Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Robert Balantič
Robert Balantič
10.11.2014 10:30:15
Deli članek:

Oglejte si zakulisje tekem lige prvakov (foto)

Drago Wernig - TAKA

O tem, da je nogomet najpomembnejša postranska stvar na svetu, ni treba posebej razpredati.

Je preprosta in ravno zaradi tega tako privlačna igra. Je strast! In je fenomen, ki nima racionalne razlage, hkrati ima neverjetno moč. Lahko ustavi celo vojne, a jih tudi povzroča, bolj kot karkoli drugega vpliva na stanje duha v posameznem okolju.

Toda nogomet je še veliko več. Že dolgo ni več le igra, je tudi posel. Velik posel, v katerem se obračajo enormne količine denarja. Za slovenski prostor to sicer (še?) ne velja, toda letos imamo vendarle tudi na sončni strani Alp priložnost spoznavati vse razsežnosti te čudovite igre. V ligi prvakov!

Drago Wernig - TAKA

CHAMPIONS CLUB

– gostje Uefe; sponzorji, partnerji (100–330 gostov); ker na stadionu ni primernega prostora, se postavi šotor v velikosti 15 krat 40 metrov; pohištvo je bele barve, notri so visoke barske mize z barskimi stoli, bele sedežne garniture …; vse po standardih Uefe
– velik poudarek je na raznoliki hrani, ki mora biti pripravljena in postrežena po visokih standardih; strežejo se slovenske jedi in ena ali dve jedi iz države gostujoče ekipe; bifeji morajo biti razgibani; veliko hrane se mora pripravljati pred gosti (show cooking) ...
– od pijače se streže pivo pokrovitelja lige prvakov, lokalno rdeče in belo vino (etikete na steklenicah ne smejo biti vidne); dve brezalkoholni pijači, voda (proizvajalci ne smejo biti vidni, vse v kozarcih brez oznake), čaj in kava
– strežno osebje (1 natakar na 20 gostov) je enotno oblečeno v strežno obleko, ki jo zagotovi Uefa (črne srajce, bele kravate, črni predpasniki)
– moderna dekoracija (luči, pohištvo, cvetje)
– v šotoru poteka tudi program, ki ga vodi MC (master of ceremony), potekajo nagradne igre, predstavitev sponzorjev, DJ program
– Champions Club je odprt 18.30 do 23.30

Bilo je pozno zvečer 26. avgusta, ko so si Mariborčani zagotovili vstopnico za najprestižnejše klubsko tekmovanje. Postali so del evropske smetane. Čudovit večer na Celtic Parku nikoli ne bo pozabljen, to je nova pomembna prelomnica v klubski zgodovini. Evforija je trajala in trajala. Upravičeno! Ante Šimundža in njegovi varovanci so se veselili izziva na najvišji ravni, navijači spektaklov v Ljudskem vrtu in atraktivnih gostovanj. Sanjsko!

A dejstvo je, da izziv ni le športni, svoje tekme v ligi prvakov igrajo vsi zaposleni v mariborskem prvoligašu in še veliko več ljudi, ki so tako ali drugače povezani z vijoličasto družino. Ker se nogomet ne igra le na igrišču, ampak tudi ob njem. Ker je zabava, ker je posel. Organizirati dvoboj lige prvakov je izjemen logistični zalogaj, ki zahteva ure in ure garaškega dela.

Tekma z velikim Chelseajem ni bila najpomembnejša, je pa bila vsekakor največja, najodmevnejša, najprestižnejša tekma v zgodovini Maribora. Ljudski vrt je doživel spektakel brez primere, ki je obenem na najboljši način razkril tudi moč nogometne igre, njegove razsežnosti. Ker to ni bila le tekma, bilo je veliko več. 

Dogodek, na katerem vsak, ki da kaj nase, ni smel manjkati. Biti na stadionu je bila stvar prestiža, ki je denimo na enem mestu zbrala slovensko gospodarsko srenjo. Pa ne le slovenske. Videti je bilo mogoče direktorje največjih in uspešnih podjetij iz regije in tudi širše, gotovo so se stkale nove poslovne vezi. 

Z vsem spoštovanjem do drugih športov, toda kaj takega zmore le nogomet. Tako kot zmore odmevnost, kakršne je bil deležen nepozaben večer v štajerski prestolnici, kar prav tako razkriva moč in privlačnost najpomembnejše postranske stvari na svetu. Za vse ugledne goste, poslovne partnerje Uefe, kluba in še koga je kakopak treba primerno poskrbeti. 

