V petek so v Ljubljani razkrili traso letošnje Dirke po Sloveniji, predstavitve pa se je udeležil tudi Andrej Hauptman. Športni direktor UAE Team Emirates XRG je bil po koncu novinarske konference med najbolj obleganimi s strani sedme sile, glavna tema pa kakopak Tadej Pogačar.
Prah po Strade Bianche se še ni polegel. Pogačar je še tretjič dobil to klasiko strmo naraščajoče priljubljenost. In to kljub tistemu padcu 50 kilometrov pred ciljem, ko je marsikomu zastal dih. Hauptman je vse skupaj spremljal iz prve vrste oziroma iz avtomobila športnega direktorja. "To je neka posebna klasika. Ogromno se lahko zgodi, za nas v avtu je posledično zelo stresno. Tadej pa kot smo ga že vajeni – vrhunski. K sreči tisti padec ni pustil večjih posledic, tako da nam bo ostala v lepem spominu," se je Hempi na kratko ozrl na 19. izvedbo belih cest.
Tudi najboljši kolesar na svetu ni imun na padce. "Seveda, to smo lahko videli tudi včeraj (padec Jonasa Vingegaarda, op.p.). To se lahko zgodi vsakemu kolesarju, vsak kilometer je lahko odločilen in zato je potrebno biti vseskozi zbran. Sploh na tovrstnih klasikah. Čim malce pade koncentracija, se lahko pripeti manjša napaka in vse se obrne na glavo.«
Pravi, da ni bilo neke panike, ko so pripeljali v tisti ovinek, v katerem je Pogačar zletel s ceste. "Vse se tako hitro zgodi, da ni časa, da bi kaj veliko razmišljal. Potrebno je čim hitreje začeti reševati nastalo situacijo. Ni bilo časa za razmišljanje ali stres. In bržkone je tako še najbolje.«
ŽE V PONEDELJEK ZNOVA NA KOLESU
Čeprav je na italijanskem asfaltu pustil kar nekaj kože in tudi krvi, pa padec vendarle ni pustil večjih fizičnih posledic na prvem kolesarju sveta. A prvih nekaj naslednjih dni je bila bržkone bolečina zvesta spremljevalka. "Tadej je kolesar, ki nikoli ne tarna, lahko pa si predstavljate, kako se je počutil. Ko sem sam doživel tovrsten padec, naslednjih nekaj oči ni bilo najlažjih. Bolečine so najhujše dan ali dva po padcu, a Tadej pravi, da gre vse po načrtih in se pripravlja na naslednje dirke. V ponedeljek je že opravil lažji trening.«
Prva naslednja bo Milano-Sanremo. La Classicissima še manjka na njegovem vse daljšem in imenitnejšem seznamu zmag. Številni strokovnjaki menijo, da bo to zanj eden najtrših orehov. "Zavedamo se, da je Sanremo dirka, ki Tadeju ni najbolj pisana na kožo. A Tadej ima res rad izzive in verjamem, da mu bo tudi tu enkrat uspelo.«
Taktičen načrt je skovan. "Saj ni neke velike filozofije, točno se ve, kako je potrebno dirkati na tovrstnih dirkah. Je pa vsaka dirka, vsak trenutek v dirki, poglavje zase. Ogromno stvari vpliva na potek dirke. Bomo videli kako bo.« Trenutno kaže, da bo na dan dirke v tistih koncih padal dež. "V dežju pride še bolj do izraza pripravljenost, toda glavni favoriti dirke so vsi vajeni vožnje v takšnih razmerah in vreme ne bo eden glavnih dejavnikov.«
PARIZ-ROUBAIX? DAJMO POČAKATI …
Milano–Sanremo je dirka, sestavljena iz dveh delov. Skoraj šest ur dolgega uvoda, ko se ne zgodi praktično nič. Živ dolgčas, ko je težko ostati buden. Tako tistim na kolesu kot onim pred televizijskimi sprejemniki. In potem sledi zadnje pol ure, ko se zgodi vse. Ni jih malo, ki bodo zatrdili, da je to najbolj razburljivih 30 minut v sezoni.
Trije Capi (Mele, Cervo, Berta) označujejo začetek konca, potem pa sledita legendarna klančka Cipressa (5,6 km/4,1 %) in Poggio (3,7 km/3,7 %), kjer se izriše scenarij samega zaključka dirke. Bi lahko UAE Team Emirates v popolno ofenzivo krenili že na Cipressi? "Zagotovo je Cipressa eden ključnih trenutkov dirke. Kraj, kjer se dirka lomi in ki začrta scenarij za Poggio,« odgovarja Hempi, ki o nastopu Pogačarja na kultni klasiki Pariz-Roubaix, kar že nekaj časa buri domišljijo ljubiteljev kolesarstva, ni želel/smel govoriti."Dajmo najprej počakati na konec Sanrema in bomo potem govorili o naslednjih dirkah.« Je pa dodal, da razvpite kocke ne bi smele biti prevelik zalogaj. "Tadej je na kockah že dirkal. Ni dvoma, da je lahko uspešen tudi na belgijskih kockah,« je prepričan Hauptman, ki je pred tem v nekaj besedah sijajno povzel razgibano traso letošnje Dirke po Sloveniji. "Imam občutek, da so sprinterji zamerili direktorju dirke Bogdanu Finku.«