Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Patricia Nagashi Brilli
Patricia Nagashi Brilli
23. 01. 2023 · 11:21
Deli članek:

Za dober rezultat je pomembno dobro počutje

ANKA SIMONČIČ IN OSEBNI ARHIV
Patricija Crnkovič

V pravilniku o priznanjih Plesne zveze Slovenije (PZS) je v prvem členu zapisano, da naj se priznanja, ki jih lahko za tekmovalne dosežke prejmejo registrirani tekmovalci, podeljujejo redno letno in praviloma najkasneje do konca februarja tekočega leta za preteklo koledarsko leto.

In tako bo tudi letos! Brez koronskih omejitev bo prireditev potekala zadnji petek v februarju, in kot obljubljajo na PZS, bo prireditev dobila drugačno podobo, kot smo je bili vajeni.

Ena od dobitnic nagrad PZS za najboljšo plesalko leta 2014 je bila Patricija Crnkovič. Nagrado si je priplesala z odličji na svetovnem prvenstvu, in sicer s show dance in jazz točko, katerih koreograf je bil Mitja Popovski. "Še vedno imam lepe spomine na to obdobje," pripoveduje Crnkovičeva, ki hkrati priznava, da je bilo to eno bolj hektičnih obdobij njenega življenja, saj je usklajevala srednješolske obveznosti z vajami na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana in plesnimi treningi v društvu Kazina.

Čeprav se je nagrade zelo razveselila, pa Crnkovičeva pravi, da ji ta ni odprla dodatnih vrat v tujini. "Nagrado omenim le pri projektih, ki jih prijavljam v Sloveniji," pojasnjuje diplomirana plesalka, ki je visokošolski program po zaključenem tekmovalnem obdobju nadaljevala na rotterdamski univerzi Codarts. Vstop na to univerzo ji je omogočila le uspešno opravljena avdicija.

Še med študijem je nastopala na mednarodnih plesnih turnejah v koreografijah Hofesha Shechtera, Marca Goeckeja, Antonina Comestaza, Simona Kubana … Zadnje leto študija je kot pripravnica sodelovala z belgijsko družbo IB dance company in priznanim amsterdamskim ansamblom ICK Amsterdam.

Prednost edinstvenosti

Po končanem študiju je sodelovala v različnih plesnih projektih v Sloveniji in tujini. V domovini pa je našla še eno strast – poučevanje plesa. "Uživam v pedagoškem delu," pojasnjuje mlada Kamničanka, ki poučuje mlade plesalce v celjskem plesnem društvu TBA. Hkrati tudi priznava, da je priprava koreografij za tekme zelo omejujoča, a ima tudi svoje prednosti. Svoje plesalce namreč vedno spodbuja, naj v ples vtkejo čim več sebe, naj dajo prednost edinstvenosti. "Ko plešejo pred sodniki, ki morda tekmo gledajo že ves dan, bodo v množici plesalcev zagotovo prej opazili pristna čustva plesalke kot pa njene stegnjene noge," razmišlja Crnkovičeva.

V plesnem društvu TBA poučuje otroke in mladince. Za svoje varovanke pravi, da so zelo samoiniciativne in izjemno delavne. "So kot spužvice," pravi in dodaja, da imajo zelo zrel pristop do plesa in poseben način razmišljanja. Ko ustvarja za njih, se z njimi rada tudi pogovori in v koreografijo vključi like, ki jih dekleta predlagajo in želijo pokazati.

Zgubani časi, Od blizu in Tebi

Poleg pedagoškega dela Crnkovičeva rada ustvarja različne projekte. Lani se je premierno predstavila v Domu kulture Kamnik s solo avtorsko plesno predstavo Zgubani časi. Kar trikrat pa sta moči združili s plesalko in koreografinjo Tjašo Bucik. Le pred nekaj meseci sta imeli premiero v Španskih borcih. To je bila predstava Od blizu, ki je nastala v produkciji Adrian Filma in koprodukciji zavoda En-Knap. Predstava se dotika dinamike medosebnih odnosov znotraj različnih časovnih obdobij.

V predstavi v navidezni resničnosti z naslovom Tebi sta predstavili potovanje skozi različne prostore, ki predstavljajo raznovrstne spektre naše zavesti. Predstava je nastala pod okriljem projekta Oder360, ki je bil izbran na razpisu zavoda En-Knap v sodelovanju s Centrom za kreativnost, pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje.

Njuno prvo sodelovanje pa je bila miniatura Vert, ki je bila predstavljena na lanskem Florence Dance Festivalu Kamfesta in je prejela drugo nagrado na mednarodnem plesnem tekmovanju Tutu 2022.

Najboljša, ko je treba največ

Na vprašanje, kakšno je življenje plesalke, Crnkovičeva odgovarja, da niti en dan ni enak prejšnjemu. Dopoldnevi so po navadi polni vaj za predstave. Kadar jih nima, se odpravi na trening v Plesni teater Ljubljana. Popoldneve predaja znanje mladim plesalcem v Celju. "Vmes pride še do raznih avdicij, pisanja konceptov za predstave, javljanja na razpise," našteva Crnkovičeva in dodaja, da najbolje deluje, kadar mora opraviti več stvari hkrati.

Spomini na njeno tekmovalno obdobje se ji ustavijo na prvem evropskem tekmovanju. "Ko sem stopila pred sodnike, sem celo koreografijo odplesala zrcalno – v napačno smer, z drugo nogo," se spominja in dodaja, da je bila kljub temu uspešna, saj je čutila neki pritisk in dala vse od sebe.

V prihodnosti pa se vidi v telesni psihologiji. "Kot predmet smo to imeli že na univerzi, a želim znanje poglobiti in se s tem ukvarjati čez približno deset let," pravi Crnkovičeva in pojasnjuje, da sta delovanji psihe in telesa lahko tesno povezani. "Ne nazadnje tudi na tekmi – če se dobro počutiš in to pokažeš, so tudi rezultati dobri," zaključuje mlada diplomirana plesalka in plesna pedagoginja.