Ekipa
© 2025 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Robert Pogačar
Robert Pogačar
27. 09. 2025 · 09:40
Deli članek:

Boleča rehabilitacija, po novem letu slovo od Honde

Profimedia

Štirikratni svetovni prvak v razredu MXGP Tim Gajser se je uspešno vrnil na motor, v novi sezoni pa bo po enajstih letih sodelovanja s Hondo presedlal drugam.

Glede na to, kako je po izpuščenih devetih dirkah zaključil sezono, je bil Tim s končnim izkupičkom zadovoljen, čeprav je nekaj grenkega priokusa zagotovo ostalo. "Po sanjskem začetku bi bil rezultat brez tiste poškodbe na koncu lahko drugačen. No, to je šport, katerega poškodbe so njegov sestavni del. Upam, da bo glede tega v prihodnje več sreče," Tim ob tem priznava, da se je po takšni poškodbi težko vrniti: "Takrat so vsi fantje že 'navoženi' in v dobri formi. Na treningih na svojih domačih progah lahko narediš ne vem koliko ur, a tekma je nekaj čisto drugega. Nazaj v tekmovalni ritem lahko prideš samo s tekmami. Vrnitev je bila zagotovo težka. Vsi so mi rekli, da sem se spočil, a dejansko je bilo tu ogromno dela in rehabilitacije. Običajno glavni del treninga narediš pred sezono in potem to samo še vzdržuješ. Tokrat sem se po operaciji moral vračati iz čiste ničle in je bilo kar naporno."

Nesrečni padec na dirki v Švici, na katerem si je izpahnil ramo in bil nato prisiljen izpustiti devet dirk, je že predelal: "S tem se ne obremenjujem in o tem ne študiram veliko. Če ne bi bilo tistega padca, bi sezona na koncu verjetno izpadla drugače, a to so zdaj zgolj domneve. Zdaj lahko samo pozitivno pozitivno gledam naprej in še bolj trdo delam, da bom naslednjo sezono še bolje pripravljen in da se bom spet lahko boril na naslov svetovnega prvaka."


Letos morda še težje kot predlani

Kot je dejal, letošnja vrnitev po operaciji, za katero je sprva mislil, da bo vendarle krajša, ni bila nič lažja kot pred dvema letoma po zlomu stegnenice: "Vrnitev po obeh poškodbah je bila zelo težka. Morda je bilo letos celo še težje. Vsi vemo, da je po zlomu stegnenice rehabilitacija zelo dolga, tudi izpah rame pa se mi je primeril prvič. Najprej nisem vedel, kaj vse to potegne za sabo. Skušali smo narediti vse, da operacija ne bi bila potrebna, a na koncu je bila to edina možnost, saj mi je sicer rama ves čas padala ven. Rehabilitacija po njej je bila kar boleča in dolga, vse je bilo potrebno raztegniti nazaj. V rami potrebuješ prožnost in mobilnost, tako da je bilo potrebno ogromno dela z fizioterapevtom in zdravniki."

In kako blizu je sedanji Tim Gajser tistemu iz konca minule sezone? "Na takšnem nivoju kot lani na koncu sezone še vedno nisem. Takrat sem bil res v vrhunski formi. Po poškodbi sem na vsaki dirki rasel, vsaka je bila nova stopnička v pravo smer. Mislim, da sem že v dobri formi, a še ne na takšnem nivoju kot lani."


Pokal narodov so OI v našem športu

Tima skupaj z reprezentančnima kolegoma Janom Pancarjem in Jako Peklajem za konec sezone v ameriškem Crawfordsvillu konec naslednjega tedna čaka še pokal narodov, kjer so se Slovenci lani v britanskem Matterley Basinu izkazali s sedmim mestom, kar je njihova doslej najvišja uvrstitev v tem tekmovanju. Lani je obe svoji dirki v tem tekmovanju dobil, letos upa na še kakšno stopničko višje. "Mislim, da smo tega sposobni. Jan je v dobri formi, sam prihajam nazaj v tisto res pravo formo, tudi Jaka je že pokazal, da je zelo hiter. V Ameriki bomo v tem tekmovanju vsi vozili prvič, vsi pa smo zelo motivirani. Morda res naredimo še boljši rezultat kot lani, zakaj pa ne," je kot vselej optimist. "Tu se zberemo vsi najboljši, tudi iz ZDA in Avstralije, katerih vozniki ne vozijo v svetovnem prvenstvu, tako da so to kar neke vrste olimpijske igre v našem športu. Vsi na to tekmo na koncu že kar komaj čakamo in gotovo bo nekaj posebnega. Tudi trda podlaga bi nam morala ustrezati," je še povedal v zvezi s tem.

