Si pravkar končana sezona zasluži pozitivno oceno?
S sezono sem zadovoljen. Vse je bilo v redu, dokler ni prišlo do poškodb. Prvič sem dvakrat zmagal na tekmah za veliko nagrado, zapomnil si bom tudi štirinajsti zaporedni naslov državnega prvaka. Svetovnega prvenstva sicer nisem končal na mestu, kot sem si želel, a nimaš kaj, tako pač je. Včasih je treba storiti korak nazaj, da boš potem napravil dva naprej.
Ste torej nekoliko razočarani, ker niste končali med prvimi tremi dirkači sezone, kot ste napovedovali, da boste?
Ne, nisem razočaran. Splet okoliščin je bil tak, tako mi je bilo dano in tako bom pač vzel. Pri tem ni nobene drame. Biti šesti na svetu je dober rezultat, čeprav so bila pričakovanja večja. No, telo ne laže, če imaš poškodbe, jih pač imaš in ne funkcioniraš tako, kot bi moral. Vesel sem, da sem sezono končal brez poškodb in se lahko normalno začnem pripravljati na naslednjo.
Je zmaga v Gorzowu, kjer tekmujete za tamkajšnji klub, najlepši spomin na to sezono?
Definitivno. Zmagal sem kljub padcu na zadnji vožnji v rednem delu, in to si štejem za največjo zmago v svoji dosedanji karieri.
Na začetku sezone ste zamenjali proizvajalca motorjev. Je bila to dobra poteza?
Ta sprememba je bila dobrodošla, saj so motorji delovali odlično. S tem proizvajalcem bom ostal tudi v naslednji sezoni.
Dejali ste, da boste ekipo okrepili s še enim mehanikom.
Drži. Prihodnje leto ne bom dirkal v Angliji, ampak na Švedskem, kjer so motorji enaki kot drugje v Evropi. Fantje bodo tako potrebovali več logistike in potreboval bom enega več, da po toliko vožnje ne bodo preveč utrujeni.
Zakaj ste se odločili za to zamenjavo?
V Angliji tekmujem že več kot deset let in tam ne vidim več vidnega napredka. Še vedno dirkam zaradi tega, da se naučim čim več stvari. Rad bi uspel tudi na Švedskem, saj mi na njihovih dirkališčih običajno ni šlo najbolje. Rekel sem si, da moram streti tudi ta oreh. Še najbolj mi je pri tem pomembno, da bom tam nastopal z isto ekipo in istimi motorji. V Angliji sem pač imel druge motorje in drugo ekipo, kar seveda pomeni dodatne stroške. Tu bom z evropsko ekipo lahko peljal vse dirke, tudi tiste za veliko nagrado. Na ta račun bi lahko pridobil konstantnost.
Ko ste po poškodbi v Gorzowu izpustili dirko za angleški klub Belle Vue, vas je direktor kluba obtožil, da vaša poškodba ni hujša in bi lahko nastopili. Je bil tudi to morda razlog za vašo odločitev o slovesu?
Ne, s tem nisem imel težav. S klubom sem ostal v najboljših odnosih.
Na Švedskem boste branili barve Eskilstune. Zakaj ravno njene?
Ta kraj je blizu letališča. Dobro je, da imaš na avtocestah in na letališčih čim manj izgubljenih ur.
Na začetku sezone ste imeli nekaj težav z agregati. Očitno se je tudi to še pravočasno uredilo.
Na začetku smo res imeli težave z nastavitvami, saj novi proizvajalec ni vedel, katere gredi naj bi mi dal. Ko sem jih zamenjal, je bilo vse tako, kot mora biti.
Vaša največja težava, ki se je pokazala tudi na zadnji dirki, so starti. S čim je to povezano?
Do sredine sezone s starti nisem imel težav. Po seriji padcev sem nato premalo treniral, premalo sem bil na motorju. To je pustilo posledice in se poznalo tudi pri startih. To me je stalo nekaj boljših uvrstitev. Brez dobrega starta so hitro lahko težave, saj so štirje krogi navadno premalo, da bi lahko nadoknadil zaostanek.
Včasih so bile pri nas popularne tudi dirke v spidveju na dolgih stezah. Ste si to kdaj želeli preizkusiti?
Ne, te želje nisem imel nikoli. Pri nas za to tudi ni primerne steze, odkar ni več v uporabi tista v Gornji Radgoni.
