Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
oglasno sporočilo
oglasno sporočilo
15. 04. 2021 · 14:21
Deli članek:

Električna, učinkovita in polna čustvenega naboja: Audi Q4 e-tron in Q4 Sportback e-tron

Gre za vsestranska multitalenta za vsakodnevno uporabo, ki v serijsko proizvodnjo prinašata progresivni dizajn iz konceptualnih študij. Vozita brez lokalnih emisij. Audi Q4 e-tron in Q4 Sportback e-tron sta prva kompaktna električna SUV-ja znamke. Oba navdušujeta z novo dimenzijo notranjosti in s pionirskimi rešitvami na področju upravljanja, prikazov in asistenčnih sistemov. Projicirni zaslon s tehnologijo obogatene resničnosti na povsem nov način povezuje virtualni in realni svet.

Ponudbo sestavljajo tri pogonske različice, na vrhu katerih je model quattro z maksimalno močjo 220 kW (299 KM). Vsem skupno: vožnja brez lokalnih emisij in veliki dosegi, časi polnjenja okrog deset minut za približno 130 kilometrov v idealnih pogojih (WLTP) in priročno polnjenje s storitvijo Audi e-tron Charging Service. Q4 40 e-tron s pogonom na zadnja kolesa doseže do 520 kilometrov v ciklu WLTP. Prodaja se bo v Evropi pričela junija 2021. V Nemčiji se bodo cene gibale od 41.900 EUR naprej – pri tem lahko kupec v Nemčiji uveljavi subvencijo v višini 9.000 EUR (neto).

Naslednji Audijev korak: zunanja zasnova
Audi je z modeloma Q4 e-tron in Q4 Sportback e-tron naredil naslednji korak v oblikovalskem slogu svojih električnih vozil: kompaktna SUV-ja serijsko uvajata linijo, ki sta jo v začetku leta 2019 nakazala konceptna modela Audi Q4 concept in Audi Q4 Sportback e-tron concept. Navdušujeta z odličnimi razmerji: kratki sprednji previsi, velika kolesa in mogočno izoblikovana arhitektura. Vse linije si sledijo z največjo natančnostjo, obdelava površin pa je jasna ter prečiščena. Pri Audiju Q4 Sportback e-tron se posebej nizka, za kupe značilna strešna linija steka v ekspresivno zasnovan zadek s spojlerjem nizko na deljenem oknu. Za Audi je značilen progresiven dizajn znamke, ki je funkcionalen in tudi aerodinamičen: Q4 e-tron dosega količnik zračnega upora cw 0,28, Sportback pa celo 0,26.

Po želji oba kompaktna SUV-ja tovarno zapustita z matričnimi LED-žarometi – ti cesto vedno osvetljujejo čim bolj svetlo, pri tem pa ne slepijo drugih udeležencev v prometu. Svetovna novost je digitalni svetlobni podpis: v upravljalnem sistemu MMI touch lahko voznik izbira med štirimi grafikami.

Na zadku enote zadnjih luči medsebojno povezuje svetlobni pas. Pri laku lahko izbirate med osmimi barvami, vključno z novim odtenkom kovinske barve Aurora vijolična. Poleg osnovne izvedbe sta na voljo še dve liniji zunanjosti – Advanced in S line.

Eden za vse in vsakogar: električna vozila za vsakodnevne vožnje in vse življenjske situacije
Zaradi svoje vsestranskosti sta Audi Q4 e-tron in Q4 Sportback e-tron idealna spremljevalca v vseh situacijah. Z dolžino 4,59 metra ponujata paket, ki potnikom v vozilu nudi izjemno prostornost in bistveno presega današnje razredne meje. Prostorna notranjost je primerljiva s prostornostjo SUV-ja višjega razreda, med drugim nimata sredinskega tunela. Občutek prostornosti ni zgolj na sprednjih sedežih – tudi potniki na zadnjih sedežih imajo veliko prostora za noge zaradi tehnične izvedbe, ki je zasnovana kot povsem električna platforma. Kar zadeva odlagalna mesta, njihova skupna prostornina pri seriji Q4 e-tron znaša skoraj 25 litrov, poseben poudarek pa je na držalih za steklenice v zgornjem območju vrat. V teh lahko varno shranite steklenice s prostornino do 1,0 litra, poleg tega pa so ergonomsko zelo priročne.

