V. D. DIREKTORJA JAVNE AGENCIJE SPIRIT SLOVENIJA ROK CAPL MED ZLATO LISICO IN ODPRAVO V TEKSAS
Minilo je deset dni, odkar ste imeli številne aktivnosti okrog Zlate lisice v Kranjski Gori – kako ste pod črto zadovoljni z izvedbo in doseganjem svojih zastavljenih ciljev?
Zelo zadovoljni. Udeležba na našem petkovem dogodku je bila več kot odlična in je presegla vsa naša pričakovanja. Prisotnih je bilo več kot 150 udeležencev, lastnikov, prevzemnikov in naslednikov družinskih podjetij. Izmenjali so si izkušnje, spoznali primere dobre prakse, se mrežili … Letos smo prvič podelili tudi priznanja najmlajšim prevzemnikom družinskih podjetij, ki so kljub mladosti pogumno stopili v čevlje svojih staršev in prevzeli družinska podjetja. Naj povem tudi to, da smo letos pilotno postavili tudi showroom oziroma razstavni prostor za promocijo slovenskih podjetij s ponudbo izdelkov za zimske aktivnosti. Showroom bo v hotelu Kompas v Kranjski Gori vse do konca marca 2024, podobnega pripravljamo tudi v Nordijskem centru Planica. Ugotavljamo, da je bil koncept, ki smo ga zastavili lani, ko ob robu športnih dogodkov pripravimo poslovna srečanja, pravilna odločitev. V praksi smo izkusili, da šport resnično povezuje in združuje.
Kaj je glavni poudarek agencije SPIRIT Slovenija, kadar je del v Sloveniji organiziranega športnega tekmovanja, kakršno je Zlata lisica?
Kot sem že omenil, z željo doseganja večjih sinergij med gospodarstvom in športom ob robu športnih dogodkov pripravljamo različna poslovna srečanja. Ti dogodki imajo močno pokritost domačih in tujih medijev, izjemno gledanost in prepoznavnost tako doma kot v tujini, zato so odlična priložnost za nagovarjanje globalne javnosti. Torej izvajamo promocijo Slovenije, njenih podjetij in gospodarstva, obenem pa slovenskim podjetjem odpiramo vrata na tuje trge, jim omogočimo mreženje in vzpostavljanje novih stikov. Na SPIRIT Slovenija se trudimo prepoznati in izkoristiti čim več priložnosti za promocijo slovenskega gospodarstva na tujih trgih in tovrstni športni dogodki so odlična priložnost za to. Če povem – samo lani (za letos še nimamo podatkov) je tekmovanje Zlata lisica na petih kontinentih v živo prenašalo kar 18 televizijskih postaj, ogledalo pa si ga je več kot 167 milijonov gledalcev po vsem svetu ter približno 7000 obiskovalcev v Podkorenu.
Kako ste zadovoljni nasploh s prireditvijo – se pridružujete ocenam, da smo kljub najslabšemu mogočemu vremenu videli zelo zanimive tekme z več kot zadovoljivim obiskom gledalcev in posledičnim videzom tribun v ciljnem izteku?
Seveda. Prireditev 60. jubilejna Zlata lisica je bila odlična! Organizatorji so se izkazali in kljub dežju in sneženju pripravili odlično tekmovanje. Na dogodku se je oba dneva kljub temu, da vreme ni bilo naklonjeno tekmovanju, v dveh dneh zbralo več kot šest tisoč navijačev, ki so poskrbeli za izjemno navijaško vzdušje! To je le še en dokaz več, da smo Slovenci športni narod in takšne prireditve, na kateri tekmujejo naši športniki, radi spremljamo v živo. Navijaško vzdušje, odlična zabava in nova Zlata lisica.
Kako pomembno se je bilo ne glede na okoliščine izkazati na celi črti – številni organizatorji in akterji hitijo poudarjati, da mora cilj zadržati vsa tovrstna tekmovanja v Sloveniji biti absolutna prioriteta?
Slovenija ima bogato smučarsko dediščino, vrhunske športne rezultate, pa tudi izjemno znanje, izkušnje in strast pri organizaciji smučarskih dogodkov. Prepričan sem, da smo tudi zaradi tega v svetu izjemno prepoznavni in zato je smiselno ohraniti kontinuiteto teh dogodkov.
Nekajkrat smo na podobnih dogodkih že videli celostno zunanjo podobo s sloganom vaše kampanje I feel Slovenia. Green. Creative. Smart. Podobe lepot Slovenije, prepoznavna barva in nasploh kreativa vzbujajo navdušenje tako doma kot po svetu – kako zadovoljni ste zaradi tega, da slovenski športni dogodki izstopajo na tako pozitiven način?
