Album pesnika Ahmeda Burića je nekaj povsem novega na regionalni sceni. Nastal je s pomočjo glasbenika, skladatelja in producenta Damirja Imamovića, lastnika nagrade "Best Artist of Europe" leta 2021, ter številnih drugih sodelavcev, predvsem basista Ivana Mihajlovića in kitarista Tonija Kitanovskega. Prinaša 12 skladb, ki združujejo glasbo in poezijo.
Čeprav je že ob prvem poslušanju jasno, da gre pri tej plošči za svojevrsten neosevdah, ki ne skriva vplivov jugoslovanskega rocka (Arsen Dedić, Rade Šerbedžija, Darko Rundek, Jadranka Stojaković, Tomaž Pengov itd.), se zdi, da so Burić in njegovi sodelavci našli novo obliko ali vsaj uspešno prenesli nekatere podobne obstoječe spojine.
"Sin pustinje" ni ne govorjena beseda, ne recitacija, ne "uglasbena poezija", temveč album, ki veliko bolj ambiciozno združuje glasbo in poezijo. Burićeva besedila namreč niso "namenska" rock besedila, temveč prava poezija, zato je bila skušnjava in izziv za glasbeno ekipo na čelu s skladateljem in producentom Damirjem Imamovićem zahtevnejša in težja. Album predstavlja skladbo in pripadajoči noir videospot za "Treći svjeni", pesem, ki je leta 2018 izšla v zbirki Hypertension.
"Ko smo delali glasbo zanjo, se mi zdi, da je Damir od začetka igral tisti riff, ki je malo claptonovski, ne pa tisto, kar bi pričakovali od njega kot vrhunskega inštrumentalista sevdaha. Pogledali smo se in rekli - 'to je to.' Bila je pesem, ki se je tako rekoč sama 'ustvarila', enostavno je morala biti tam. Besedilo žal ni izgubilo svoje aktualnosti, glasba pa mu je dala tako rekoč popolno življenje. Ne ciljajmo drug na drugega z velikimi besedami, če že izstrelki in naboji ubijajo nedolžne ljudi," "je o pesmi povedal njen avtor, pisec in novinar Ahmed Burić.
Videospot za "Treći svjetski" je režiral Jan Beran, znani bosansko-hercegovski snemalec in režiser. Srečanje s pesmijo, pravi Beran, ga je pretreslo na način, ki kaže, da ima umetnost poleg razkrivanja stvari, ki jih ne vidimo takoj ali nočemo videti, tudi možnost predvidevanja, spreminjanja sedanjost v prihodnost.
"Poleg tega, da nam vsak dan grozi tretja svetovna vojna, me je pesem vrnila v devetdeseta, za kar se ne brez razloga bojim, da se bodo v kakšni obliki ponovila. Tudi Kafke se ni bralo kot fikcija in skoraj vse, kar je napisal, se nam je zgodilo. Tudi Ahmed in Damir nista naredila te pesmi, ker so jima bile všeč rime in toni, je pa globok odsev sveta, ki vedno znova ponavlja svoje napake. V tem smislu je bil ta dokumentarni noir slog iz videa verjetno edini možen. Ali če parafraziram Buldožerje: le en odstotek je talent, ostalo so topovi, noč, megla in bodeča žica," je dejal Jan Beran.
Glasbena ekipa Damirja Imamovića je prevzela izjemno zahtevno vlogo oblikovanja na regionalni sceni še neobstoječega koncepta albuma, ki ga je posnel in zvočno oblikoval Ivan Mihajlović, ki se je preizkusil v številnih filmskih in glasbenih projektih. Burićeve izjemne pesmi niso bile preprosto "uglasbene" niti niso v uglasbeni različici izgubile nekaj svoje lirične poetične moči. Nasprotno, zdi se, da glasba in aranžmaji subtilno poznavalsko korespondirajo s poezijo, jo izredno "berejo" in "interpretirajo". Ahmed Burić je svojo res izjemno poezijo spregovoril na izjemno sugestiven način, Imamovićeva ekipa pa je ponovno pokazala svoj skladateljski, aranžerski in igralski sijaj, zato ni naključje, da je "Sin pustinje" plošča, ki te preprosto osvoji s svojo poslušljivostjo, poetičnostjo in lepoto.
"Sin pustinje" je izdala založba Dallas Records in je na voljo na vseh pretočnih storitvah in v fizični prodaji!