Tudi prtljažnik presega dimenzije, ki so običajne za razred kompaktnih vozil – pri tem ustreza dimenzijam srednjega razreda: model Q4 e-tron ima prostornino prtljažnika od 520 do 1.490 litrov (odvisno od položaja naslonjal zadnjih sedežev), medtem ko ima Sportback pod električnim pokrovom prtljažnikana voljo od 535 do 1.460 litrov prostora. Oba modela lahko vlečeta priklopna vozila s težo do 1.000 kilogramov (z zavorami, pri vzponu do 12 %), izvedbe quattro pa tudi do 1.200 kilogramov.

Nadaljnja prednost v vsakdanji uporabi je velik doseg – Q4 40 e-tron (kombinirana poraba električne energije v kWh/100 km: 17,3–16,3 (NEVC), kombinirane emisije CO2 v g/km: 0) bo z napolnjeno baterijo prevozil do 520 kilometrov (WLTP). Zahvaljujoč maksimalni polnilni moči 125 kW lahko v idealnih razmerah v pribl. desetih minutah napolni električno energijo za pribl. 130 kilometrov (WLTP). Z aplikacijo myAudi kupec polnjenje doma in klimatiziranje mirujočega vozila aktivira prek pametnega telefona.

Nove ideje za nove čase: notranjost in upravljanje
Notranjost modelov Q4 e-tron in Q4 Sportback e-tron deluje prostorno in zračno, armaturna plošča je usmerjena proti vozniku. Razdeljena je na dve območji in vključuje dva zaslona, ki sta hkrati oblikovna elementa. Okrasna maska na sovoznikovi strani je po želji na voljo z inovativno tkanino iz deloma recikliranega materiala; na voljo bo kmalu po uvedbi na trg. Na ločenem horizontalnem »upravljalnem otoku« je izbirnik za izbiranje prestav. Za športno notranjost modela S line so na voljo sedežne prevleke, ki vsebujejo visok delež recikliranega poliestra. Za vsak sedež se uporabi pribl. 26 recikliranih 1,5-litrskih plastenk PET.

Popolnoma nov je tudi volan z neprekinjenimi površinami na dotik, prek katerih voznik krmili digitalni kombinirani inštrument. Infotainment sistem in navigacija se primarno upravljata prek osrednjega zaslona na dotik MMI touch, ki bo proti koncu leta na voljo tudi v največji 11,6-palčni različici. Upravljanje z naravnim jezikom predstavlja tretji upravljalni nivo.

Po želji sta Audi Q4 e-tron in Q4 Sportback e-tron opremljena še z eno novostjo – projicirnim zaslonom s tehnologijo obogatene resničnosti. Napotke nekaterih asistenčnih sistemov in navigacijske simbole ustrezno projicira v resnični zunanji svet, tako da so v vidnem polju voznika. Dinamično se projicirajo na večjo površino. Zdi se, da virtualno lebdijo na razdalji pribl. 10 metrov ali več od voznika – fascinanten učinek.

Popolnoma nov je tudi volan z neprekinjenimi površinami na dotik, prek katerih voznik krmili digitalni kombinirani inštrument. Infotainment sistem in navigacija se primarno upravljata prek osrednjega zaslona na dotik MMI touch, ki bo proti koncu leta na voljo tudi v največji 11,6-palčni različici. Upravljanje z naravnim jezikom predstavlja tretji upravljalni nivo.

Po želji sta Audi Q4 e-tron in Q4 Sportback e-tron opremljena še z eno novostjo – projicirnim zaslonom s tehnologijo obogatene resničnosti. Napotke nekaterih asistenčnih sistemov in navigacijske simbole ustrezno projicira v resnični zunanji svet, tako da so v vidnem polju voznika. Dinamično se projicirajo na večjo površino. Zdi se, da virtualno lebdijo na razdalji pribl. 10 metrov ali več od voznika – fascinanten učinek.

