Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
STA
STA
06.03.2016 14:25:34
Deli članek:

Pesjak: Vsi sponzorji, ki so imeli podpisano pogodbo z Garmischem, so z nami odklonili sodelovanje

Grega Wernig

Tradicionalno tekmovanje za 55. pokal Vitranc, ki je letos imelo kar trojni tekmovalni spored, je pod streho. Zmagali so najboljši, ki so za skorajda konec sezone prihranili največ moči, še za najtežje preizkušnje pod Vitrancem. Zmagovalci so tudi kranjskogorski prireditelji, za katerimi so neprespane noči v boju z letos zelo muhasto naravo.

Narava je postregla s pravo zimsko kuliso in pravimi zimskimi razmerami, a je obilno sneženje pomenilo dodatno delo za delavce pri odstranjevanju silnih kubikov snega ter pripravljanju in utrjevanju proge za kar tri tekmovalne preizkušnje, dva veleslaloma in slalom.

"Mi smo vložili vse napore za to, da smo sprejeli to tretjo tekmo. Gre namreč za dodatno promocijo Slovenije in Kranjske Gore v svetu, slovenski smučarji pa so dobili priložnost tekmovati na slovenskem terenu. Tudi več jih je lahko zaradi tega tekmovalo. Ni zanemarljivo tudi, da so bili vsi predtekmovalci Slovenci, za njih pa je proga svetovnega pokala najboljši trening za bodočnost," je dejal podpredsednik organizacijskega komiteja pokala Vitranc Boris Pesjak.

"Kar se tiče pokritja stroškov, je tretja tekma za nas predstavljala zelo veliko finančno breme, ker so vsi sponzorji, ki so imeli podpisano pogodbo z Garmisch-Partenkirchnom, to so bili predvsem sponzorji iz nemško govorečega območja, odklonili sodelovanje z nami in mi smo praktično v enem tednu zagotovili dodatnih 300.000 evrov za pokritje teh stroškov. Da smo pa to dosegli, je pa tudi rezultat odličnega sodelovanja iz preteklosti z vsemi dosedanjimi sponzorji in zato so bili reakcijski časi za odločitev, ali gremo v to dodatno tekmovanje ali ne, lahko tako kratki, ker so tudi sponzorji, s katerimi smo navezali stike za to tretjo tekmo v zelo kratkem času, odgovorili in se odločili da gredo v to tekmovanje z nami," je povedal član organizacijskega odbora, zadolžen za finance in marketing.

"Ko je direktor moških tekmovanj v svetovnem pokalu Markus Waldner obvestil generalnega sekretarja OK pokala Vitranc Srečka Medvena, da imamo možnost sprejeti to odpadlo tekmo in da je to njegova želja - to je storil z Japonske, kjer je bila takrat cela karavana -, smo takoj to vzeli kot zelo resno stvar in ponudbo, predvsem pa kot veliko priznanje. Za to tekmovanje mislim, da ne bi bilo nobene težave dobiti organizatorja v Avstriji ali celo v Švici, vendar smo mi takoj, ko smo dobili ponudbo, oblikovali ožjo skupino najbolj odgovornih v pokalu Vitranc in se z direktorjem svetovnega pokala dogovorili, da bo v štirih dneh, od takrat ko smo dobili ponudbo, dobil odgovor. V teh štirih dnevih smo se uspeli pripraviti tako organizacijsko kot tudi finančno do te mere, da smo lahko potrdili in prevzeli to tekmovanje," je nadaljeval Pesjak.

"Večji del sredstev smo dobili iz tujine s prodajo televizijskih pravic in s prodajo marketinškega prostora sponzorjem, ki so že do sedaj sodelovali z nami, da pa bi v tako kratkem času dobili novega sponzorja, da bi se zagrel za to tekmovanje iz Garmisch-Partenkirchna, pa ni bilo mogoče razmišljati," je dodal.

Kljub dodatnemu finančnemu bremenu bodo tekmovanje sklenili v zelenih številkah: "Vsi se trudimo, da ne bomo prekoračili stroškov. Zagotavljam, da bodo tudi letos zelene številke, ne tako velike. Pomembno za nas je to, da je Slovenija na zemljevidu Evrope in svetu promovirana en dan več, da imajo naših smučarji možnost tekmovanja na domačem terenu in da so navijači, gledalci dobili še eno tekmo, na kateri so lahko uživali v vrhunskih predstavah veleslalomistov."

OK pokala Vitranc bo za pokritje stroškov priprave in izvedbe vseh treh tekmovanj zagotovil okvirno približno 1,6 milijona evrov. Te pokrivajo izključno s prodajo televizijskih pravic in marketinškim delovanjem doma in v tujini. Glavni marketinški partner je agencija Infront iz Lugana, saj s prodajo pravic na tujih tržiščih (sponzorji Emmi, Milka, Generali, Jack Wolfskin, Rauch, Bridgestone, Mount10) iztrži večji del sredstev za pripravo tekmovanj.

Slovensko gospodarstvo igra pomembno vlogo pri izvedbi tekmovanj pokal Vitranc, saj zagotavlja del finančnih sredstev. Ti sponzorji so Petrol, Zavarovalnica Triglav, Porsche Slovenija, Elan, Skupina Laško in Rauch Slovenija. Poleg domačih sponzorjev sta dodano vrednost v oglaševanju preko pokala Vitranc opazila tudi hrvaški Agrokor s produktno linijo Ledo in Hrvaška turistična skupnost. Steklarna Rogaška je izdelala pokale za zmagovalce.

Pokal Vitranc je letos po štirih letih vnovič našel skupni interes na področju promocije slovenskega turizma in slovenske države s tekmovanji v Kranjski Gori. Med domačimi pokrovitelji je tako tudi Slovenska turistična organizacija z znamko I feel Slovenia, kar OK pokal Vitranc zelo veseli in postavlja pogoje za sodelovanje tudi v prihodnje.

Sobotno in nedeljsko tekmovanje so si zanesljivo ogledali pravi ljubitelji smučanja. Kljub slabemu vremenu je obisk presegel petkovega, v ciljni areni in na tribunah se je zbralo tako v soboto kot v nedeljo vsaj 4500 ljudi, v petek 3500 ob prostem vstopu. Vsi z dovolj velikimi slovenskimi zastavami so imeli v soboto in nedeljo prost vstop. Tridnevni spektakel pod Vitranc je v Kranjsko Goro tako privabil skupno 12.500 ljubiteljev smučanja, ki so lahko v treh dneh uživali v predstavah najboljših alpskih smučarjev v tehničnih disciplinah.