Ekipa
© 2025 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Robert Pogačar
Robert Pogačar
21. 02. 2025 · 21:00
Deli članek:

Tim Gajser bi ob zmagi v prvenstvu rad še maksimalno užival

Profimedia

Štirikratni svetovni prvak v elitnem razredu motokrosa MXGP in petkratni skupno bo v novi sezoni, ki se naslednji konec tedna začenja v argentinski Cordobi, prvi favorit za še en naslov. Tega ne bo branil Španec Jorge Prado, ki se je preselil v ameriško serijo supercross, Nizozemec Jeffrey Herlings pa se bo po operaciji kolena karavani pridružil šele po nekaj dirkah.

Tim je svojo dobro pripravljenost pred novo sezono potrdil z dvema zmagama na dirkah italijanskega prvenstva v Mantovi in Montevarchiju. Zdaj opravlja še zadnje glazure na svojem Hondinem motorju, na katerem so opravili tudi nekaj sprememb. "Te tekme so služile tudi kot dober test, po njih smo dobili kar nekaj odgovorov. Motor smo dobro testirali in pokazalo se je, da so nekatere stvari pozitivne, pri drugih pa še moramo delati do prve tekme. Pri motorju smo spremenili amortizacijo. Infront je po lanski sezoni uvedel kar nekaj novih pravil, denimo glede glasnosti motorja, tako da smo veliko delali tudi na tem. Bilo je torej kar veliko sprememb in testiranja, a lahko rečem, da so Japonci res naredili dober motor," ga veseli tudi dejstvo, da se je Hondina ekipa letos povečala, saj bodo imeli po dva voznika v razredih MXGP in MX2. Po lanski poškodbi je povsem nared tudi Španec Ruben Fernandez, ki bo, čeprav njegov konkurent, Timu kdaj tudi v pomoč.

Kot vsako leto so tudi letos veliko delali na startih, ki so v motokrosu pogosto odločilnega pomena. "Menim, da smo stopničko naprej naredili tudi tam. Že lani smo med sezono res ogromno testirali in starti so se do konca kar izboljšali. Seveda pa glede tega tudi čez zimo nismo počivali," pravi svetovni prvak iz let 2016, 2019, 2020 in 2022, za katerega logistiko bo še naprej skrbela njegova spremljevalka Špela. Večjih sprememb ni niti pri njegovih mehanikih, čeprav se je pred sezono še povečala tudi spremljevalna ekipa. Celotno Hondino osebje na dirkah bo štelo med 40 in 50 ljudi.

Prvak bo tisti z najmanj napakami

Dirkač iz Pečk pri Makolah, ki zadnja leta živi v Lembergu, se na uvodno dirko sezone v Argentino odpravlja v torek ali sredo. Kot izpostavlja, bo sezona dolga z enako kot lani dvajsetimi dirkami: "Zelo bo pomembna konstantnost. Prvak bo tisti, ki bo na naredil najmanj napak. Pomembno bo tudi, kako načrtuješ svojo pripravljenost. Pozornost bo potrebno dati tudi kvalifikacijam, ki skupno prinesejo 200 točk. Vrhunec forme načrtujem šele po šestih ali sedmih dirkah, pomembna bo tudi dobra regeneracija. Na dobri fizični pripravljenosti sva spet veliko delala z mojim kondicijskim trenerjem Boštjanom Renkom, ki se mi je pridružil na treningih na Sardiniji, že prej pa sva dobro bazo novembra in decembra naredila v Sloveniji. Tudi letos sva spremenila nekaj stvari in lahko rečem, da sem z opravljenim zelo zadovoljen. Občutki na motorju so resnično dobri. Na Sardiniji je bil zraven tudi Jaka Peklaj, ki vedno poskrbi za veliko dobre volje. Ravnotežje med treningi in regeneracijo je bilo ravno pravšnje."

Avstralija dodaten izziv

Timu je všeč tudi dejstvo, da bo letos v koledarju nekaj novih prizorišč. Poseben izziv mu pomeni dejstvo, da se bo sezona med posamezniki končala v avstralskem Darwinu, kjer še nikoli ni dirkal. Temu bo nato sledila še dirka za pokal narodov v ameriški Indiani. "Vsako novo prizorišče je za nas dirkače nekaj novega in bolj zanimivega. V Avstraliji sploh še nisem bil in dirkanja tam se že veselim. Tudi na progi v ZDA, kjer bo pokal narodov, še nisem vozil, sodeč po videih pa je proga videti vrhunsko. Za ekipe bo glede teh dirk morda nekaj težav z logistiko, a mislim, da se bo vse dobro izšlo," bi si slovenski šampion želel, da bi se z Američani in Avstralci meril tudi na dirkah v okviru SP, kar pa v praksi ni izvedljivo, saj imajo oboji svoja močna prvenstva po svojih pravilih.

