Po facebooku in drugih družabnih omrežjih se v zadnjih dneh širi zapis znanega tviteraša, ki na družabnem omrežju X objavlja pod vzdevkom kričač, o novi plačljivi platformi Rokometne zveze Slovenije za ogled tekem pod njenim okriljem. Od letošnje sezone si je proti plačilu razen vseh tekem lige NLB mogoče ogledati tudi tekme na nižjih ravneh članskega tekmovanja in tudi mlajših kategoriji. Vse lepo in prav, kot je v odmevni objavi začel Denis Oštir, razen cen ...
“Danes sem skoraj po naključju odkril, da ima RZS svojo pretočno storitev RZSTV. Super ideja – ponuditi vse domače rokometne tekme, celo mladinske, na enem mestu. Ampak potem prideš do cenika … in tam se zgodba hitro obrne. Samo za spremljanje 1. moške lige RZS od uporabnika pričakuje 65 € na leto, 13 € na mesec ali celo 6 € za eno samo tekmo – pa v letni in mesečni paket recimo sploh niso vključene reprezentančne tekme ali tekme pokala Slovenije,” je opozoril nekdanji novinar.
In nadaljeval … “Če bi uporabnik želeli gledati še 2. ligo, 1. žensko ligo in pokalni Final Four, bi ga vse tekme na RZSTV stale kar 235 € na leto. To je dvakrat toliko, kot stane najdražji NBA League Pass, in celo dražje kot NFL Game Pass Premium, ki prinaša tekme v 4K in Dolby 5.1.”
(Za povsem točno predstavo lahko cenik najdete na tej povezavi)
Po mnenju nekdanjega novinarja, ki je pred leti v upravi Franja Bobinca postal vodja stikov z javnostjo v podjetju Gorenje, v zadnjem obdobju pa deluje kot direktor poslovnega razvoja v hčerinski družbi Vidaa kitajskih lastnikov Gorenja, je “tole je brca v temo in obsojeno na propad. Kar je škoda, ker imam rokomet res rad in verjamem, da je D2C pristop prava pot. Ampak osnovno pravilo je preprosto: cena mora omogočiti dostopnost, ki pripelje do množičnosti. Pri takih cenah tega ne bo. Takšnih cen si ne morejo privoščiti niti klubi, kaj šele starši otrok ali običajni navijači,” je opozoril in Zvezi položil na dušo, da še ni prepozno, da zavijejo v drugo smer, četudi bi to prineslo kratkoročni minus. Ker: “Dolgoročno namreč s tem modelom nimajo nobenih možnosti.”
Zapis se je med ljubitelji rokometa na Slovenskem razširil kot požar, razumljivo, ko pa je tematika pereča in zadeva vsakogar, ki mu ena tekma državnega prvenstva – derbi kroga – na televiziji ni dovolj. Pri čemer tekme lige NLB prenaša Sportklub, ki mnogih dnevnih sob po državi niti ne doseže. Zato morda še nekaj dejstev za širšo sliko.
Zadeva je malo bolj kompleksna. Gospodje in gospe z RZS in slovenskih prvoligašev – tem pripade kos pogače iz prodanih naročnin na RZSTV – se niso preprosto usedli za omizje in določili cen. Torej 5,99 evra za posamično tekmo lige NLB, 12,99 evra za mesečni dostop, 49,99 evra za sezonski paket itd. Gre namreč za partnerstvo v švedskim podjetjem Solidsport, ki je dvorane v Sloveniji brezplačno opremilo s svojimi pametnimi AI kamerami, in si mora zdaj najprej povrniti investicijo. Jasno, z naročninami, ki jih plačujejo rokometni navdušenci iz Slovenije. No, in iz tujine. Z RZS, kjer o številkah zaenkrat sicer neradi govorijo, so se namreč pred dnevi pohvalili, da je “signal RZSTV sliko slovenskega rokometa poslal že v več kot 30 držav s petih kontinentov’.
Tudi klubi se nad novim pristopom zaradi prej omenjenega dejstva ne pritožujejo. Ko bodo poplačani ‘dolgovi’ do investitorjev iz Skandinavije, si na svoje račune obetajo oprijemljivejše zneske od prodaje prenosov na zahtevo. Kolikor bodo njihovi navijači, podporniki oziroma nasploh ljubitelji rokometa pač potrjevali transakcije na svojih pametnih napravah v zameno za sliko iz slovenskih dvoran ... Čas bo pokazal. Vse, tudi to, ali je revolucionarna novost v slovenskem rokometu zanj koristna ali, kot se je izrazil Oštir, brca v temo. Odgovor bodo dali ljubitelji rokometa, ki bodo, ali pa ne bodo, plačevali za oglede tekem.