Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Patricia Nagashi Brilli
Patricia Nagashi Brilli
07. 07. 2023 · 11:12
Deli članek:

Orientalski ples - doma v Novi Gorici

psno

Konec junija je na Dobrovi potekalo tekmovanje v art disciplinah, ki sta ga organizirala plesno društvo Libero in Plesna zveza Slovenije. Med drugim so se pomerile tudi plesalke orientalskega plesa, največ odličij pa so pri tem pobrale plesalke novogoriškega kluba Pro DC.

Med solistkami je zlato osvojila Tiana Gorjup, državna prvakinja v oriental showu pa je postala Lija Mozetič. Najboljši oriental show par v državi sta postali Elena Peršič in Jerneja Badalič, omenjeni klub pa se je okitil še s številnimi nazivi državnih prvakov med malimi skupinami in mlajšimi tekmovalci.

Edina z nazivom svetovne prvakinje

Za mladimi talenti in zmagovalkami stoji Nika Mlakar, ki se kot edina Slovenka lahko pohvali z nazivom svetovne prvakinje v orient solo in orient show solo plesu. Mlakarjeva je svoje plesno znanje nabirala v različnih plesnih zvrsteh, saj jo je gnala želja, da bi preizkusila vse, česar se je lotila njena dve leti starejša sestra Sara. "Orientalski ples sem prvič poskusila na poletnih plesnih delavnicah v Šempetru pri Gorici, pri plesalki Simoni Minisini, ki je sledeče šolsko leto začela poučevati redne tečaje v plesnem klubu, ki sva ga s sestro že obiskovali. Hitro sem se podala tudi v resno treniranje in tekmovanje tako v orientu kot v hip hopu ter sodobnem plesu oziroma modernu. Tečaje vseh treh plesnih stilov sem začela obiskovati skoraj hkrati," pojasnjuje Mlakarjeva, ki danes poučuje v klubu, ki ga je ustanovila njena mama Suzana Mlakar.

V ples nekoliko po naključju

"Mama nama je bila s sestro vedno v veliko podporo in tako se je tudi ona nehote znašla v plesnih vodah. V ples je sicer bolj vpeta kot organizatorka," pojasnjuje Nika Mlakar in dodaja, da jima je ugodila pri željah po izobraževanju, tekmovanju, pomagala pri izdelavah kostumov ter ju spremljala povsod. Tudi s sestro Saro sta si veliko pomagali pri rasti v plesu, velikokrat sta tudi skupaj plesali. "Tako smo se vse tri podale še globlje v ples in ta nas še bolj povezuje," se na začetke kluba Pro DC ozira Nika.

Hkrati učiteljica in učenka

Nika Mlakar se izobražuje po vsem svetu. Tudi kadar jo na mednarodni festival povabijo kot predavateljico in plesno učiteljico, se poskuša udeležiti delavnic drugih plesalk. "Vedno me je zanimala raznovrstnost orient slogov in to lahko preizkusiš le tako, da se udeležiš delavnic oziroma izobraževanj različnih plesalk, ki prihajajo iz različnih kultur in različnih plesnih ozadij. Zdi se mi pomembno, da razumeš kulturo ljudstva, kjer se je ples razvil, zato sem opravila certifikat Sahre Saeede, ki se je bolj osredotočil na folklorne orient stile ter umeščenost plesa v egipčanski vsakdan. Po drugi strani pa je moj osebni orient stil tesno povezan z zahodnimi plesnimi stili, ki sem jih dolgo trenirala, zato sem v Ameriki opravila certifikata dveh različnih plesalk, ki plešeta izjemno moderno orient stilizacijo," pojasnjuje Nika, ki je zaključila tudi gimnazijo za sodobni ples.

Manj plesalk, a so nekatere izjemne

Nika Mlakar meni, da je v Sloveniji kar nekaj izjemnih orientalskih plesalk, nekatere od njih pa predajajo svoje znanje in nastopajo tudi v tujini. Toda po mnenju Mlakarjeve je zanimanje publike za tovrstni ples manjše, zato je tudi novih orientalskih plesalk iz leta v leto manj. "Menim, da je na žalost še vedno veliko slabega prizvoka pri plesni stilizaciji 'orientalski ples', zato je tudi manj interesa. Staršem se ne zdi primerno otroke vpisati na orientalski ples, odraslim pa je nerodno," pripoveduje Mlakarjeva in poudarja, da orientalski ples, kakršnega plešemo na zahodu – ta po njenem mnenju vključuje še več baleta in drugih plesov – zelo izboljša motoriko in zavedanje lastnega telesa.

S predsodki začeli Arabci

Za večino predsodkov o orientalskih plesalkah so po mnenju Mlakarjeve krivi kar Arabci sami. Kot pojasnjuje, je v njihovih deželah odnos med moškim in žensko drugačen, zato tam vsak ples, ki ga pleše ženska, označijo kot seksualen.

"Na področju Orienta se je razvil folklorni ples z valovanjem medenice in torza, ki nikakor ni bil seksualen. Potem pa je v malce bolj klubski, kabare, šovinistični verziji prišel v nočne klube in prav takšnega so prvič videli Evropejci. Takšna ideja je v glavah mnogih Evropejcev še danes," trdi Mlakarjeva, ki hkrati poudarja, da je lahko vsaka plesna zvrst seksualno izzivalna, če jo tako predstavi plesalec oziroma jo tako vidi gledalec. "Tudi pri drugih plesnih stilih lahko vidimo pomanjkljiv kostum, v sodobnem plesu pa ni nenavadno niti, če so na odru kar goli," svoje misli strne Nika Mlakar, ki bo po naporni plesni sezoni nekaj oddiha našla v Dalmaciji s svojimi prijatelji.



Galerija