Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
PATRICIA NAGASHI BRILLI
PATRICIA NAGASHI BRILLI
05. 07. 2024 · 10:43
Deli članek:

Kreativnost brez meja

ARHPHOTOTEAM

Pred dnevi se je zaključilo še zadnje državno prvenstvo v plesih v organizaciji Plesne zveze Slovenije in njenih članic. In Romana Hren se lahko pohvali, da so skorajda v vseh plesnih sekcijah plesali v njenih kostumih.

Romani Hren je bilo šivanje dano že v zibko, saj je njena mama izdelovala torbe, oče je bil čevljar, njena babica pa šivilja. Pa vendar se je šolala za učiteljico – najprej na srednji pedagoški šoli, nato na pedagoški fakulteti. In prav v šolskih klopeh je spoznala svojega bodočega moža Marka Hrena. "On je bil poln idej za oblačila," se spominja Hrenova in pove, kako mu je predelovala obleke za latinskoameriške plese in rock'n'roll. "Marko je tudi oblikoval mojo maturantsko obleko, pa tudi za mojo sošolko Mojco Furlan. Mislim, da sva bili daleč najbolj opaženi," pripoveduje Hrenova in dodaja, da nihče ni ugotovil, da je bila že v sedmem mesecu nosečnosti. Skupaj sta oblikovala tudi svoji poročni obleki in kmalu zatem je na svet prišla Silvia. "Takrat sem začela šivati tudi zanjo, in ko je postala plesalka, sem ji šivala plesne kostume," nadaljuje Hrenova, ki zdaj šiva že za vnukinjo, ki je plesalka, in drugo vnukinjo, ki je v atletiki.

Kostumografijo prepušča drugim, Hrenova priznava, da je bila večina kreacij na začetku moževo delo, nato sta ji pomagali šolani kostumografinji. A ker je bilo treba vedno hiteti, je marsikatero skico Hrenova naredila sama. "Silvia se mi je ves čas motala pod nogami, počasi tudi sama začela plesati in njeni kostumi so bili večkrat njena kreacija. In to so mnogi opazili. Danes je ona ključna za kreacije in večina stalnih strank niti ne pride več z idejo. Povedo zgolj osnovne želje, barve, preostalo pa prepustijo Silvii," ponosno pove Hrenova, ki šiva za popolne začetnike, pa tudi za velike zvezde, kot je Lado Bizovičar, čigar oblačila so na vrhuncu kariere radi kopirali.

Dela le z najboljšimi materiali
Že na začetku ukvarjanja s kostumi se je Hrenova odločila, da bo delala le z najboljšimi materiali, zato tudi kamenčke in bleščice za plesne obleke izbira le najboljše. "Morda so kostumi zaradi tega nekoliko dražji, so pa veliko bolj obstojni, saj kamenčkov ne lepim z lepilom, temveč jih nanašam termično," pove.

Kroji neposredno s škarjami

Ob tem pove, da klasično krojenje pri njej ne pride v poštev, saj mora kostum, kot pravi, plesati, zato najpogosteje prime za škarje in kroji neposredno na blago. "Ne pomnim, da bi komu rekla, da česa ne znam," razmišlja Hrenova, ki tudi potrdi, da je nemalokrat šivala tudi po 24 ur v kosu, ko se je mudilo, a to je naredila le za stalne stranke. Ena takšnih je Mimi Marčac Mirčeta, vodja plesnega centra Mimi, ki z njo sodeluje že skoraj štiri desetletja. "Ravno Mimi je nekoč prinesla skico ognjenega kostuma in ognji so leteli izven telesa plesalca. No, kaj takega, da okrog tebe gori, se s kostumom ne da narediti – potreben bi bil pirotehnik. Pa smo staknili glave in naredili kostum, ki je bil še kako ognjen," opisuje kostume, s katerimi so takratni plesalci plesnega kluba Urška osvojili prvo zlato za samostojno Slovenijo na svetovnem prvenstvu.

Po ideje v tujino

Marčac Mirčetova priznava, da ima včasih neverjetne ideje, ki jih največkrat dobi na velikih predstavah v tujini, kjer se kostumografiji zares veliko posvečajo. Tako jo je, kot opisuje, najbolj presenetilo, kako so v muzikalu Lepotica in zver slednjo v desetih sekundah spremenili v lepega princa.

Kostumografija je pomembna

Marčac Mirčetova večinoma posluša ideje plesalcev, ki so, kot pravi, boljše od njenih. "Ko pa gre za show dance točko in želim kakšno posebnost poudariti, ker je potrebna zaradi koreografije, je pa samo moja odločitev," dodaja koreografinja, ki se na tekmovanjih pojavlja tudi kot sodnica, zato ima zelo jasno idejo, kaj kostum lahko doprinese k boljši sodniški oceni. "Kostumografija je pomemben del vsake plesne točke. Lahko točko dvigne na višji nivo ali pa uniči idejo koreografa. Zato se ji je treba zares posvetiti. Zaokroži celoto in pomen zgodbe, ki jo hoče plesalec povedati," pove in zaključi z zgodbo Staše Tušar, ki ji je pred leti naredila koreografijo Aladin. Na copatku so ji namreč naredili papigo, da je s stopalom uprizorila Aladinovo papigo.

Zmagala v balonu

Na letošnjem državnem prvenstvu je bila ena od zanimivih plesalk zagotovo Maksim Mali, ki si je naslov državne prvakinje v show plesih med mlajšimi mladinkami priplesala v napihnjenem kostumu, nad izvedbo pa je ves čas bdel koreograf Matevž Česen. "Kupili smo napihljiv pustni kostum, nato pa je šivilja Olga Cajhen uporabila le ventilator in ga vgradila v kostum. Maksim si sama prižge ventilator in tako kostum ohranja napihnjenost," pojasnjuje njena mama Tina Mali, ki se že veseli prihodnje sezone, saj vidi, da ustvarjalnost koreografov v plesnem klubu Bolero nima meja.