Kapo dol vsem klubom pri nas, ki dobro delajo in se trudijo, da bi slovenski nogometni voz ujel evropsko hitrost. Deželici na sončni strani Alp bo na dolgi rok uspelo le, če ga bodo vsi potiskali v isto smer. Ampak tako kot je vrhunec španskega nogometa obračun med Realom in Barcelono, je pri nas obračun med Olimpijo in Mariborom tisti, ki rodi največ čustev, ki požene največ krvi po žilah, sproži največ polemik in je skratka derbi v pravem pomenu besede.
Zato je naše glavno upanje pred nocojšnjim prvim večnim derbijem v letu 2015 kakopak naslednje: naj bo boljše od preteklega.
Ne glede na vse pa je predvsem od glavnih akterjev odvisno, kakšna je reklama, ki jo derbi naredi slovenskemu nogometu. Če smo iskreni, je lahko tudi zelo slaba. Določenim medijem je – roko na srce – najljubše, če lahko poročajo o izgredih, baklah, potrganih sedežih. Če tega ni, raje oglodajo kakšnega pokvarjenega gospodarstvenika … Tudi če je derbi odigran pred 500 gledalci in se konča z rezultatom 0:0, to res ni nekaj, kar bi veljalo obešati na veliki zvon. V tem primeru se še pri edinem športnem časniku trudimo z idejo, kaj sploh zapisati o takšni uspavanki.
K sreči pa je zadnji spomin na derbi povsem drugačen. Ko zavrtimo čas na lanski oktober in obudimo posnetke s tedanjega mariborsko-ljubljanskega obračuna, nam zaigra srce. Izjemna navijaška kulisa, atomski nogomet, šest zadetkov in poteze v slogu svetovnih velemojstrov.
Zadnji derbi je imel vse, kar nogometni navdušenec potrebuje, da se domov vrne potešen. Tako potešen, da si lahko potem v družbi dekleta ogleda tudi kakšen dober film. In ne potrebuje dodatne mere nogometa v obliki tekme angleške lige.
Ampak kot vsak film, ki želi postati vrhunska trilogija (oziroma filmska saga s številnimi deli), potrebuje dovolj dobra nadaljevanja. Oziroma še boljša. Zato je naše glavno upanje pred nocojšnjim prvim večnim derbijem v letu 2015 kakopak naslednje: naj bo boljše od preteklega. Naj pade še kakšen gol več. Naj Andraž Šporar tokrat gol zabije s škarjicami, naj Luka Zahović ponovi čudežen lob, naj vratarja tekmujeta, kdo bo postregel z osupljivejšo parado, in naj se tudi zaiskri.
Pa naj se tokrat konča s 4:4, če bodo strelci tako razigrani. Ali s katerimkoli drugim rezultatom, le da bo drugi del reklame nadgradnja prvega. Tako ali drugače. In da bomo potem dejali: lačen si ful drugačen. In bomo komaj čakali na naslednji ugriz v slovenski nogometni derbi.