Kratek pogled na trenutno stanje na razpredelnici konstruktorskega prvenstva pove več kot tisoč besed. Ferrari je na četrtem mestu, na svojem računu ima 116 točk, pred njim so močne ekipe Mercedesa (366 točk), Red Bull Racinga (188) in Williamsa (121), tesno za petami pa sta mu ekipi Force India (98) in McLaren (96). Na zadnji dirki v Hockenheimu nismo opazili nobenega razloga za upanje, da bi se ponosna blagovna znamka poskočnega konjička kmalu vrnila na zmagovita pota.
Zadnja zmaga Ferrarija sega nazaj v leto 2013, ko je Fernando Alonso zmagal na domači dirki v Barceloni, zadnji pole position pa so pri Ferrariju osvojili leta 2012 v Hockenheimu. Njihovi navijači se morajo počasi sprijazniti z mislijo, da bi lahko njihovo moštvo letošnjo sezono zaključilo brez zmage - kar je Fernando Alonso že napovedal. In to bi se zgodilo prvič po letu 1993! Takrat sta se Gerhard Berger in Jean Alesi, čistokrvna dirkača, zaman trudila z jalovim dirkalnikom modela F93A.
Tudi izjemno močan in izkušen Fernando Alonso je lahko z aktualnim modelom dirkalnika F14 T le enkrat osvojil stopničke - na dirki za VN Kitajske v Šanghaju je bil tretji. Španec vsekakor skrbi za to, da je dirkalnik v očeh javnosti videti bolje od njegovega dejanskega stanja. Le zahvaljujoč njegovemu ogromnemu talentu se Ferrari tačas še nahaja na četrtem mestu ekip.
Novi šef ekipe Marco Mattiacci od svojega nastopa na ta položaj aprila letos nima lahkega življenja. Novi tehnični šef James Allison se je prepozno vrnil nazaj v Ferrari, da bi imel večji vpliv na dizajn novega dirkalnika F14 T, zato mora živeti s tem, za kar sta odgovorna takratni šef tehnikov Pat Fry in šef oblikovalcev Nicolas Tombazis. Šef motornega oddelka Luca Marmorini se po poletnem premoru ne bo več vrnil v Maranello, čeprav Italijani tega še vedno niso uradno potrdili.
Dirkalnik s svojim neenakomernim upravljanjem povzroča zmedo pri obeh dirkačih, pri čemer velja omeniti, da gre očitno Fernandu Alonsu pri tem bolje kot povratniku Kimiju Räikkönenu. Dirkalnik je slab tako s praznim kot tudi polnim rezervoarjem.
Obraba pnevmatik je večja kot pri konkurenci. V tem pogledu se upravičeno sprašujemo: čemu so Italijani v svoje vrste zvabili nekdanjega športnega šefa Bridgestona Hirohido Hamašimo? Motor je pretežek in povrhu požrešen, za nameček pa še prešibek. Marmorini je pred svojim odhodom na tire postavil V6 turbo motor letnika 2015. Tehnika za šasijo in aerodinamiko ostajata ista, čeprav novi deli, ki sta jih razvila v letošnji sezoni, niso bili zadetek v polno.
Interno je sezona 2014 že zdavnaj odpisana, toda mnogi navijači se bojijo: zakaj naj bi bilo v sezoni 2015 vse boljše kot letos? Marco Mattiaci se trudi na vso moč, da postavi smernice za boljšo prihodnost, in priča smo tudi kadrovskim okrepitvam. Luca di Montezemolo, predsednik Ferrarija, trdno verjame v svojega novega šefa ekipe in nekdanjega vodilnega moža Ferrarija za Severno Ameriko. Toda težava obeh vrhunskih menedžerjev je ista: spremembe ne dosežejo učinka čez noč. In v formuli ena je čas največji tekmec.
Bojan Vrbnjak
23.07.2014
12:35:31
Prva sezona brez zmage po 21 letih?
Ponosni Ferrari je kljub izjemnima dirkačema Fernandu Alonsu in Kimiju Raikkonenu letos le na četrtem mestu konstruktorske razpredelnice. Z določeno mero smole lahko pade še za kakšno mesto ali dve. Bo leto 2014 brez zmage?
Privoščite si neomejeno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov in imajo brezplačen promocijski dostop do
Plus
vsebin.
Več informacij
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke