Na ljubljanskem Stadionu Žak je Mastercard v sodelovanju s športnimi klubi NK Maribor, NK Bravo in RK Celje lansiral prvega chatbota (virtualnega asistenta), ki bo uporabnikom v pomoč pri sledenju ključnim informacijam kluba, novicam, rezultatom, novostim v navijaški trgovini in celo nakupu vstopnic ter naročanju hrane in pijače s stadionskega sedeža kar mimo vrste. Gre za prvi tovrstni chatbot na svetu, ki ga odlikujejo edinstvene funkcionalnosti, kot so izbira klepetalne aplikacije (Viber, Facebook Messenger, Apple Business Chat) ter možnost oddaje naročil in plačilo hrane ter pijače neposredno iz klepetalne aplikacije. Prvič bo za navijače premierno zaživel na derbiju NK Maribor in NK Mura, v nedeljo, 19. septembra 2021.
Mastercard v sodelovanju s športnimi klubi povezal dve strasti
Četrtkovo novinarsko konferenco je zaznamovala posebna tehnološka izkušnja, kjer je prvič ekskluzivno zaživel chatbot podjetja Mastercard in športnih klubov NK Maribor, NK Bravo in RK Celje. Ta bo navijačem omogočal, da ohranijo dvosmerno komunikacijo s svojim najljubšim klubom tudi v času pred in po tekmah, hitro in enostavno naročijo ter plačajo vstopnice za težko pričakovani derbi in mimo gneče na stadionu naročijo ter plačajo želeno hrano in pijačo kar iz svojega sedeža, ne da bi ob tem zamudili kakšne pomembne minute tekme.
»Kot tehnološko podjetje z veliko strastjo do športa nenehno stremimo k ustvarjanju inovacij, ki nadgrajujejo uporabniško izkušnjo. V sodelovanju s klubi NK Maribor, NK Bravo in RK Celje smo se tako podali v razvoj chatbota, ki danes združuje dve pomembni strasti družbe Mastercard – željo po nenehnem tehnološkem napredku in gojenje strasti do športa ter povezovanje z lokalnimi klubi. Veseli nas, da lahko lokalnim skupnostim pomagamo do digitalizacije in navijačem ponudimo popolnoma novo tehnološko napredno storitev,« je ob lansiranju inovacije poudaril Aleš Petejan, vodja marketinga, Mastercard Slovenija.
Od zabave in popestritve za uporabnika do večje učinkovitosti podjetja
Chatboti v globalnem merilu postajajo vse bolj priljubljeni digitalni spremljevalci podjetij. Integrirani v spletne strani ali kot samostojne aplikacije skrbijo za avtomatizacijo številnih procesov, ki so v preteklosti zahtevale številne človeške ure, ter na ta način zagotavljajo večjo učinkovitost in konkurenčnost podjetij. Njihova razpoložljivost in hitra odzivnost je prednost pri pridobivanju potencialnih strank, preglednem in bolj učinkovitem iskanju artiklov na spletnih straneh podjetij, v trenutnih negotovih časih, ko so stiki postali zelo omejeni, pa uporabnikom ponujajo razvedrilno uporabniško izkušnjo in občutek pripadanja skupnosti, ki ga kot družba ne smemo zanemariti.
Chatbot slovenskih športnih klubov je razvilo podjetje 2Mobile in bo uporabnikom na voljo na treh različnih kanalih: Apple Business Chat, Facebook Messenger in Viber. Kot prvi na svetu dodatno spodbuja brezstično plačevanje in s tem zmanjšuje vrste za dosego prigrizkov med tekmami in nakup vstopnic, ob tem pa s personifikacijo športne klube spreminja v »chat« prijatelja, ki v pogovoru pomaga pri uresničevanju navijaških želja uporabnikov.
»V času, ko se družba pospešeno digitalizira in se vse bolj uveljavlja nizko kontaktna ekonomija, pogovorno trženje ponuja neizmerne priložnosti za komunikacijo med blagovnimi znamkami in potrošniki. Izredno me veseli, da je to priložnost prepoznal tudi Mastercard v povezavi z aktivacijami v športnem marketingu. Športni boti, ki omogočajo komunikacijo, spletne nakupe in plačila ter graditev skupnosti med športnimi navdušenci in športnimi klubi, predstavljajo še eno inovacijo v svetovnem merilu, kjer smo moči in znanje združili Mastercard kot pobudnik, 2Mobile kot razvijalec in tehnološka platforma LiverPerson kot ponudnik tehnoloških rešitev. Prepričan sem, da nov poslovni model ne le poenostavlja uporabniško izkušnjo, ampak odpira priložnost drugim blagovnim znamkam kot tudi športnim klubom za kontinuirano neposredno komunikacijo z navijači,« je povedal Matjaž Možina, direktor družbe 2Mobile.