Popolnoma digitalno: Q4 e-tron je naprava za e-mobilnost
Modeli Q4 e-tron ponujajo popolnoma digitalno uporabniško izkušnjo. Ponudba infotainment sistemov v električnih kompaktnih SUV-jih je zastavljena v treh stopnjah – od MMI, MMI plus do MMI pro. Glede na stopnjo razširitve obstajajo različne funkcije, vključno s projicirnim zaslonom s tehnologijo obogatene resničnosti in prikazovalnikom Audi virtual cockpit plus. Spletne storitve Audi connect so na voljo v izbirnih stopnjah, vključno z inteligentnim načrtovalnikom poti za e-tron za izračun optimalne poti znotraj javne polnilne infrastrukture. Z vrhunskim zvokom s sistemom SONOS v vozilo vstopi nov partner – njegov zvočni sistem združuje življenjski slog, tehnologijo in dizajn v novi dimenziji.

Za mestno vožnjo in dolge razdalje: baterija, pogon in možnosti polnjenja
Ponudba pogonov obeh električnih kompaktnih modelov ustreza pričakovanjem zelo različnih skupin kupcev – od mestnih voznikov do dolgoprogašev. Vključuje dve izvedbi baterije in tri pogonske različice. Kompaktna baterija za Q4 35 e-tron (kombinirana poraba električne energije v kWh/100 km: 16,7–15,8 (NEVC), kombinirane emisije CO2 v g/km: 0) ponuja 52 kWh neto energijske vsebnosti (55 kWh bruto), pri veliki bateriji v modelih Q4 40 e-tron (kombinirana poraba energije v kWh/100 km: 17,3–16,3 (NEVC), kombinirane emisije CO2 v g/km: 0) in Q4 50 e-tron quattro (kombinirana poraba električne energije v kWh/100 km: 17,8–16,5 (NEVC), kombinirane emisije CO2 V g/km: 0) to ustreza 77 oz. 82 kWh.

Pri Q4 35 e-tron (kombinirana poraba električne energije v kWh/100 km: 16,7–15,8 (NEVC), kombinirane emisije CO2 v g/km: 0) in pri Q4 40 e-tron (kombinirana poraba električne energije v kWh/100 km: 17,3–16,3 (NEVC), kombinirane emisije CO2 v g/km: 0) električni motor poganja zadnjo premo in razvije moč 125 kW (170 KM) oz. 150 kW (204 KM). Najzmogljivejši motor Q4 50 e-tron quattro (kombinirana poraba električne energije v kWh/100 km: 17,8–16,5 (NEVC), kombinirane emisije CO2 v g/km: 0) uporablja dva elektromotorja za električni štirikolesni pogon. Ta dva poskrbita za maksimalno moč 220 kW (299 KM) – dovolj za pospešek od 0 do 100 km/h v 6,2 sekunde in največjo hitrost 180 km/h, ki je elektronsko omejena. Zaradi učinkovitosti je motor na sprednji premi aktiven samo, ko je potrebna visoka zmogljivost ali močan oprijem. Pomemben dejavnik energijsko varčne vožnje je tudi inteligentna rekuperacija, ki med drugim vključuje podatke o navigaciji in topografiji. Opcijska toplotna črpalka porablja odpadno toploto visokonapetostnih komponent in okoliškega zraka za klimatizacijo notranjosti. Tako zlasti na daljših poteh še dodatno prispeva k večji učinkovitosti.

Oba nova električna SUV-ja znamke Audi se lahko polnita z izmeničnim (AC) in enosmernim (DC) tokom z različno zmogljivostjo, odvisno od baterije. Pri kompaktni bateriji do 7,4 kW pri polnjenju z izmeničnim tokom in do 100 kW pri polnjenju z visoko močjo (HPC = High Power Charging) z enosmernim tokom. Velika baterija standardno omogoča do 11 kW pri izmeničnem toku in do 125 kW pri polnjenju z visoko močjo (HPC).

Storitev Audi e-tron Charging Service omogoča z eno polnilno kartico polnjenje na pribl. 210.000 javnih polnilnih mestih v 26 evropskih državah, od tega je na voljo 4.400 mest za hitro polnjenje HPC (stanje aprila 2021). V tranzitni tarifi kupci modela e-tron Q4 v prvem letu ne plačajo naročnine. Na tem mestu pridobite predvsem ugodnosti omrežja IONITY: obračunana kilovatna ura stane 31 centov, kar ustreza ceni za domače polnjenje v Nemčiji.

