900469_089-cigareti2 Svet24.si

Kadili bi kot Turki, vendar ne bi plačali

Dejan Süč Svet24.si

Poslanec Svobode se je zmotil, zato je bil sprejet...

Damjan Žugelj Necenzurirano

Slovenski Watergate: tožilstvo zahteva preiskavo ...

asta-vrecko Reporter.si

Blamaža: levičarka Asta Vrečko namesto ...

mattias skjelmose Ekipa24.si

Groza! Tresočega kolesarskega zvezdnika so komaj ...

rudi in marjetka spor Njena.si

Kako in zakaj je počil Marjetkin in Rudijev ...

Luka Dončić Ekipa24.si

Dončič je kralj! Vsi se posebej pripravljajo na ...

la
la
0 23.12.2021 11:40:04

Mastercard Economics Institute: Gospodarska napoved za leto 2022 v znamenju digitalne odpornosti in povratka ekonomije doživetij

psno
Spremembe pri varčevanju gospodinjstev, gospodarska rast in razmerje med nakupi "blaga" v primerjavi z »doživetji« so v središču pozornosti ob nadaljnji digitalizaciji podjetij

23. december 2021 - Pred drugo obletnico pričetka pandemije je Inštitut Mastercard Economics Institute objavil poročilo Economy 2022, globalno napoved za prihodnje leto, ki temelji na bistvenih trendih skozi oči potrošnika. Poročilo razkriva, kako bo pet temeljnih dejavnikov – varčevanje in poraba, dobavne verige, pospešena digitalizacija, vrnitev dolgih potovanj in vse daljši seznam gospodarskih tveganj – oblikovalo svetovno gospodarstvo v prihodnosti.

Ključne ugotovitve obsegajo

Varčevanje in poraba*: Poraba nakopičenih prihrankov potrošnikov bi k rasti svetovnega BDP v letu 2022 lahko prispevala tri odstotne točke. Stopnja varčevanja gospodinjstev se je leta 2021 skoraj podvojila in hitrost porabe teh prihrankov bo povzročilo verižno reakcijo v svetovnem gospodarstvu.

Dobavne verige: Predhodnih 27 let rasti porabe gospodinjstev za storitve v primerjavi z blagom se po dveletnem premoru počasi vrača nazaj v ustaljene tirnice – in je že šest odstotnih točk pod vrhom. Pandemija je nakupe blaga iz 39% skupne porabe gospodinjstev dvignila na okoli (ob vrhuncu) 47%, kar je močno oslabilo storitve in hkrati obremenilo dobavne verige. Kopica nakupljenih dobrin, ki polnijo omare, pomeni, da v letu 2022 pričakujemo ponovno vzpostavitev ravnotežja ob odpiranju mej in vse večji dostopnosti ter zaželenosti storitev.

Digitalizacija: 20-odstotni delež digitalnega nakupovanja bo ostal z nami ter na novo definiral kaj in kako potrošniki nakupujejo. Prijave v e-trgovinske storitve so se leta 2021 povečale, saj je skoraj 88% držav na 32 raziskanih trgih zabeležilo porast teh prijav v primerjavi s prejšnjim letom. Koristi tega premika so, med drugimi, doživela predvsem avtomobilska podjetja, virtualni partnerji za vadbo, izposoja motorjev in storitve za hišne ljubljenčke.

Potovanja: Počitniška potovanja beležijo nadaljnjo rast ob odpiranju mednarodnih destinacij, pri čemer bomo v letu 2022 videli rast letov na srednje in dolge razdalje. Vrnitev potnikov leta 2021 je bila opazna tako na cestah in letališčih, vendar je nadaljnja rast odvisna od uspešnosti preprečevanja širitve različic virusa, ki povzročajo prepoved potovanj. Doživeli smo že hiter porast domačih in kratkih potovanj (krajših od 1000 km), nižjo rast srednje-dolgih potovanj (1000 – 3000 km) kot posledico odprave omejitev, medtem ko potovanja na dolge razdalje zaenkrat še niso dosegla enake rasti.

