Slovenija bo v okviru okrepljene promocije v ZDA, s katero želi slovenskim podjetjem odpreti vrata na ta 332-milijonski ameriški trg, v Dallasu že drugo leto zapored izvedla poslovno-investicijski dogodek, na katerem bodo celostno predstavljeni slovensko gospodarstvo, turizem in investicijske priložnosti na obeh straneh. Zaradi prepoznavnosti in priljubljenosti košarkarskega zvezdnika Luke Dončića je lahko namreč Dallas za slovenska podjetja odlična odskočna deska. Tam ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport skupaj z agencijo SPIRIT Slovenija in Slovensko turistično organizacijo (STO) ter drugimi partnerji letos ponovno pripravlja gospodarsko delegacijo, poslovno-investicijsko konferenco ter poslovni dogodek za turistična podjetja. Gre za nadaljevanje uspešne lanskoletne zgodbe in eno v vrsti aktivnosti v okviru večletne kontinuirane promocije Slovenije, njenega gospodarstva, investicijskih priložnosti in turizma na ameriškem trgu. Dogodek bo potekal 6. in 7. aprila.
Trgovinska menjava med ZDA in Slovenijo je v 2021 znašala 1,31 milijarde evrov. Lani je samo blagovna menjava dosegla 1,22 milijarde evrov (izvoz za 846,8 milijona evrov in uvoz za 377,5 milijona evrov), kar je skoraj 30 odstotkov več kot leto poprej.
»Slovensko gospodarstvo je izrazito izvozno usmerjeno. Pretekle krize so pokazale, da moramo nadaljevati z njegovo internacionalizacijo, pri tem pa razpršiti gospodarsko in turistično vlaganje tudi na trge izven EU,« je izpostavil minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han, ki je dodal še, da so ZDA opredeljene kot naš »prioritetni trg s številnimi priložnostmi, Texas pa je drugo največje gospodarstvo v ZDA in deseto največje na svetu.« Za prodor slovenskih podjetij na ta trg je po njegovih navedbah potrebna večletna stalna prisotnost. »Zato želimo našim podjetjem pomagati odpirati vrata s skupnim, usklajenim in celostnim pristopom k promociji Slovenije in h krepitvi gospodarskega sodelovanja.« ZDA so namreč z vidika strategije internacionalizacije slovenskega gospodarstva določene kot prioritetno tržišče tako za povečevanje blagovne menjave oziroma izvoz slovenskih izdelkov in storitev kot tudi za trg, iz katerega pričakujemo kapitalsko in panožno ustrezne investitorje. Na drugi strani prisotnost v Sloveniji povečujejo tudi ameriška podjetja, saj so ZDA po zadnjih podatkih Banke Slovenije tretji največji investitor v Sloveniji po izvoru države kapitala.
Dva dni intenzivnega dogajanja v Dallasu
6. aprila bo potekala poslovno-investicijska konferenca, med katero bodo udeleženci med drugim spoznali slovensko in dallaško poslovno in investicijsko okolje, odprte priložnosti ter primere uspešnih poslovnih zgodb slovenskih podjetij na trgu ZDA. Sledili bodo individualni poslovni pogovori ter mreženje med slovenskimi in ameriškimi podjetji (B2B srečanja). STO bo na isti dan izvedla delavnico za turistična podjetja »Texas čuti Slovenijo«, na kateri se bodo ameriškim organizatorjem potovanj in turističnim agencijam predstavili slovenski turistični ponudniki in destinacije. Tokrat se bo v Dallasu predstavila tudi prestolnica Slovenije Ljubljana. Slednja je lani kot turistična destinacija dosegla izrazito nadpovprečno raven ugleda v primerjavi z drugimi evropskimi mesti, med tujimi trgi pa ji najvišji ugled priznavajo ravno gostje iz Amerike.
7. aprila bodo člani delegacije obiskali več ameriških podjetij ter imeli poslovne pogovore s potencialnimi poslovnimi partnerji, svetovalnimi podjetji in drugimi predstavniki ameriškega poslovnega okolja. Zvečer bo nato sledil vrhunec dogajanja, ko bo potekala košarkarska tekma med Dallas Mavericks in Chicago Bulls, poimenovana »I feel Slovenia Night«. Tekmo bodo popestrili svetovno znani slovenski akrobati Dunking Devils, ki se jim bo parketu pridružila ljubljanska maskota Zmajček, sam dogodek pa bo STO skupaj z Uradom Vlade RS za komuniciranje (UKOM) in Turizmom Ljubljana izkoristil za široko promocijo Slovenije z oglaševanjem. Dallas z izredno priljubljenim Dončićem, tudi ambasadorjem slovenskega turizma, predstavlja odlično odskočno desko za krepitev prepoznavnosti in ugleda Slovenije kot turistične destinacije po vsej ZDA in tudi v svetu.
Pri organizaciji poslovno-investicijskega dogodka tudi letos povezano sodeluje več institucij, in sicer poleg gospodarskega ministrstva, agencij SPIRIT Slovenija in STO tudi Ministrstvo za zunanje in evropske zadeve, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Mestna občina Ljubljana in Turizmom Ljubljana. Pri aktivnostih kot programski partner sodeluje tudi AmCham Slovenija. Podroben program je na voljo na tej povezavi, prijave podjetij v delegacijo pa so še v teku.