Inteligentna povezljivost: podvozje in asistenčni sistemi za pomoč vozniku
Visokonapetostna baterija Audija Q4 e-tron in Q4 Sportback e-tron je nameščena med premama, kar zagotavlja nizko težišče in uravnoteženo porazdelitev teže. Regulacijski sistemi za pogon in podvozje so tesno povezani – vožnja s kompaktnimi električnimi SUV-ji je hkrati varna, športna in udobna.

Po želji lahko Audi vse izvedbe Q4 e-tron dobavi s športnim podvozjem, ki karoserijo zniža za 15 milimetrov (serijsko pri modelu S line). Poleg tega sta na voljo tudi sistem Audi drive select z različnimi voznimi profili (serijsko pri modelu Sportback) in progresivno krmiljenje, ki se s povečevanjem zasuka volana odziva vedno bolj neposredno (serijsko pri modelih quattro). Sistem Audi drive select je na voljo tudi pri modelu Sportback z zadnjim pogonom. S podvozjem z uravnavanjem blaženja – izbirno za vse motorje – postane doživetje vožnje še bolj vsestransko. Ponudba platišč obsega dimenzije od 19 do 21 palcev in vključuje več aerodinamičnih oblik – njihova večinoma zaprta platišča prispevajo k učinkovitosti.

Že serijsko kompaktni električni SUV-ji s proizvodnega traku zapeljejo s številnimi asistenčnimi sistemi. Ti vključujejo predvidljivo asistenco za učinkovitost, ki podpira prediktiven in čim varčnejši način vožnje. Izbirni sistemi so, tako kot številne druge funkcije opreme, razdeljeni v pakete. Vrhunec predstavlja prilagodljiva asistenca za vožnjo, ki voznika z vzdolžnim in prečnim vodenjem podpira v vseh območjih hitrosti. Kamere za prikaz okolice so še posebej koristne v mestnem prometu in pri parkiranju.

Prihod na trg poleti: Cene in posebni modeli
Audi Q4 e-tron bo na evropske trge vstopil junija 2021, Q4 Sportback e-tron pa konec poletja. V Nemčiji se cene začnejo pri 41.900 EUR za Q4 35 e-tron, Sportback je lahko v vseh izvedbah vaš za dodatnih 2.000 EUR. Prihod na trg bosta pospremila dva posebna modela: eleganten model Edition One v gejzirsko modri barvi v serijsko proizvodnjo vnaša dizajn konceptnega modela Q4 e-tron, progresivni model Edition One v tajfunsko sivi barvi pa privlači s svojimi izrazito športnimi, dinamičnimi poudarki. Konceptna modela sta za 6.195 EUR dražja od običajnih modelov.

Osredotočenost na trajnost: Q4 e-tron je z vidika emisij CO2 nevtralen
Izničite, zmanjšajte in izravnajte neizogibne emisije: proizvodnja Audija Q4 e-tron in Q4 Sportback e-tron je podnebno nevtralna. Tovarna v Zwickauu uporablja ekološko pridobljeno električno energijo, dobavitelji baterijskih celic pa so pri svoji proizvodnji dolžni uporabljati izključno »zeleno« elektriko. Emisije, ki se jim trenutno ni mogoče izogniti, se kompenzirajo s projekti za varstvo podnebja s certifikatom TÜV. Izpolnjujejo stroge zahteve fundacije Gold Standard Foundation.

Pri vseh projektih proizvodnje vozil Audi in njegovi dobavitelji sistematično zagovarjajo odgovorno ravnanje. Od leta 2017 družba svoje partnerje preverja z lastno oceno trajnosti, da zagotovi okolju prijazne procese proizvodnje in skladnost s socialnimi standardi. 