Ni dovolj, da se jim zagotovi sedež na tribuni. Nikakor ne, treba jim je omogočiti veliko več. Prijetno počutje, druženje ob hrani, pijači ... Takšna so jasna navodila organizatorja tekmovanja. Evropska krovna nogometna zveza bogato nagradi uvrstitev v ligo prvakov, prav tako kot vsako zmago, osvojeno točko, a tudi veliko zahteva. Zahteva blišč, ob katerem nogomet še dodatno pridobiva na veljavi, prestižu. 

Vse to se seveda dogaja v lično urejenih VIP-prostorih, v katerih ne manjka ničesar. Standardi Uefe so zelo visoki, o čemer smo se prepričali tudi v pričakovanju obračuna s Chelseajem. Ko gostov še ni bilo, smo pokukali v svet pomembnežev. 

VIP-prostori so sicer razdeljeni v tri razrede, vsak ima razumljivo svoja pravila. Najprestižnejši je Champions Club, ki gosti sponzorje in partnerje Uefe. Ker stadion nima ustreznih prostorov, so Mariborčani pred vsako preizkušnjo v ta namen primorani postaviti šotor, ki ima 600 kvadratnih metrov površine, dvorana Lukna za zahodno tribuno pa se preuredi v preostala dva kluba, ki se razprostirata na več kot 1200 kvadratnih metrih. 

Drago Wernig - TAKA

VIJOLČNI KLUB 

– sponzorji in ostala podjetja lahko zakupijo mizo za 8 ljudi, na voljo je 40 miz
– gre za pre-match dining (srečevanje poslovnih partnerjev in sklepanje poslov)
– gostje sedijo pri svečano pripravljenih mizah, hrana je v obliki samopostrežnega bifeja, veliko je tudi show cookinga
– od pijače so na voljo premium izdelki Pivovarne Laško in Union, vključno z pivovarjem, ki toči nefiltrirano pivo iz lesenih sodov
– vsi gostje imajo zagotovljen parkirni prostor in oblazinjene stole na tribuni
– odprto od 18.30 do 23.30

Prvi je Vijolčni klub, ki je nadgradnja poslovnega kluba, ki smo ga pod Kalvarijo že spoznali na pomembnih prvenstvenih preizkušnjah. Namenjen je sponzorjem in ostalim podjetjem, ki lahko zakupijo mizo za osem ljudi, tretji VIP-prostor gosti pokrovitelje in partnerje mariborskega prvoligaša. 

"Uf, gre za res velik organizacijski zalogaj," globoko vzdihne Tomaž Krajnc, ki je pri vijoličastih zadolžen za gostinske storitve. "Šotor za Champions Club se denimo začne postavljati teden dni pred tekmo, tri dni prej se namešča pohištvo, dan pred začetkom dvoboja mora imeti vse skupaj končno podobo, dvorana Lukna preobrazbo doživi dan pred tekmo. Za vse to se seveda potrebuje ogromno ljudi, vsi pa se seveda po najboljših močeh trudimo, da bi bili kos izzivu." 

Odzivi razkrivajo, da jim to sijajno uspeva, letos bodo vajo ponovili še enkrat, 10. decembra bo v zadnjem krogu skupinskega dela lige prvakov v štajerski prestolnici gostoval Schalke. "Sam sem že dolgo v gostinstvu, toda s tako visokimi standardi, kot jih zahteva Uefa, se doslej še nisem srečal. Vse, ampak res vse mora biti na najvišji ravni. V kakovosti ponudbe razlike med Londonom, Madridom, Münchnom ali katerimkoli drugim prizoriščem ne sme biti," dodaja Tomaž Krajnc, sicer učitelj strežbe v SŠGT Maribor. 

Drago Wernig - TAKA

VIP-SPONZORJI IN PARTNERJI KLUBA

– okrog 500 gostov
– predstavitev gostincev in vinarjev iz Maribora in okolice
– na voljo so tudi pijače skupine Pivovarne Laško in Union
– pogostitev poteka v obliki samopostrežnega bifeja za stoječe goste
– odprto od 18.30 do 23.30

In koliko osebja med tekmo skrbi za goste? "Kuharjev in natakarjev je več kot 60," je razkril naš sogovornik, za katerega imajo dnevi v pričakovanju tekme v najbolj prestižnem klubskem tekmovanju premalo ur. 

Takšnih in drugačnih obveznosti je na pretek, pozoren je treba biti na vsako najmanjšo malenkost, skupaj s sodelavci ničesar ne sme prepustiti naključju. Z zavedanjem, da se tudi na takšen način oziroma tudi na tem področju ustvarja podoba kluba. Njegov ugled.