Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Aljoša Žvirc
Aljoša Žvirc
16. 02. 2019 · 21:15
Deli članek:

Uf, kakšne ŠTEVILKE! Kartica za 25 tisočakov le vrh ledene gore

Kolegi s tiskane izdaje Ekipe SN so se lotili zanimive raziskave, ki razkazuje dodatne razsežnosti Lukamanije v ZDA.

Imamo vprašanje. Koliko je dejansko vreden Luka Dončić? Odgovor je seveda večplasten, saj je treba upoštevati košarkarsko znanje, moštvo okoli njega, marketinški vpliv, priljubljenost pri navijačih in še kaj bi se našlo.

V iskanju odgovora se bomo osredotočili predvsem na vpliv, ki ga ima Luka zunaj igrišč v tako imenovanem sponzorskem dosegu. Nanj v največji meri vplivata popularnost številke 77, številke, ki jih dosega iz tekme v tekmo, in vragolije, ki jih zganja na parketu. Prvi odgovor na vprašanje o Dončićevi vrednosti bi se glasil zelo veliko, a vseeno precej manj, kot bo ta narasla v prihodnjih letih, ko bo lahko vstopil v razred največjih zaslužkarjev v ligi NBA, kjer LeBron James zunaj košarkarskih igrišč zasluži tudi do 50 milijonov evrov. Razlogov, da Dončić še ni na tej ravni, je več. Liga NBA namreč v kolektivni pogodbi narekuje, da mora biti plača, ki jo novinec dobiva, v določenem razmerju s pokroviteljskimi pogodbami, pridobljenimi v tem času. Pri Luki bo tako vsaj še dve ali tri sezone, odvisno od igralca in franšize. Tiste pogodbe, ki jih je podpisal pred skokom čez veliko lužo, seveda ne štejejo v ta izkupiček. Najpomembnejša med njimi je zagotovo pogodba z opremljevalcem športnih copat Nike. Ko je zaigral za Real, je namreč Luka podpisal dveletno pogodbo, ki se izteče letos poleti. Morebitni novi sponzorji zdaj v vrsti čakajo na podpis multimilijonske pogodbe z mladim slovenskim košarkarjem, čigar priljubljenost je na ameriškem kontinentu skorajda nemerljiva.

Problem, ki ni problem

Temu 'problemu' so se posvetili kolegi pri portalu SportsDay, kjer so v sijajnem prispevku dešifrirali Dončićev marketinški vpliv in obelodanili nekaj izjemno zanimivih podatkov glede Dončićevih pogodb. Že posel s copati bo Luko poleti ponesel med največje zaslužkarje v ligi NBA, čeprav o samih številkah ne morejo operirati. »Telefon ni prenehal zvoniti. Luka ima na voljo neomejen bazen priložnosti, ki jih moramo proučiti,« v prispevku na prej omenjenem portalu razlaga Robert Kinnard, izvršni direktor globalnega marketinga podjetja, ki zastopa Dončićeve interese. Čeprav zmeraj radi poudarjajo, da je košarka na prvem mestu, se vsi zavedajo, da je Luka trenutno zelo vroč. Po poročanju SportsDaya bo Luka ravno med All-Star vikendom obelodanil številna nova pokroviteljstva. Vse to pa podpirajo številke merljivih parametrov družbenih omrežij, število ogledov posnetkov, prodaja številnih zbirateljskih kartic in značk ter tako dalje in naprej. »Luka je res zanimiv vsem demografskim skupinam. Je zelo atraktivnega videza, fenomen na košarkarskih igriščih in predvsem sijajen človek. Ko predstavljaš nekoga z njegovimi lastnostmi, je lahko biti selektiven pri pokroviteljih,« je še poudaril Kinnard.

Številke, številke in še enkrat denar

Pustimo ob strani Lukova povprečja v letošnji sezoni (20,7 točke, 7,2 skoka, 5,6 podaje) in si oglejmo malce drugačne številke. Vsekakor ogromno pomeni, da je bil Luka tretji v glasovanju za tekmo vseh zvezd s 4,24 milijona glasov navijačev. Do začetka februarja pa so denimo njegovi posnetki (ključniki in omembe) presegli mejo 30 milijonov ogledov. Samo v 12. tednu sezone (med 31. decembrom in 7. januarjem) je imel z okoli dvema milijonoma klikov posnetkov kar 23 odstotkov več ogledov kot takrat drugi najbolj popularni košarkar LeBron James. V tistem tednu je denimo Luka na instagramu pridobil 155.000 novih sledilcev. Morda še bolj zanimiv je podatek pri prodaji uradnih zbirateljskih kartic Panini. Najprej morate vedeti, da so bile instant kartice narejene takoj po naboru za ligo NBA. Takrat je bila postavljena tudi enotna cena 4,99 dolarja na kartico. Predstavniki Paninija, ki imajo z ligo NBA posebno pogodbo, so hitro uvideli, da je Dončić zlata jama glede prodaje kartic, zato so z njim podpisali še neodvisno pogodbo, zaradi česar si zdaj manejo roke. Tiste kartice, o katerih smo govorili, da se jih dobi po slabih pet dolarjev, so namreč na eBayu dosegle vrtoglave cene. Po podatkih, ki jih je pridobil SportsDay, so namreč prodali 87 kartic po cenah med 2500 in 5000 dolarjev, 33 kartic med 5000 in 10.000 dolarjev ter pet kartic, ki so dosegle ceno nad 10.000 dolarjev. Največ kar za 25 tisočakov. »Po navadi je …

CELOTEN ČLANEK SI PREBERITE V DANAŠNJI TISKANI IZDAJI ČASOPISA EKIPA SN ALI NA TEJ POVEZAVI.