Pogačar je odpeljal enega slabših kronometrov v zadnjih letih. To je bila njegova najslabša uvrstitev v vožnji na čas po SP 2023, ko je popolnoma praznih baterij končal na 21. mestu. Tisto je bila kaplja čez rob, ki je med drugim privedla do zamenjave trenerja. Po tistem mučnem popoldnevu v Stirlingu je nastopil še na petih kronometrih. Dva je dobil, bil dvakrat drugi in enkrat tretji.
V sredo je bil četrti. V oči pri tem ne bode le uvrstitev, temveč tudi ali predvsem zaostanek. Za dobrih 17 kilometrov je namreč 49 sekund zelo veliko. Lani na Touru ga je na podobni trasi Evenepoel prav tako premagal, toda razlika je takrat znašala le 12 sekund, pa čeprav je bil tisti kronometer osem kilometrov daljši. Slab(ši) dan, napaka v nastavitvah ali celo namerno zavajanje nasprotnikov oziroma skrivanje prave forme? "Zavaravanje i obmanjivanje protivnika," če se izrazimo v žargonu JLA?
Da, po svetovnem spletu so se razširile tudi tovrstne teorije, eno boljših pa je dodobra razdelal nekdanji kolesar Tom Danielson. »Morda bo zvenelo kot teorija zarote, ampak mislim, da je namerno vozil nadzorovan tempo, usklajen s treningom, zavedajoč se, da bo končal za Jonasom. Strinjam se, da običajno na dirke prihaja z namenom zmagati, a ta je drugačna, ker je tam njegov neposredni tekmec Jonas. Po drugi strani pa Jonas in Visma toliko svojega truda usmerjata prav v Tadeja. Če to veš, si težko predstavljaš, da bi Tadej tri tedne pred Tourom šel na polno in vsem razkril podatke o svoji trenutni pripravljenosti. Vožnjo na čas se namreč zlahka natančno analizira in secira. Če pogledaš Jonasovo predstavo v primerjavi z Remcom – ob predpostavki, da je Remco letos boljši kot lani na Touru – je Jonas končal približno tam, kjer bi Tadej glede na lansko raven. V tej fazi ima Visma potrditev Jonasovega napredka, pa tudi Matteovega, nimajo pa jasne slike o tem, kje je Tadej. To je le moje mnenje s kavča, zato ga vzemi z rezervo,« je na družbenem omrežju X med drugim zapisal Američan in v nadaljevanju razdelal svojo teorijo.
My thoughts and bold predictions from the Dauphiné Stage 4 TT:
— tom danielson (@tomdanielson) June 12, 2025
1. Remco’s TT win is more than just another victory. Sure, he should win because he is the best. But man, he looks good on the bike. He looks extremely lean, powerful, and explosive. He also beat, by a good margin,…
»Kakšni so torej znaki, zaradi katerih mislim, da je Tadej namerno zadrževal svojo moč? Prvi je njegov govor telesa in kadenca. Začel je počasi, uporabljal je precej nižjo kadenco kot običajno, ni pospeševal iz ovinkov in se ni izčrpal na poti do cilja. Drugi znak je količina izgubljenega časa v prvih 9 kilometrih. Tadej "s kavča" ne izgubi toliko časa, če resnično želi zmagati. Če bi si zmago želel, pa bi mu primanjkovalo forme ali bi pregorel, bi to izgledalo kot enakomeren začetek, čemur bi sledilo postopno izgubljanje časa. Imel je vmesne čase tekmecev pred seboj, tako da – če bi preveč zadržano začel, a bi še vedno želel zmagati – bi imel čas in podatke, da popravi tempo. A tega ni storil.
Tretji znak je njegova kadenca. Celotno dirko je vozil z izrazito nižjo kadenco od običajne. To bi bilo morda potrebno, če bi bil izčrpan, a Tadej je že od samega starta preklopil na nizko kadenco. Komajda je pospešil do tekmovalne hitrosti, nato pa se je usedel v ritem, ki je – po mojem mnenju – bolj spominjal na nadzorovan intervalni trening kot pa na dirko.
Četrti znak: »pijača«. Kdo prinese poln bidon na 20-kilometrsko vožnjo na čas? Tadej običajno nima niti dodatnega energijskega gela – zakaj torej bidon? Moja teorija je, da je dirko izkoristil kot trening. Na 33-kilometrski vožnji na čas na Touru bo moral piti, zato vadi že zdaj.
In končno, peti znak: po dirki ni govoril z mediji. Večina predvideva, da zato, ker je bil razočaran nad nastopom, a Tadej je bil v preteklosti vedno odkrit glede svojih slabših dni. Njegova ekipa je nato izdala izjavo, da je "tempo razporedil preveč zadržano". To se sklada z videnim – po mojem mnenju pa je bilo preprosto namerno.«
Teorija, ki vsekakor pije vodo.
Na Dirki po Franciji sicer kolesarje čakata dva posamična kronometra. Prvi v dolžini 33 kilometrov pride na vrsto v peti etapi in je bolj kot ne raven. Drugi pride na vrsto v 13. etapi, dolg je le 11 kilometrov, toda od tega poteka 7,5 kilometra v klanec.