Podatki

Audi Q4 e-tron in Q4 Sportback e-tron

Pozicioniranje, zunanja zasnova in tehnologija luči
- Atraktiven vstop v prestižni svet e-mobilnosti pri Audiju; prva električna serija v kompaktnem segmentu in s tem pomemben del električne strategije znamke
- Visok sprednji del, močan karoserijski trup, izrazit zadek; raven A-stebriček, natančne linije, omejena in jasna obdelava površin, kratek sprednji previs in velika kolesa
- Q4 Sportback e-tron z dinamično strešno linijo in spojlerjem na deljenem zadnjem steklu
- Linije e-trona v enodelnem okvirju mreže hladilnika in na zadnjem odbijaču
- Za oba modela osem barv in trije paketi zunanjosti: Basis, Advanced in S line
- Izbirni matrični LED-žarometi, dnevne luči s štirimi posamično izbirnimi grafikami kot svetovna novost; svetlobna grafika zadnjih luči z neprekinjenim svetlobnim pasom

Funkcionalnost
- Doseg glede na pogonsko različico in velikost baterije do 520 kilometrov (WLTP); pri polnjenju z enosmernim tokom (HPC, High Power Charging) z močjo 125 kW v idealnih pogojih le deset minut za doseg pribl. 130 kilometrov v WLTP (Q4 40 e-tron)
- Polnjenje z izmeničnim tokom z močjo do 11 kW
- Storitev e-tron Charging Service za dostop do pribl. 210.000 polnilnih mest v Evropi z eno kartico, vključno s 4.400 mesti za hitro polnjenje HPC z enosmernim tokom
- Aplikacija myAudi za polnjenje in klimatiziranje mirujočega vozila prek pametnega telefona
- Nov paket: dolga medosna razdalja z 2,76 metra in dolžino 4,59 metra; manjše prostorske potrebe pogonskih komponent
- Dolžina notranjosti na ravni SUV-ja višjega razreda, oba modela s številnimi odlagalnimi mesti (skoraj 25 litrov) in zelo veliko prostora za kolena zadaj; več kot 520 litrov prtljažnega prostora; model Sportback serijsko z električnimi pokrovom prtljažnika
- Obračalni krog le 10,2 metra (modeli z zadnjim pogonom), izbirna vlečna naprava za do 1,2 tone priklopne obremenitve (modeli s pogonom quattro) in 75 kilogramov oporne obremenitve
- Audi Q4 e-tron s strešno letvijo, strešna obremenitev največ 75 kilogramov

Zasnova notranjosti in notranjost
- Progresivna in vozniku prilagojena armaturna plošča, tla brez sredinskega tunela; zračen občutek prostora; osrednji »upravljalni otok« z izbirnikom voznih položajev v črni panelni optiki
- Različni dekorativni elementi in akcentuirane površine za armaturno ploščo, po želji dekorativni elementi z inovativno tkanino (kmalu po uvedbi na trg)
- Nova generacija volana s površinami na dotik z osvetljenim ozadjem za drsenje in pomikanje, volanski obroč po želji prvič zgoraj in spodaj sploščen

Upravljanje in projicirni zaslon s tehnologijo obogatene resničnosti
- Popolnoma digitalni koncept upravljanja in prikazov; serijsko 10,25-palčni zaslon za voznika, po želji prikazovalnik Audi virtual cockpit v dveh stopnjah razširitve
- Serijski zaslon na dotik MMI touch (10,1 palca), proti koncu leta izbirno tudi v velikosti 11,6 palca
- Projicirni zaslon s tehnologijo obogatene resničnosti kot pionirska novost: navigacijski simboli, ki lebdijo na cestišču, olajšajo vodenje do cilja, dinamični prikazi asistenčnih sistemov se projicirajo v resnični zunanji svet in olajšajo zaznavanje, tudi pri slabi vidljivosti
- Upravljanje z naravnim jezikom, izbirno tudi s spletno funkcijo

Infotainment sistem in povezljivost
- Tri opcije z različnimi moduli: serijski MMI, po želji MMI plus in MMI pro
- Navigacija z dodatnimi funkcijami pri MMI plus in MMI pro; dodatno Audi connect s spletnimi storitvami, vključno z načrtovalnikom poti za e-tron v vozilu za inteligentno načrtovanje postankov za polnjenje
- Izbirno vrhunski zvočni sistem znamke SONOS; Audijev vmesnik za pametni telefon za brezžično povezavo sistemov Apple CarPlay in Android Auto

