Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
ou
ou
24. 01. 2024 · 09:54
Deli članek:

Izjemni odzivi na poslovni forum v Dallasu, tudi Slovenija je v Teksasu večja

Iz Dallasa, središča gospodarskega vesolja, v Austin, najhitreje rastoči čudež ameriškega razvoja in napredka. Tako bo videti nadaljevanje pred leti začete zelo uspešne slovenske poslovne zgodbe v Teksasu. Javna agencija SPIRIT Slovenija aktivnosti v Dallasu in Austinu organizira v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport ter z AmCham Slovenija. Odzivi na prvi poslovni forum Texas Feels Slovenia z individualnimi poslovnimi pogovori in mreženjem, na katerem so bili predstavljeni slovensko in dallaško poslovno-investicijsko okolje, priložnosti za sodelovanje ter primeri uspešnih poslovnih zgodb slovenskih podjetij na trgu ZDA, pa so v pričakovanju foruma v Austinu resnično imenitni.

Člani delegacije so obiskali tudi nekaj ključnih institucij in podjetij različnih industrij, kot so informacijske tehnologije, obdelava podatkov in obnovljivi viri energije. Za uspešne slovenske podjetnike takšni dogodki, kot je ta v ZDA, v Teksasu, kjer je Slovenija tako prepoznavna, seveda pomenijo veliko. Dejan Spasovski, direktor podjetja Ineor, d. o. o., ki se ukvarja z novimi tehnologijami in tehnologijami prihodnosti, je prepričan, da je pomen tega še izrazito večji, kot je videti na prvi pogled: »V zadnjih letih je beseda Trans-Atlantik nekoliko pozabljena. Odnosi med Evropo in ZDA se niso razvijali. Občutek imam, da smo v odnosih med njima v zadnjem obdobju celo dosegli dno. Taki in podobni dogodki pa so odlična priložnost za to, da se odnosi ponovno izboljšajo in vrnejo na odlično raven. Slovenija se je leta 1991 osamosvojila in odločila, da bo postala del Nata ter Evropske skupnosti, delimo si enako zgodovino in kulturo, vsi smo del zahodne civilizacije. Skozi takšne dogodke ponovno vračamo transatlantske povezave, posel pa je brez dvoma eno bolj pomembnih, če ne kar najbolj pomembno sredstvo pri tem.«

Da je Slovenija v zadnjih letih v ZDA postala bolj prepoznavna tudi v poslu, ne le v športnih arenah, se strinja tudi naš sogovornik. »V bistvu to drži, predvsem zaradi dveh stvari. Ena je dejstvo, da je bila Melanija Trump prva dama ZDA in je pripomogla k naši prepoznavnosti. Pred tem ob omembi Slovenije marsikdo ni vedel, kje država sploh je, po tistem pa se je to spremenilo. Drugo je beseda LOVE v imenu Slovenija, s katero smo naredili razliko oziroma se ločili od Slovaške. In potem je tu še šport, v katerem imamo nekaj izjemnih posameznikov. Ne samo, da dobro vplivajo na prepoznavnost Slovenije v ZDA, ampak dobro vplivajo tudi na slovensko družbo. V Sloveniji v zadnjih letih nismo imeli nobenega 'celebrityja', slavne osebe. To so bili in so še vedno bolj ali manj politiki, večina novic je (bila) povezanih z njimi, ne pa z estradnimi in športnimi zvezdami. Vesel bi bil, če bi bilo več časa in prostora namenjenega tem. Lepo bi bilo, denimo, videti, da bi bila vsaj polovica časa v TV Dnevniku povezana s športom in kulturo. O tem bi morali vsi skupaj razmisliti (smeh).«

Brez najmanjše trohice dvoma je imel Spasovski v mislih tudi ali predvsem Luko Dončića, ki je kot globalni superzvezdnik prava oseba za to, da se prebije led pri poslovnih pogovorih. »Luka Dončić je zelo mlad. Ima strikten protokol v ligi NBA, ki se ga mora držati. Morda ne čisto neposredno, indirektno pa seveda lahko pripomore tudi pri zbliževanju poslovnežev. Na koncu dneva pa ne država ne mediji ne športniki niso tisti, ki lahko nekomu uredijo posel, ampak ga mora vsak poslovnež izpeljati sam,« je prepričan uspešen slovenski podjetnik.

