Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
ou
ou
23. 04. 2017 · 15:49
09. 08. 2017 · 10:02
Deli članek:

Električna mobilnost - prihodnost modernih mest: Zapelji me modro

Malce smo spremenili slogan, ki ga je podjetje Oven Elektro Maribor uporabilo za projekt prve »bike sharing« točke v Mariboru, na kateri si je mogoče izposoditi izključno električna kolesa. Zapelji se modro, ekološko in brez prevelikega napora potuj po zgodovini štajerske prestolnice, se odpočij in spij kavo na Lentu, obsijanem s soncem, ali spij požirek vina, pridelanega iz najstarejše trte na svetu.

Še veliko bo treba narediti, da bomo ljudje toliko ozaveščeni, da bomo sami od sebe bolj gledali na okolje in na obnovljive vire energije. Zato nas je treba zapeljevati. Da, zapeljevati. Nam približati in narediti e-mobilnost všečno. Toda to morajo početi modro, tako kot to počne podjetje Oven, ki se ukvarja z obnovljivimi viri energije. Slednje je v lokalu Mačka na Lentu odprlo prvo kolesarsko »sharing« točko, na kateri si bo mogoče izposoditi zgolj električna kolesa. V prvi izposojevalnici, ki je v neposredni bližini Hiše Stare trte, si bo sprva mogoče izposoditi tri e-kolesa, pozneje jim bodo dodali še dve. Mestna občina je poskrbela za postavitev stojal za izposojevalno postajo na Lentu.

»Gre za ekološko čisto prevozno sredstvo, s katerim merimo tudi na druga urbana središča v Sloveniji. Upamo, da se bo projekt prijel ter da bodo tudi drugi spoznali, da je to koristno za občane in obiskovalce mesta,« je dejal Prešern in dodal, da gre za novost v Sloveniji, ki jo bodo maja obogatili še z drugo točko na Drava centru. »V sodelovanju z lokalom Mačka smo zagrizli v pilotni projekt v Mariboru – »bike sharinga« na Lentu. V začetku bomo imeli tu tri električna kolesa, predvidenih pa je pet. Gre seveda za ekološko čisto prevozno sredstvo, s katerim želimo prodreti v vsa urbana središča v regiji in Sloveniji. Upamo in želimo si, da bi se pilotni projekt prijel, da bi spoznali, da je to koristno za občane in tudi za goste v Mariboru, recimo turiste.«

»Bike sharing« ni nova stvar na svetu, toda točk z izključno električnimi kolesi v tem delu Slovenije še ni. »To je novost. Takšnih ali podobnih poskusov še ni bilo. Prva točka bo delovala na levem bregu Drave, maja pa bomo odprli bike sharing točko še ne desnem bregu na Drava centru.«

Iščejo vse, ki bi želeli sodelovati pri tem projektu. »Da. V urbanem središču gre pri takem projektu za to, da morajo sodelovati vsi partnerji z roko v roki. Računamo na Mestno občino Maribor in na eno od podjetij, ki se ukvarja s komunalno dejavnostjo. Mi nismo ponudnik polnilnih mest, kar je za zdaj težava. Zato bo »bike sharing«, s katerim smo začeli, trenutno v omejeni obliki. To pomeni, da bo treba kolesa vračati na točko, na kateri smo ga vzeli. Smisel »sharinga« pa je, da se kolesa na določenih točkah v mestu polnijo ali prevzamejo oziroma oddajo – kjerkoli.«

Koliko pa je sploh pomembna e-mobilnost v Mariboru? »Maribor je že tako veliko mesto, da je e-mobilnost primerna tudi že z ekološkega vidika. So pa tudi drugi razlogi – v mestnem transportu to ni samo ekološka pridobitev, saj gre tudi za hitrejšo in kakovostnejšo mobilnost. Pomembno je tudi za razvoj turizma. Maribor se razvija in pričakujemo lahko tudi bolj zahtevne turiste,« je še povedal Prešern.

Vodja lokala Mačka Irena Visočnik je povedala, da je taka pridobitev za Lent zelo pomembna. »Veliko obiskovalcev pride na Lent s kolesi in si tu želijo manj motornega prometa. »Bike sharing« točka pomeni za Mačko in Lent nekaj novega, zanimivost, ki pritegne. Točka za »bike sharing« pa je odlična, saj tu ni parkirišč za avtomobile,« je razložila Visočnikova.

KAKO IN ZAKAJ?
Električna kolesa si bo mogoče izposoditi ob predložitvi osebnega dokumenta in izpolnitvi obrazca, mogoče si ga je izposoditi tudi za daljše časovno obdobje, do konca maja pa bodo cene polovične.

S kolesom se lahko prevozi največ 80 kilometrov, kar je odvisno od telesne teže in terena. Posebna znanja za upravljanje s kolesom niso potrebna, saj je vožnja podobna kot z navadnim, le da jo olajša rahel električni pogon.

Električna kolesa so seveda preizkusili tudi v praksi. »Super je. Priporočljiva so za vse, od mladih do starejših, saj jim prihranijo precej moči. Pri tem kolesu lahko poganjaš pedale ali si pomagaš z elektriko. Električno kolo podaljša število kilometrov, ki jih želimo prevoziti, saj se ne utrudimo,« je razložil Elvis, ki je električno kolo uporabil za vožnjo po mestu.

So vas zapeljali? Nas so. V Mariboru se bomo podali na Lent, v lokalu Mačka popili kavico in se podali na potep z električnim kolesom. In ne, da smo stari, ampak prijetna vožnja brez napora in z vetrcem v laseh ni nekaj, čemur bi se kar tako odrekli. Toliko uživača pa je v nas in modro so nas prepričali, da moramo preizkusiti, kar nam ponujajo.