Ekipa
© 2025 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
ma
ma
26. 11. 2025 · 11:30
Deli članek:

Kar v Emiratih pripravljajo za Tadeja Pogačarja, presega domišljijo

Profimedia
V ZAE so kot kaže pripravljeni storiti marsikaj za Tadeja Pogačarja.

Za(radi) Tadeja Pogačarja gradijo umetne klance.

Svetovno prvenstvo v kolesarstvu leta 2028 v Združenih arabskih emiratih po pisanju španske Marce očitno vendarle ne bo tako ravninsko, kot je bilo sprva pričakovano. V ZAE namreč dobesedno gradijo umetne klance.

Še pred nekaj leti je bil Al Wathba le nepomemben griček, priročna ogrevalna točka na dirki UAE Tour. Danes je eden ključnih elementov ambicioznega športnega projekta v Abu Dabiju. Skupaj z novimi vzpetinami na otoku Hudayriyat je postal središče vroče debate: ali ZAE res gradijo umetne klance, da bi že pred svetovnim prvenstvom 2028 oblikovali traso, ki daje prednost vsestranskim kolesarjem, morda celo Tadeju Pogačarju?

Iskra je presenetljivo prišla iz same karavane. Tim Merlier je namreč pripomnil, da »hrib vsako leto raste«, nahaja pa se ravno na območju, kjer naj bi potekala dirka.

Vsako leto daljši

Že omenjeni vzpon Al Wathba je leta 2023 nastal skoraj mimogrede: 1,4 kilometra dolg klanec s povprečnim naklonom približno šest odstotkov in občasnimi rampami do devet odstotkov. Dovolj za skromno gorsko točko sredi puščave, a premalo za resno selekcijo – bolj za »preteg nog« na ravninskih etapah UAE Toura.

A kot poroča španska Marca, je najbolj presenetljivo prav tisto, kar še prihaja. Po internih dokumentih, ki jih imajo na vpogled gradbena podjetja, naj bi do leta 2028 dokončali precej zahtevnejši vzpon. Od prvotnih 1,4 kilometra je najprej zrasel na dva kilometra, do 2028 pa naj bi meril skoraj štiri kilometre, s povprečnim naklonom okoli 6,5 odstotka in zaključkom, ki se bo postavil pokonci do 11, ponekod celo do 13 odstotkov. Vročina, veter in zaporedni krogi bi naredili svoje – to ne bi bil več teren za čistokrvne sprinterje.

Podoben projekt raste tudi na Hudayriyatu, kjer nastajajo umetni klanci. To seveda niso Alpe, temveč kratke načrtovane vzpetine. Nakloni so zelo raznoliki: od blagih štiri do pet odstotkov do zidov, ki občasno presežejo deset odstotkov. Kot da bi si Emirati želeli ustvariti lastno razgibano pokrajino tam, kjer je bila prej le neskončna ravnina, in kolesarstvu ponuditi element, ki ga v Zalivu preprosto ni.

Če bo trasa vodila čez otok ali Al Wathbo, bo prvenstvo namenjeno puncherjem in vsestranskim zvezdnikom; če ostane ob obali in v urbanem okolju, naj bi končno vendarle prišli na svoj račun tudi sprinterji.

Uradne trase še ni, a razprava že zdaj razburja kolesarski svet. Sprinterji seveda niso navdušeni. Od Bergna 2017 ni bilo prvenstva za čistokrvne sprinterje, trasi Montreala 2026 in Haute-Savoie 2027 pa sta vse prej kot ravninski. Abu Dabi naj bi bil v tem pogledu izjema – UCI je zavrnil cilj na Jebel Hafeetu in zahteval ravninsko traso.

Toda vse bolj se zdi, da so ZAE pripravljeni storiti vse, da bo na startu – in v boju za najvišja mesta – tudi kolesar, ki je toliko storil za promocijo te bogate države. Kolesar, ki seveda sliši na ime Tadej Pogačar. Sredstva pri tem seveda ne bodo problem. Zato tudi po zahtevnem svetovnem prvenstvu v Montrealu 2026 in še brutalnejšem preizkusu v francoskih Alpah leta 2027 leto 2028 kolesarjem ne bo prineslo prav nič lažjega izziva.

Merlier je pri tem jasen: »Vsako leto ga naredijo višjega. Zame mavrične majice ne bo.«