Tudi v svoji odsotnosti je Jan kar spremljal dirke svetovnega prvenstva. Končni razplet z zmago dolgoletnega tekmeca, Francoza Romaina Febvreja, ki se je naslova veselil po desetih letih, ga niti ni presenetil: "Vse čestitke Romainu, ki si je ta naslov po desetih letih resnično zaslužil. Tudi on je vmes imel kar veliko poškodb. Lucas Coenen je moj dober prijatelj, tako da bi naslov privoščil tudi njemu. Vrhunska sezona je tudi za Janom Pancarjem, nekaj manjših poškodb ga je še malce oddaljilo od še kakšnega višjega mesta. Pokazal je, da je vrhunski in naslednje leto bo gotovo še boljši."


Po enajstih letih sprememba motorja

Namigi, da bo v naslednjem letu pri Timu lahko prišlo do kakšne spremembe glede ekipe, so bili prisotni že nekaj časa. Kot pravi, se nove sezone že veseli, prav veliko o teh spremembah pa še ne sme povedati. "Kar nekaj novosti gotovo bo. Lahko povem, da bo v novi sezoni prišlo do nekaterih sprememb. Zakaj spremembe? Ne vem, tako smo se odločili. Več za zdaj ne morem povedati. Do 1. januarja še imam pogodbo, tako da do takrat še ne bo nič uradnega. Ali bom že prej treniral na novem motorju, je vse stvar dogovora, tako da bomo videli, kako in kaj," je Haložan hkrati dal vedeti, da pogodbe s Hondo, s katero sodeluje vse od sezone 2014, ne namerava podaljšati.

Kot pravi, mu sprememba lahko prinese še nek dodaten zagon. "Vsekakor mislim, da bo to zame zelo dobro. Veliko sem razmišljal o prihodnosti in te sezone, ko se pogodbe podaljšujejo in podpisujejo nove, so precej bolj stresne kot takrat, ko podpišeš za tri leta in veš, da boš zdaj imel tri leta mir. Bilo je ogromno sestankov in pogovorov, dokler na koncu nismo prišli skupaj. Ponudb je bilo kar nekaj," je za štirikratnega svetovnega prvaka v razredu MXGP in petkratnega skupno takšno zanimanje tudi razumljivo.

Mimogrede, Tim se je letos zaročil s svojo dolgoletno spremljevalko Špelo in na družabnih omrežjih že objavil, da se bo kmalu pisala Gajser. "Naslednje leto me čaka ogromno tekem in potovanj, tako da bo čas za poroko kar težko najti. Drugače pa vse po starem," ima začrtano tudi svojo osebno pot.

Jan Pancar: Tovarniški ekipi sem bližje, toda ...

Naš drugi voznik v MXGP, 25-letni Dolenjec iz Čateža Jan Pancar, je minulo sezono svetovnega prvenstva zaključil na 11. mestu, kar je najvišje doslej. Tudi letos je bil daleč najboljši v konkurenci netovarniških voznikov. Ob tem se zastavlja vprašanje, zakaj ga v svoje vrste še ni vzela katera od tovarniških ekip. Kot pravi, je glavna težava v konkurenci, saj so mesta pri vseh ekipah že polna. "Možnost za preboj v tovarniško ekipo je zdaj gotovo večja, saj sem pokazal še več kot sezono prej. Na žalost je tovarniško ekipo težko dobiti, saj je res veliko dobrih voznikov, s katerimi so vse tovarniške ekipe že zasedene. Tako je zelo težko nekoga spodriniti iz ekipe. Imel sem pogovore s KTM in so rekli, da bi me z veseljem vzeli, a na žalost nimajo prostora ter že sklenjene pogodbe. Upam, da se morda še kaj spremeni do konca sezone," ga optimizem še ni zapustil. Pogovore z ekipami sicer večinoma vodi kar sam, saj v primerjavi z očetom bolje obvlada angleščino, oče pa je seveda zraven pri končni odločitvi.

Pa bi Jana zanimala katerakoli tovarniška ekipa ali ima pri tem kakšne zahteve ali zadržke? "Seveda so nekatere ekipe boljše od drugih, a v MXGP so vse ekipe vrhunske. Tako me ne bi motilo prestopiti v katerokoli od njih," glede tega ni izbirčen.

alesfevzer.com