Tveganja: Še naprej so prisotna tveganja, ki lahko ohromijo gospodarstvo. Nove različice virusa COVID, kot je omikron, predstavljajo največje neposredno tveganje, vendar pa obenem nadziramo skoraj ducat drugih tveganj, ki bi lahko iztirila okrevanje, vključno z nenadnimi spremembami cen stanovanj, ki so se v zadnjih dveh letih povečale za 66%, porastom cen nafte, fiskalnimi prepadi v razvitih gospodarstvih in tarifnimi vojnami.

"Leto, ki se pravkar zaključuje, ni prineslo vrnitve v normalno stanje, po čemur so mnogi hrepeneli, a skupaj smo dosegli izjemen napredek," je dejal Bricklin Dwyer, glavni ekonomist podjetja Mastercard in vodja inštituta Mastercard Economics Institute. "Gledano globalno, bodo gospodarska rast, napredek na področju cepiv in digitalna preobrazba, ki je povečala stopnjo odpornosti velikih in malih podjetij, še nadalje oblikovali prihodnost. To je platno na katerem se bo risala pričakovana rast povpraševanja – in kupne moči – potrošnikov ter dvig povpraševanja po doživetjih v naslednjem letu."

*Metodologija

Inštitut Mastercard Economics Institute, med drugimi viri, uporablja anonimne in zbirne podatke o prodajni dejavnosti v omrežju Mastercard, s čimer želi izmeriti količino blaga in storitev, v gospodarstvih po celotnem svetu.

Izjava o omejitvi odgovornosti 

To predstavitev in njeno vsebino je potrebno razumeti izključno kot raziskovalno in informativno orodje in ne kot naložbeni nasvet ali priporočilo za določena dejanja ali naložbe. Vsebina tega poročila, tako v celoti kot delno, nikakor ne sme pomeniti osnove za odločanje ali investiranje. Ta predstavitev in njena vsebina nikakor ne zagotavljata pravilnosti in je uporabnikom z dovoljenjem za dostop, ki te informacije pregledujejo in uporabljajo, na voljo "takšna kot je" ter na lastno odgovornost. Ta predstavitev in vsebina, vključno z ocenjenimi gospodarskimi napovedmi, simulacijami ali scenariji inštituta Mastercard Economics Institute, na noben način ne odražata pričakovanj glede (ali dejanskega) poslovanja ali finančne uspešnosti podjetja Mastercard.

O inštitutu Mastercard Economics Institute

Inštitut Mastercard Economics Institute je bil ustanovljen leta 2020 z namenom analize makroekonomskih trendov skozi oči potrošnika. Njegovi ekonomisti, analitiki in podatkovni analitiki uporabljajo vpoglede podjetja Mastercard – vključno z Mastercard SpendingPulse™ – in podatke tretjih ponudnikov za zagotavljanje rednega poročanja o gospodarskih vprašanjih za ključne stranke, partnerje in oblikovalce politik.

O družbi Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je globalno tehnološko podjetje v plačilni industriji. Naše poslanstvo je povezati in napajati vključujočo, digitalno ekonomijo, ki koristi vsem in povsod, tako, da naredi transakcije varne, preproste, pametne in dostopne. Z uporabo varnih podatkov in omrežij, partnerstev in strasti, naše inovacije in rešitve pomagajo posameznikom, finančnim institucijam, vladam ter podjetjem, da uresničijo svoj največji potencial. Naš količnik spodobnosti ali DQ poganja našo kulturo in vse, kar počnemo znotraj in zunaj našega podjetja. S povezavami v več kot 210 državah in območjih gradimo trajnostni svet, ki odpira neprecenljive možnosti za vse.

Sledite nam na računu na Twitterju @MastercardNews, pridružite se pogovoru na blogu Beyond the Transaction Blog in se naročite na najnovejše novice na Engagement Bureau.

Spremljajte tudi Mastercard Slovenia Facebook in Instagram stran.

Članki iz rubrike