Kaj vam še manjka, da bi se lahko še bolj resno vključili v boj za naslov svetovnega prvaka?
Glavna razlika do najboljših so še vedno finance. Dirke za svetovno prvenstvo požrejo ogromno denarja. Najboljši proizvajalec na svetu za motorje in najboljša ekipa mehanikov veliko staneta in si ju za zdaj ne morem privoščiti. O tem, česar ne morem dobiti, ne sanjam, saj sem človek, ki razmišlja realno. Res pa je, da boljši, kot si, več ljudi privlačiš, tudi potencialnih investitorjev v tvoj šport. Nikoli ne veš, kaj te v življenju še čaka, morda tudi jaz dobim kakšno dobro ponudbo.
So torej tisti najboljši, Tai Woffinden, Greg Hancock in Nicki Pedersen, prav v tem še pred vami?
Da, normalno. Glavni pokrovitelj serije grand prix, energijska pijača Monster, je tudi osebni pokrovitelj Hancocka, Woffindna in Chrisa Holderja, svetovnih prvakov v zadnjih petih letih. Tam imajo veliko finančno zaledje. V našem športu žal vse bolj odloča finančna plat. Če imaš veliko, lahko tudi veliko pričakuješ, če nimaš, pač malo manj. Sem rojen dirkač, rad dirkam in dosegam dobre rezultate. Treba se je pač znajti s tem, kar imaš.
Je kakšna možnost, da Monster postane tudi vaš pokrovitelj?
Z njihovimi slovenskimi zastopniki sem se že nekaj dogovarjal, a dobil negativen odgovor. Morda bom imel več možnosti, če zaprosim kar neposredno v Ameriko. Nikoli ne smeš reči nikoli, vedno moraš biti optimist in pozitivno naravnan. Vsa vrata se še lahko odprejo.
Zdaj si boste končno lahko privoščili nekaj počitnic.
To je res, čeprav ne bom nikamor odpotoval. Bom kar doma, upam le, da bo lepo vreme za kakšen družinski izlet. Ukvarjal se bom tudi z deli na motorju, prav tako se moram z ekipo dogovoriti, koga bi še zaposlili. Čeprav ni dirk, dolgčas zagotovo ne bo. Priprave na motorju bom začel v decembru. Priprav v tujini ne načrtujem, letal imam za zdaj dovolj.
Urnik serije grand prix bo prihodnje leto precej podoben letošnjemu. Vam to ustreza?
Mi. Kot sem slišal, bo že prva dirka 12. aprila v Krškem. Če to drži, je to super, saj bi lahko tam treniral ves marec in se pripravljal na to dirko.
Spremljate dirke v razredu motoGP in kakšen je vaš pogled na zadnja dogajanja v zvezi z Valentinom Rossijem?
Dirke spremljam, če mi le dopušča čas. Kot slišim, so zdaj vsi proti Rossiju, čigar navijač sem. Tiste, ki so proti njemu in ga hočejo na ta način oškodovati, je lahko sram. Ne vedo, v kaj se spuščajo in kaj pomeni biti dirkač. Marquez je pač tvegal, vsaka steza pa se nekje konča. Preprosto je treba pravočasno zavirati. Šel je na silo, dirke pa so dirke; s tem rasteta adrenalin in zanimanje za ta šport. Prej so govorili, kako sta formula ena in motoGP postala dolgočasna, zdaj ko je slednji postal zanimiv, pa ga spet želijo narediti dolgočasnega. Če hočejo, da sta tudi tu prisotni kuhinja in politika, naj spremenijo pravila in si omislijo kakšen drug šport. Vprašanje pa je, ali bo to še koga zanimalo. Upam, da bo večina dirkačev Rossija na zadnji dirki res spustila naprej in bo tako dokaj neovirano prišel do svojega osmega naslova svetovnega prvaka.
Novembra pripravljate dražbo kombinezona Avstralca Darcyja Warda, zbrana sredstva boste namenili vašemu kolegu Maksu Gregoriču, ki se je huje poškodoval na dan, ko ste zmagali v Gorzowu.
Akcijo za to bom objavil tudi na svoji spletni strani in twitterju. To akcijo bom sprožil v enem tednu ali dveh. Obiskal pa ga še nisem, saj mi je obisk njegova žena za zdaj odsvetovala.