Ste pred začetkom Gira načrtovali kakšno etapno zmago ali je ta prišla spontano in kot posledica situacije, v kateri ste se znašli?
Pred Girom si nisem delal nobenih načrtov, saj ga sploh nisem imel v programu. Glede na to, da sem za nastop izvedel pet dni pred dirko, je ta zmaga prišla nekako spotoma. Šel sem v beg in vse se je izšlo tako, kot se je moralo.
So vam pri Lampreju že pred etapo naročili, da poskusite bežati, ali je bila to povsem vaša odločitev?
V ekipi imamo pred vsako etapo sestanek, na katerem se dogovorimo glede podrobnosti. Takrat so mi tudi povedali, kje bi lahko šel v beg. To je bila torej stvar dogovora in res mi je uspelo ujeti pravi trenutek. Lahko rečem, da sem nalogo izpolnil.
Res pa je, da ste se skupaj našli ravno fantje, ki niste bili nevarni za skupni seštevek, tako da je bila kombinacija ravno pravšnja.
V beg smo šli res ravno pravi kolesarji, saj v seštevku nihče ni bil nevaren Orici, ki je takrat imela rožnato majico. Njeni kolesarji so morali nadzirati dirko, in ker jim nihče od ubežnikov ni bil preblizu, so nas spustili na devet ali deset minut razlike. Razlika je začela padati šele ob koncu, ko so "voz" začele vleči druge ekipe.
"Glede Contadorjevih zdravstvenih težav se mi zdi, da zna tudi zelo "blefirati". V skupini s svojo domnevno načeto roko deluje povsem normalno."
Ko ste ušli še Francozu Sylvainu Chavanelu, ste najbrž vedeli, da ste od njega v klanec toliko močnejši, da vam bo le težko sledil.
Že med begom sem videl, kdo je močan in kdo ne. Vedel pa sem, da moram še pravočasno napasti, saj se je zadaj bil boj za skupno razvrstitev in bi bil hitro lahko ujet.
Ali tekmeci zdaj na vas gledajo kaj drugače kot prej, sploh potem ko ste tri dni nosili še modro majico za najboljšega hribolazca?
Dan po zmagi je večina pristopila in mi čestitala. Res se pozna, da me poznajo tudi že malo bolj uveljavljeni kolesarji.
Ste verjeli, da boste v modri majici vztrajali tri dni, ali ste morda celo pričakovali, da vam bo to uspelo še kakšen dan več?
Vedel sem, da bi mi glede na konfiguracijo terena skoraj moralo uspeti še dva dneva ostati v tej majici. Moral sem nadzirati le dva kolesarja, ki sta mi bila nevarna v gorskih ciljih, teh pa v naslednjih dveh etapah ni bilo veliko. Za naprej sem vedel, da bom majico težko zadržal, saj bi za kaj takšnega moral biti konstantno v begih.
Res pa je, da jo teoretično še vedno lahko dobite nazaj, saj v seštevku gorskih ciljev ne zaostajate veliko.
Teoretično res, če bi mi spet uspel pobeg v etapi z veliko gorskimi cilji, na kateri bi si nabral dovolj točk za ta seštevek.
Dobro ste odpeljali tudi zadnji dve gorski etapi, kjer niste veliko zaostali za vodilnimi. Ste sami sebe kaj
presenetili?
Vsekakor sem zadovoljen, ko vidim, da lahko tudi v klanec držim stik z najboljšimi. Zdaj sem se prebil tudi na tretje mesto v razvrstitvi za mlade kolesarje do 25. leta. Tudi to je zame zelo pozitivno glede prihodnosti.
Oče ni presenečen
Jan ima kolesarstvo že v genih, saj je bil zelo dober kolesar tudi njegov oče Marko, med drugim dvakrat jugoslovanski prvak. Kot pravi, ga Jan z zmago na etapi Gira ni presenetil. "To ima v sebi. Bilo je samo vprašanje časa, kdaj bo dosegel kaj takšnega. Ko je pri pobegu dobil proste roke, mu je bilo lažje," se Marko dobro zaveda potencialov svojega naslednika.
Kapetan Lampreja je Poljak Przemyslaw Niemiec, ki pa je v skupnem seštevku nekoliko zaostal. Morate še vedno delati zanj ali so vam zdaj dali bolj proste roke?