Karoserija in aerodinamika
- Vzvojno toga karoserija z visokim deležem jekla ultra visoke trdnosti v potniški celici; hibridni stranski pragovi z aluminijem; visoko akustično udobje
- Dovršen koncept aerodinamike: količnik zračnega upora cw samo 0,28 oz. 0,26 pri modelu Sportback;
nastavljiva odprtina za dovod zraka in obloga spodnje strani vozila s tridimenzionalnimi spojlerji koles
- Rob turbulatorja na pokrovu stranskega ogledala za optimizirano aerodinamiko in aeroakustiko

Elektromotorji in električni pogon quattro
- Tri pogonske različice za različne skupine kupcev: vstopna različica s 125 kW (170 KM) in zadnjim pogonom, srednja različica s 150 kW (204 KM), vrhunski model z maksimalno močjo 220 kW (299 KM); stalno gnani sinhroni motor (PSM) z visoko učinkovitostjo kot zadnji motor
- Električni štirikolesni pogon z asinhronim motorjem (ASM) z možnostjo začasnega vklopa na sprednji premi; Q4 50 e-tron quattro (kombinirana poraba električne energije v kWh/100 km: 17,8–16,5 (NEVC), kombinirane emisije CO2 v g/km: 0) v 6,2 sekunde z nič na 100 km/h, največja hitrost 180 km/h
- Rekuperacijski koncept z načinom jadranja za maksimalno učinkovitost; po želji tristopenjsko upravljanje s tipkami na volanu; rekuperacija tudi pri zaviranju z zavoro ali v voznem položaju B

Baterija in toplotni management
- Dve velikosti baterij: 52 kWh neto (55 kWh bruto) in 77 kWh neto (82 kWh bruto), devet oz. dvanajst celičnih modulov
- Aktivno termično upravljanje baterije z zunanjim hlajenjem prek osnovne plošče, krogotoke hladilne tekočine je mogoče prilagodljivo kombinirati
- Po želji toplotna črpalka s tehnologijo CO2 za učinkovito klimatiziranje notranjosti, zlasti na daljših poteh

Podvozje
- Uravnotežen značaj; nizko težišče in enakomerna porazdelitev osne obremenitve zaradi nizkega in sredinskega položaja vgradnje pogonskih komponent
- Sprednja prema McPherson; obese zadnjih koles v optimizirani petvodilni konstrukciji
- 19–21-palčna platišča, delno v aerodinamični obliki; različne pnevmatike z nekoliko širšimi zadnjimi pnevmatikami za visoko stabilnost vožnje in športnost
- Izbirno športno podvozje (serijsko pri modelu S line), progresivno krmiljenje (serijsko pri modelih quattro), Audi drive select (serijsko pri modelu Sportback) in podvozje z uravnavanjem blaženja (izbirno za vse modele); tesna povezava regulacijskih sistemov

Asistenčni sistemi za pomoč vozniku in oprema
- Širok nabor serijskih asistenčnih sistemov, kot je predvidljiva asistenca za učinkovitost
- Poleg tega sistemi, kot sta prilagodljiva asistenca za vožnjo in kamere za prikaz okolice v več paketih
- Prihod na trg v Evropi junija 2021; osnovne cene v Nemčiji: Q4 e-tron od 41.900 EUR naprej, Sportback od 43.900 EUR naprej
- Dva modela Edition One v gejzirsko modri in tajfunsko sivi barvi z ekskluzivno opremo

Trajnost
- Podnebno nevtralna proizvodnja v tovarni v Zwickauu ob uporabi ekološko pridobljene električne energije; kompenzacija neizogibnih emisij s certificiranimi ukrepi za varstvo podnebja skladno s standardom The Gold Standard
- Obvezna ocena trajnosti za Audijeve dobavitelje za zagotavljanje okolju prijaznih procesov proizvodnje in poštenih delovnih pogojev
- Po želji sedežne prevleke in okrasne letvice z visokim deležem recikliranega poliestra iz plastenk PET, skupaj do 27 komponent, kot je talna obloga ali predpražniki z deležem recikliranega materiala