Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
oglasno sporočilo
oglasno sporočilo
21. 04. 2021 · 10:39
Deli članek:

Mastercard v odziv na vse večji pomen okolja za potrošnike predstavil novo orodje za banke - KALKULATOR ZA IZRAČUN OGLJIČNEGA ODTISA

Rezultati nove raziskave o trajnosti, ki je nastala pod okriljem podjetja Mastercard, razkrivajo izrazit porast okoljskega zavedanja potrošnikov kot posledico virusa COVID-19.

Več kot dve petini vprašanih Evropejcev (48 %) tako meni, da je zmanjšanje njihovega ogljičnega odtisa zdaj še bolj pomembno kot pred pandemijo. Prav tako je več kot polovica Evropejcev (52 %) postala bolj ozaveščena glede vpliva njihovih dejanj na okolje kot kadar koli prej, pri čemer prednjačijo člani generacije Z in milenijci (58 %). Rezultati tako kažejo na naraščajoč trend v smeri ekološko ozaveščene porabe in potrošnje pri čemer želijo posamezniki svoje nakupe in nagrade zvestobe spremeniti v ukrepe za pomoč našemu planetu.

Želja po bolj zavestni potrošnji je narasla v zadnjem desetletju. Nedaven hiter porast sprememb, tako glede stališč kot tudi dejanj, pa je neposredna posledica COVID-19, saj hkraten porast zavedanja o lastnih dejanjih pomeni, da skoraj tri petine (58 %) vprašanih meni, da bi se morala podjetja po pojavu virusa COVID-19 začeti vesti na bolj trajnosten in okolju prijazen način - in tudi tu prednjači generacija Z (62 %). Evropejci so razkrili tudi tri najpomembnejše teme, za katere želijo, da jih podjetja in blagovne znamke naslovijo poleg spopadanja s pandemijo, in sicer: zmanjšanje odpadkov (39 %), nižjo količino nepotrebne plastike v embalaži in izdelkih (38 %) ter zmanjšanje onesnaževanja zraka in vode (35 %).

Podjetje Mastercard je v okviru svoje platforme za trajnostni razvoj ustvarilo koalicijo Priceless Planet, (»Združenje za neprecenljiv planet«) ki se je dolgoročno zavezala pomagati tako podjetjem kot tudi posameznikom pri njihovi podpori planeta s ciljem posaditi 100 milijonov dreves. Mastercard je obenem, v sodelovanju s švedskim podjetjem za finančno tehnologijo Doconomy, razvil tudi Ogljični kalkulator Mastercard. To orodje je že integrirano v Mastercardovo globalno mrežo in bankam omogoča sprejeti in prilagoditi ukrepe za naslavljanje potreb okoljsko zavednih potrošnikov, ki želijo dodaten vpogled v svojo potrošnjo. Kalkulator ponuja dostop do podatkov o ogljičnem vplivu ter potrošnikom ponuja na preproste načine prispevati k ohranjanju okolja.

Mark Barnett, predsednik pri Mastercard Europe, je dejal: »Podjetja se moramo nujno začeti zavedati kakšno vlogo imamo pri zagotavljanju kakovosti okolja na našem planetu, ne le zato, ker v to strastno verjamejo potrošniki, ampak predvsem zato, ker je to edina prava pot. Konec koncev na tem planetu živimo skupaj in naša skupna odgovornost je, da začnemo ukrepati. Od pričetka pandemije COVID, smo opazili eksponentno rast skrbi za okolje in tako morajo temu slediti tudi naša prizadevanja. Še nadalje iščemo nove in inovativne načine, na katere lahko pri tem pomembno prispevamo kot podjetje. Prav tako si prizadevamo svoje ambicije deliti izven podjetja ter tako tudi ostale spodbuditi, da te ključne korake naredijo z nami.«

Ogljični kalkulator potrošnikom omogoča vpogled v emisije ogljika, ki jih ustvarijo s svojimi nakupi. Pri izračunih kalkulator uporablja tehnologijo neodvisno potrjenega indeksa Åland Index, podatke pa je moč izboljšati s primerljivimi in enostavno razumljivimi ekvivalenti (kot je število dreves, potrebnih za absorpcijo ustrezne količine CO2) ter nasveti za bolj trajnosten življenjski stil. Potrošniki imajo tudi možnost prispevati k projektom pogozdovanja koalicije Priceless Planet Coalition - tako z neposrednimi donacijami ali z uporabo programov nagrajevanja za zvestobo njihovih bank. Banke lahko ogljični kalkulator 'Carbon Calculator' enostavno vključijo v svoje mobilne aplikacije z uporabo programskih vmesnikov (API-jev), ki so na voljo na spletni strani za razvijalce Mastercard.

»Mastercard je z vključitvijo celotne panoge v omogočanje vpogledov in izvajanja skupnih ukrepov na novo opredelil vlogo, ki jo lahko finančne institucije igrajo pri reševanju podnebne krize,« je dejal Mathias Wikström, izvršni direktor pri Doconomy. »Medtem ko drugi govorijo o pomenu okoljskih, družbenih in upravljavskih dejavnikov (ESG), jih Mastercard sedaj potrošnikom ponuja na dlani.«

Mastercard svojo globalno mrežo opremlja z namenom postati pozitiven dejavnik pri varovanju okolja.
Pred svetovnim dnevom Zemlje 22. aprila bo koalicija Priceless Planet zagnala več trajnostno usmerjenih kampanj s katerimi želi prispevati k doseganju svojega cilja – posaditi 100 milijonov dreves:
- Ker se Mastercard zaveda vloge družbenih medijev pri ozaveščanju potrošnikov glede okoljskih vprašanj, bo podjetje 15. aprila zagnalo kampanjo na platformah TikTok in Instagram v ZDA, Veliki Britaniji, Nemčiji in na Nizozemskem, s katero želi uporabnike spodbuditi, da naj posadijo drevo za prijatelja v čast svetovnega dne našega planeta. Družba bo obenem izplačala enak znesek kot ga bodo donirali posamezniki pri uporabi svojih kartic Mastercard.

Koalicija Priceless Planet, ki sedaj šteje več kot 50 podjetij, še naprej pridobiva nove člane iz vsega sveta. Njeni najnovejši partnerji v Evropi so: ekko, GLS Bank, Paybox Bank, UKRSIBBANK BNP Paribas Group in Hellenic Bank.

Poleg ogljičnega kalkulatorja Mastercard ponuja tudi druge v varovanje okolja usmerjene izdelke in storitve, kot so kartice izdelane iz trajnostnih materialov za zmanjšanje količine plastičnih odpadkov. Družba se je tudi zavezala, da bo do leta 2050 dosegla neto ničelne emisije, pri čemer sledi obstoječim zavezam za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, ki ciljajo na 1,5 stopinje Celzija. Mastercard je dodatno izdal trajnostno obveznico v višini 600 milijonov dolarjev in nedavno napovedal spremembe pri svojem modelu nadomestil za izvršne direktorje z namenom pospešiti napredek pri doseganju treh globalnih ciljev ESG: ogljična nevtralnost, finančna vključenost in enakost plač med spoloma. Vsi ti ukrepi podpirajo cilj podjetja, tj. izgradnjo bolj trajnostnega in vključujočega digitalnega gospodarstva.