Rok Plankelj, direktor RK Celje je ob tem izpostavil: »Kot uspešen regionalni rokometni klub imamo dolgo tradicijo razvijanja strateških partnerstev s svojimi sponzorji, hkrati smo ves čas odprti za inovacije in novosti, ki prinašajo našim navijačem nekaj več. Že v preteklosti smo z družbo Mastercard razvijali komunikacijska orodja in rešitve, pomembne za naše navijače in partnerje, med drugimi je naš Zlatorog postal prva brezgotovinska dvorana v Sloveniji. Sedaj delamo še korak naprej in z virtualnim asistentom približujemo klub vsem deležnikom ter omogočamo hitre informacije pomembne za naše navijače. Možnost naročanja pijače in prigrizkov iz svojega sedeža v dvorani pa bo le še češnja na torti. Zato hvala družbi Mastercard in vsem vpletenim, da ta projekt z današnjim dnem postaja realnost.«
Bojan Ban, direktor NK Maribor je povedal: “Ponosni smo, da se naša skupna zgodba nadaljuje in stopnjuje. Mastercard je zdaj že stalnica in nepogrešljiv dejavnik v vlogi tehnološkega partnerja NK Maribor. Čustvene vezi med navijači in klubom so prepletene. Ker se zavedamo pomena najtrofejnejše slovenske ekipe v javnosti, vztrajno delamo na nenehnem razvoju blagovne znamke NK Maribor. Z različnimi projekti, ki jih iz meseca v mesec le še povečujemo. Nov projekt bo potekal časom primerno, s sodobnimi pristopi, z željo združiti prijetno s koristnim. Sodobnim trendom se ne moremo izogniti, tehnologija napreduje in uvajamo naslednjo v nizu novosti. Ljudski vrt je vmes postal prvi brezgotovinski stadion v Sloveniji, dodali smo pobudo družini prijaznega stadiona, uradno mobilno aplikacijo, partnerstvo z družbo Mastercard pa zdaj nadgrajujemo z virtualnim asistentom. Digitalizacija ni prihodnost, digitalizacija je sedanjost in tega se dobro zavedamo. Z novo zahodno tribuno je udobje med obiskom Ljudskega vrta na neprimerno višjem nivoju, z uvedbo nove tehnologije pa bo poskrbljeno še za dodatne ugodnosti."
Matjaž Polanič, poslovni direktor NK Bravo je pojasnil: »Živimo razpeti med fizičnim in digitalnim svetom, ki se med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta. Šport in ogled tekem iz domače dnevne sobe nikoli ne more pričarati enakih emocij, kot ogled tekme s prijatelji in ostalimi navijači v živo s tribun. Vendar pa se klubi ne smemo bati digitalnega sveta, temveč ga moramo sprejeti. Če se ozremo po svetu, lahko vidimo, da šport že danes zelo dobro izkorišča digitalno okolje, prek katerega ima lahko dvosmerno komunikacijo z navijači, sledilci, člani, partnerji in drugimi deležniki. Prav to komunikacijo s chatbotom, ki smo ga uvedli skupaj z Mastercard, danes nadgrajujemo in peljemo v novo dobo. Dodatno pa bo chatbot izdatno izboljšal tudi samo izkušnjo navijačev na tekmi. Če smo v preteklosti v času polčasa vsi drveli na prodajno točko po pijačo in hrano, bomo sedaj lahko prek chatbota naročili hrano in pijačo kar s tribune, namesto čakanja v vrsti pa polčas izkoristili za druženje s prijatelji in ostale aktivnosti.«
Chatbota športnih klubov bodo kot prvi premierno preizkusili navijači NK Maribor in NK Mura, na tekmi v mariborskem Ljudskem vrtu, v nedeljo, 19. septembra 2021. Vzporedno z nogometnim spektaklom bo potekala še tekma navijačev športnih klubov NK Maribor in NK Mura, in sicer na športnih tribunah Ljudskega vrta. Navijači bodo namreč imeli priložnost chatbota preizkusiti na prav poseben način, saj se bodo ob razburljivi tekmi tudi sami pomerili v naročanju hamburgerjev svojih športnih klubov.