Že res, čeprav skoraj gotovo prav Luka tudi v poslovnem svetu omogoča sproščene pogovore, ki privedejo do tega, da je posel lažje izpeljati? »Seveda, to pa vedno. Nekajkrat sem že bil na tekmi Dallasa in vsaj s sosedom na stolu je takoj lažje začeti in speljati pogovor. To je lahko dobra osnova za različne stike.«

Nad poslovnim forumom ob obisku slovenske poslovno-razvojne delegacije pa niso navdušeni le slovenski podjetniki; na vse močnejšo vez med Slovenijo in ZDA oziroma Teksasom opozarjajo tudi ameriški poslovneži. Takšen je Dale Petrovsky, superzvezdnik tukajšnjega poslovnega okolja (tako so nam ga predstavili), ki je slovensko poslovno konferenco obiskal že lani. Kako vidi pomembnost slovenskih dogodkov v Teksasu, nas je zanimalo. »Gre za pravi bratski oziroma sestrski odnos s Slovenijo, glaven krivec pa je seveda Luka. Tukaj vsi preprosto ljubimo Luko Dončića, on je najboljši košarkar na svetu. Srečni smo, da ga lahko na parketu vidimo skoraj vsak drug večer, da lahko spremljamo njegovo čarovnijo. Do Slovenije v Dallasu tako čutimo posebno povezanost in to je samo zaradi njega. A hkrati smo Slovenijo zdaj še bolje spoznali, vidimo, da gre za odličen prostor za sklepanje poslov, gre za državo, ki je vredna obiska, in verjamem, da boste v prihodnje pri vas videli vedno več ljudi iz Dallasa.«

Preden je Dončić zavzel Dallas, se verjetno nihče ni zavedal prave moči športa. Kako ta lahko združi različne ljudi, da zaradi tega pride do takšnih poslovnih dogodkov in podobno. »Poglejte, vsak od nas prihaja iz drugačnega okolja, vsak je odraščal drugače, razlikuje se naša vera, naša barva kože, naš zaslužek. Šport na drugi strani vse te razlike izbriše, šport vse združi. Ko smo vsi v dvorani, vsi gledamo, kaj počne Luka. Čeprav prihajamo iz različnih življenjskih okolij, skupaj proslavljamo, si dajemo petke in si pravimo 'kaj ni bilo to neverjetno'. Šport res združuje in je edini v skupnosti, ki je res takšen. Prav vsi tu navijamo in podpiramo Dallas Maverickse.«

Slovenija je majhna država, v Teksasu je vse večje. A sta se vseeno povezala. Je Slovenija v Teksasu večja kot sicer? Gospod Petrovsky je prepričan, da je Luka v Dallasu Slovenijo postavil na zemljevid: »To je ena od stvari, ki jih je storil. Dallaška regija šteje osem milijonov prebivalcev, medtem ko jih ima Slovenija dva milijona, kar predstavlja zgolj četrtino dallaškega okolja. A zaradi Luke je Slovenija ne glede na vse te razlike med nami zelo priljubljena.«

Poslovni pogovori so se zvečer nadaljevali v American Airlines Centru, ki je bil obarvan v slovensko zeleno barvo. Obračun v ligi NBA, med kluboma Dallas Mavericks in Boston Celtics, je bil namreč edinstven promocijski dogodek 'I Feel Slovenia night', ki ga zdaj v ZDA že dobro poznajo. Ob raznolikih promocijskih aktivnostih so košarkarski navdušenci začutili Slovenijo, domovino vrhunskega in izjemno priljubljenega Luke Dončića.