Kot sem že omenil, Slovenci veljamo za športen narod, šport nas navdušuje in globalno povezuje ter obenem pomembno prispeva k promociji države, dvigu njene prepoznavnosti in ugleda v svetu, tako s turističnega kot tudi gospodarskega vidika. Na njih namreč lahko nagovorimo globalno javnost ter Slovenijo predstavimo kot deželo vrhunskih športnikov, izjemno inovativno, tehnološko napredno in pametno gospodarsko ter turistično destinacijo. Tudi letos smo za večjo opaznost in prepoznavnost državne znamke I feel Slovenia in njenega gospodarstva sporočilo nacionalne komunikacijske kampanje I feel Slovenia. Green. Creative. Smart., s katero v tujini promoviramo slovensko gospodarstvo, umestili na LED startna vrata. Startna vrata so bila opremljena z izbranimi ikonami slovenskega turizma, ki so se menjaje prikazovale pred startom vsake tekmovalke in so podobno kot lani požela velik uspeh. Verjamem, da na ta način še dodatno krepimo sinergije med športom, gospodarstvom in turizmom ter Slovenijo predstavljamo kot zanimivo turistično in gospodarsko destinacijo.
Pripeljala nas je tudi Dončićeva prepoznavnost, odzivi pa so zelo dobri in pozitivni
V pričakovanju nadaljevanja sezone zimskih vrhuncev na slovenskih tleh gotovo upate, da bodo na Pokalu Vitranc, v Planici, na Ljubnem ob super formi slovenskih skakalk, na Rogli in na Pokljuki zunanji dejavniki na čelu z vremenom bolj na naši in vaši strani?
Verjamem, da bo lepo vreme nedvomno prispevalo k boljšim rezultatom naših športnikov, vsekakor pa menim, da je treba sodelovati in ne zmagati. Pomemben je timski duh, če sodelujemo, smo boljši …
Pred vami pa so zdaj že tradicionalni dogodki v Teksasu – kaj lahko poveste o letošnjih aktivnostih v Dallasu in Austinu?
Obisk v Dallasu in Austinu predstavlja nadaljevanje lanske in predlanske uspešne ter odmevne zgodbe v sklopu večletne okrepljene promocije Slovenije, njenega gospodarstva in turizma na ameriškem trgu. Letošnji poslovni obisk vidimo kot odlično priložnost za okrepljeno pozicioniranje Slovenije v Dallasu in Austinu ter širše na ameriškem trgu, za navezovanje stikov s potencialnimi ameriškimi investitorji, poslovnimi partnerji, organizatorji potovanj in drugimi deležniki, izmenjavo izkušenj z ameriškim gospodarskim sistemom in privabljanje ameriških investicij v Slovenijo. Predvidena sta dva poslovna foruma v Dallasu in Austinu, kjer se bodo člani delegacije srečali z ameriškimi podjetji, sledili bodo obiski nekaterih podjetij v obeh mestih. Cilj je nadaljevanje in nadgradnja uspešnih zgodb preteklih let.
Kakšni so rezultati dosedanjih kampanj, aktivnosti, ki jih lahko združimo pod tistim zelo všečnim sloganom Teksas čuti Slovenijo? V kolikšni meri jo je res začutil, kako zadovoljna so slovenska podjetja?
Zelo dobri in pozitivni. Vloga naše agencije je predvsem promocija slovenskega poslovnega okolja in odpiranje vrat našim podjetjem na tuje trge ter iskanje potencialnih tujih investitorjev, ki jih zanima Slovenija. Veseli smo, da se je poslovno-investicijske konference tako lani kot leto prej udeležilo toliko ameriških poslovnežev, ki so nas prepoznali kot pomembno poslovno destinacijo, tako z vidika ustvarjanja novih partnerstev kot tudi priložnosti za investiranje. Zelo nas veseli njihov odziv in pozitivno presenečenje nad razvitostjo našega poslovnega okolja, saj je to velika potrditev prizadevanj naše agencije na ameriškem trgu, v državi Teksas, kamor nas je pripeljala tudi prepoznavnost Luke Dončića kot izjemnega ambasadorja Slovenije. Izjemno zadovoljna so tudi podjetja, bi pa ob tem samo poudaril, da je za prodor na posamezni trg potrebna kontinuiteta, povečanje prepoznavnosti in vzpostavitev zaupanja. Slovenska podjetja se tega zavedajo, zato pozdravljajo priložnost, da lahko ob podpori države in partnerjev vzpostavijo odlične poslovne odnose in si odprejo priložnosti. S tovrstnimi aktivnostmi slovenskim podjetjem odpiramo vrata na tuje trge, za veliko podjetij je to šele prvi stik s trgom, kar pomeni, da ga šele spoznavajo. Postopek iskanja poslovnega partnerja oziroma do realizacije posla pa lahko traja od tri do pet let.