorete uporabiti, izkoristiti?

Malce se bom pošalil. Ko podpisujemo s tujimi državnimi institucijami, je podpis seveda velika stvar. A vedno rečem, da je po drugi strani šele začetek. Podobno je tukaj. Luka je v vlogi nekakšnega podpisa, ki je omogočil tovrstno delovanje. A od tu naprej je odvisno od nas, odvisno je od našega dela, od grajenja na različnih področjih. Predvsem seveda gospodarstvo, turizem in šport ter povezava vseh treh, ki so povezani tudi pod okriljem našega ministrstva. Enotni nastopamo na ogromnem, za Slovenijo izjemno pomembnem trgu.



Trgu, ob katerem stereotipi o Teksasu in teksaškem delujejo tako zelo zastarelo in tako zelo smešno, skorajda groteskno?

Točno tako. Slišali ste in izpostavili, da je tukaj sedež 54 od 500 najmočnejših ameriških podjetij, več kot v Kaliforniji in New Yorku. Pa da je to deveto največje gospodarstvo na svetu, če bi na Teksas gledali kot samostojno enoto. Da je tukaj eno največjih letališč na svetu, največ profesionalnih športnih kolektivov v Ameriki in tako naprej. Kaj sploh še dodati? Boljšega izhodišča si ne bi mogli želeti – tako za gospodarsko in turistično promocijo Slovenije kot sčasoma tudi za večje projekte v Dallasu, Teksasu, pa tudi celotnih ZDA. Vesel sem, da se tega zavedamo in da ob tem zavedanju delamo velike korake naprej. In vesel sem, da so to s svojo udeležbo prepoznala tako številna slovenska kot tukajšnja podjetja. To je to! Amerika je dežela sanj in verjamem, da smo tukaj tako na ravni države kot na ravni podjetij te sanje začeli uresničevati. Tudi s tem, da ameriškim sogovornikom poskušamo pokazati, da se njihove sanje lahko uresničijo v Sloveniji. Rekli boste, toliko je držav, zakaj ravno v Sloveniji. Zato, ker verjamemo v svoje znanje, v svojo lego, v svoje ideje in v svoje delo, izobrazbo, raziskave, razvoj. In ko sem se pogovarjal z glavno direktorico Mavericksov ali z enim od vodilnih mož tukajšnjega ogromnega letališča, sem videl, da vlada veliko zanimanje.


Je letošnji dogodek v primerjavi z lanskim zrasel toliko, da ste s to rastjo lahko zadovoljni?

Verjetno je celo presegel pričakovanja. Če gledam na udeležbo, zanimanje, predvsem pa na številne pohvale, ki smo jih dobili z ameriške strani, potem je vsekakor tako. Nadgraditi lansko krstno izvedbo je bilo tudi eno naših glavnih vodil, tokratni dogodek pa je končni dokaz, da smo lani z vsem skupaj začeli in da načrtujemo s tem nadaljevati. Imeli smo prav, o tem ne more biti več dvoma. In čeprav javno agencijo Spirit Slovenija čaka v tem letu še cela vrsta drugih dogodkov ter neradi karkoli preskakujemo, nekje zadaj oči seveda pogledujejo tudi proti naslednjemu letu in proti vrnitvi v Dallas. Ko nekaj organiziraš tako dobro, kot je bilo organizirano tole tukaj, je to neizbežno. Ko bomo videli učinek, ki po mojem mnenju ne more izostati, pa se bomo naslednje konference Texas feels Slovenia zagotovo lotili s še večjo vnemo.


Rašo Nesterović je kot eden od sijajnih govorcev dal simpatično pobudo, da bi bila ena od naslednjih konferenc v času, ko bi Mavericksi igrali finale lige NBA. V šali, jasno.

Ob takem dogodku je sijano imeti vzporedno nekaj takega, kot na srečo imamo tudi tokrat, ko Dallasove domače tekme na čelu z večerom I feel Slovenia potekajo v sijajnem vzdušju nujnosti zmage in velike pozornosti javnosti. Seveda si želim, da bi Luka nekega dne igral tudi veliki finale lige NBA in jo osvojil, to bi bilo v interesu vsem nam. Da bi konferenco naredili ravno tedaj ... Vem, da je šlo za šaljiv predlog, in seveda moramo pri konferenci v prvi vrsti gledati na neke druge kriterije, vendar pa, če se izrazim povsem športno – vse je mogoče. Kajti povezava športa in gospodarstva se spet kaže kot nekaj imenitnega. Šport v nas prebuja tisto najlepše, Šport Slovenijo združuje in to potrebujemo tudi v gospodarstvu. In to smo navsezadnje na teh konferenci tudi dobili. Tudi tukaj smo lahko videli, kakšna je Slovenija in kaj lahko doseže, kadar je enotna.


Bo tudi Teksas prišel v Slovenijo?

Absolutno. Tako na Spiritu kot na ministrstvu zasledujemo nekaj, kar je meni kot nekakšno vodilo. Kadarkoli organiziramo delegacijo v tujino, najprej preverimo tamkajšnji utrip, ekosistem, interes. Tako je bilo tudi tokrat, pri čemer smo ves čas vedeli, da bo interes tako, da bomo lahko nekaj organizirali tudi v obratni smeri. Pričakujem, da bomo že letos organizirali teksaško delegacijo, ki bo obiskala Slovenijo in se lahko na lastne oči prepričala o tem, kar smo jim predstavljali tukaj.


Je gospa glavna direktorica Mavericksov Cynt Marshall imela kakšno posebno pobudo, kakšno posebno idejo za sodelovanje s strani organizacije, katere športni simbol je Dončić?

Izjemno jo je zanimalo vse v zvezi s Slovenijo – ne samo športno, o čemer je že veliko vedela, temveč tudi gospodarsko, turistično. Rekla mi je, da bi bilo sijajno, če bi neko tovrstno predstavitev naše države organizirali tudi za direktorje in funkcionarje Mavericksov. Tako da verjamem, da bi lahko prišlo tudi do tovrstnega sodelovanja.


Marc Cuban, lastnik Mavericksov, nam je v intervjuju dejal, da sam sicer še ne posluje s Slovenijo, a da je le vprašanje časa. Navdušen je bil nad konferenco, zelo ga zanima sodelovanje na tem področju.

Pridružujem se njegovim mislim in besedam, bilo bi nam v čast, če bi prišlo do sodelovanja z njim na poslovnem področju. Spirit, ministrstvo in država na takšnega strateškega partnerja nismo samo pripravljeni, temveč bi bili nad dodano vrednostjo, kakršno predstavlja ta gospod, navdušeni. Verjamemo vase, smo dobri in verjamemo, da če bo Marc Cuban s svojo delegacijo prišel v Slovenijo, bo to spoznal tudi sam.