Brez poškodb in s čim manj padci

Haložan ne skriva, da je njegov cilj nov naslov svetovnega prvaka, ki se ga je nazadnje veselil leta 2022: "Ta naslov si zagotovo želim osvojiti, poleg tega pa tudi maksimalno uživati na motorju. Z njim želim biti kot eno, seveda pa upam, da bo sezona minila tudi brez poškodb in s čim manj padci. Po vsaki sezoni naredim neko analizo in skušam ugotoviti, kje se še da kaj izboljšati. Ker sem starejši, so tudi priprave nekoliko drugačne kot so bile v mlajših letih. Nekatere stvari smo spremenili in zdaj gre vse v pravo smer."

Zanimivo tudi brez Prada

Kot rečeno letos v konkurenci ne bo Jorgeja Prada, ki se je preselil v ZDA, Herlings, ki ima v karieri veliko težav s poškodbami, pa bo še nekaj časa okreval po operaciji kolena. Vseeno Tim ne misli, da se bo do naslova lahko kar sprehodil. "Konkurenca je vedno velika. Čeprav ne bo Prada in na prvih dirkah Herlingsa, so tu Romain Febvre, Maxime Renaux, Glenn Coldenhoff, sem pa lahko prištejemo še prišleka iz MX2, mladega Belgijca Lucasa Coenena, ki se je izkazal na pripravljalnih tekmah. On zame ni presenečenje, saj je že v prejšnjem razredu kazal izvrstne vožnje. Fantje, ki prihajajo iz MX2, so vsako leto močnejši. Tako bo prvenstvo kar zanimivo, tudi zaradi dejstva, da se nam je pridružila še ekipa Ducatija, katerega motor je videti zelo dobro in ki ima očitno tudi v motokrosu svoje načrte. Njihov prvi voznik Švicar Jeremy Seewer se je že večkrat izkazal, tudi Mattia Guadagnini je dober voznik. Nikoli ni lahko, naslov svetovnega prvaka na koncu uspe osvojiti le enemu. Lani se mi je za las izmuznil, usodna je bila napaka na kitajski dirki, drugače je bila sezona zelo dobra," hkrati verjame, da bo letos še boljša.

Odhod Prada na drugo stran luže Tima niti ni presenetil, ga pa tudi ne bo posebej pogrešal. "To je povsem njegova odločitev, ki pa me niti ni presenetila. Že, ko je bil mlajši, je tam nekajkrat opravil priprave in potipal teren, tako da se je vedelo, da bi slej ko prej rad odšel tja. Pogrešal pa ga vseeno ne bom," je v mlajših letih željo po dirkanju v supercroosu imel tudi sam. "Ta želja je bila kar velika in bil sem že zelo blizu, da grem v Ameriko. No, potem sem se odločil, da raje ostanem v MXGP in zdaj te želje ni več. Morda bi rad enkrat odpeljal kakšno njihovo tekmo, da bi šel tja živeti in voziti celo sezono, pa mislim da ne," ga je to z leti minilo. Hkrati zatrjuje, da ima pri 28 letih v sebi še veliko motivacije: "Več naslovov imaš, boljše je, čeprav sam ne gledam veliko na statistiko. Po dveh težkih sezonah si tokrat želim nov naslov. Motivacije mi resnično ne manjka."

Pancar še naprej s svojo ekipo

Tako kot lani bo Slovenijo v elitnem razredu zastopal tudi 24-letni Jan Pancar, ki je minulo sezono sklenil na 13. mestu. Čeprav je po njej upal tudi na konkretnejšo ponudbo katere od tovarniških ekip, te ni dočakal, tako da bosta z očetom še naprej bolj kot ne deklici za vse. "Priprave na sezono so bile super, več sem delal predvsem na fizični pripravi. V novi sezoni si želim narediti še korak naprej in jo končati vsaj med najboljšo deseterico. Glede na lansko sezono imam zdaj več izkušenj, ki mi bodo zagotovo koristile," si najboljši športnik občine  Ivančna Gorica želi še bolj resno mešati štrene najboljšim voznikom v MXGP.

Urnik dirk v letu 2025
Cordoba (Argentina, 2. 3.)
Cozar (Španija, 16. 3.)
Saint Jean d'Angely (Francija, 23. 3.)
Riola Sardo (Sardinija, 6. 4.)
Pietramurata (Italija, 13. 4.)
Frauenfeld (Švica, 21. 4.)
Agueda (Portugalska, 4. 5.)
Lugo (Španija, 11. 5.)
Ernée (Francija, 25. 5.)
Teutschenthal (Nemčija, 1. 6.)
Kegums (Latvija, 8. 6.)
Matterley Basin (Velika Britanija, 22. 6.)
Indonezija (prireditelj še ni določen, 6. 7.)
Loket (Češka, 27. 7.)
Lommel (Flandrija, 3. 8.)
Uddevalla (Švedska, 17. 8.)
Arnhem (Nizozemska, 24. 8.)
Afyonkarahisar (Turčija, 7. 9.)
Šanghaj (Kitajska, 14. 9.)
Darwin (Avstralija, 21. 9.)
Sašo Bizjak/MPA