Malce moramo nanj še vedno gledati, ni pa ga več treba paziti skozi vso etapo. Če pride do situacije, da se skupina raztrga, mu je treba pomagati, da ohrani stik z vodilnimi. Naprej ga skušamo potisniti, tudi ko smo pred vzponi.
So vam takrat, ko si je nabral zaostanek, šefi ekipe kaj očitali, zakaj zanj niste poskrbeli malo bolje?
Niemiec je bil v vodilni skupini ubežnikov, v kateri je bil tudi poznejši zmagovalec etape Benat Intxausti. Tam je imel idealno priložnost, da bi v skupnem seštevku pridobil kakšno minuto, a na koncu ni imel več energije. Mi torej nismo naredili kakšne napake.
In kako so se nadrejeni odzvali po vaši zmagi v peti etapi?
V ekipi so z mano zelo zadovoljni, posebej zaradi zmage. Pozneje je etapo dobil še Diego Ulissi, tako da je za nas Giro do zdaj zelo uspešen.
Bi rekli, da vam je trasa letošnje dirke pisana na kožo?
Trasa je kar prava, čeprav je tudi zelo zahtevna. Nekateri pravijo, da je ena bolj zahtevnih v zadnjih letih. Pozna se, da je bil že prvi teden zelo naporen. Boj za rožnato majico je potekal prav v vsaki etapi. Zlasti ekipi Astane in Saxa sta narekovali zelo hud tempo. Počitka tako praktično ni bilo.
Kakšni so zdaj vaši cilji do konca Gira?
Prvi cilj je, jasno, da pridem do cilja v Milanu. To je prvi cilj prav za vsakega, ki gre na Giro. Potem je vse odvisno od tega, kako se bodo stvari razpletale. Če bom imel dober dan, bi rad poskusil še s kakšnim pobegom. Videl bom tudi, kako bom vozil v naslednjih dveh etapah v klanec, ki sta zelo težki. Takrat bo bolj jasno, ali se bom lahko boril za kaj več tudi v skupni razvrstitvi.
V skupnem seštevku zasedate 31. mesto, torej ste uvrščeni v prvi tretjini kolesarjev.
V zadnjih dneh sem v tem seštevku pridobival iz dneva v dan. Po omenjenih dveh težkih etapah se bom nato odločil, kako in kaj naprej. Če tam ne bom izgubil preveč časa, bom morda dobil možnost, da se borim tudi za skupno razvrstitev. Želim si tudi čim višje v seštevku modre in bele majice, a želja je eno, napotki vodstva ekipe pa nekaj drugega.
"Če bom imel dober dan, bi rad poskusil še s kakšnim pobegom. Videl bom tudi, kako bom vozil v naslednjih dveh etapah v klanec, ki sta zelo težki. Takrat bo bolj jasno, ali se bom lahko boril za kaj več tudi v skupni razvrstitvi."
Menite, da bo Alberto Contador zadržal skupno vodstvo tudi ob zdravstvenih težavah, ki jih ima, ali večje možnosti pripisujete komu drugemu?
Glede Contadorjevih zdravstvenih težav se mi zdi, da zna tudi zelo »blefirati«. V skupini s svojo domnevno načeto roko deluje povsem normalno. Je dober, a večje možnosti pripisujem Richieju Portu. Do zdaj se ni razkazoval, ampak samo lepo sledi Contadorju in Aruju. Dobro varčuje z močmi svoje ekipe Skya, ki se ne kaže preveč na čelu skupine. Vsekakor bo do konca še zelo zanimivo.
Omenjeni ste bili tudi med kandidati za nastop na junijski dirki Po Sloveniji. Jo imate v načrtih?
Najprej sem takrat nameraval na dirko Po Švici, a zdaj, ko so me uvrstili na Giro, sem zaprosil, ali bi lahko vozil Po Sloveniji. Lahko rečem, da je 90 odstotkov možnosti, da tudi bom. Če bom tam, me bo seveda zanimala skupna zmaga, ko računam tudi na pomoč ekipe. To sem načrtoval že lani, a sem bil po Giru nato le preveč utrujen.
V italijanščini se zdaj najbrž sporazumevate že skoraj tako kot v slovenščini ...
No, čisto tako ravno ne, a se lahko že vse zmenim. V tem jeziku sem dal tudi že nekaj intervjujev.