Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
ku
ku
20. 03. 2022 · 12:11
24. 02. 2024 · 09:02
Deli članek:

Mohorič do zmage Z ZVIJAČO?! Vodstvo tekmovanja ODLOČILO in sporočilo: Njegov sedež je bil ...

Profimedia

Zmagovalec sobotne kolesarske dirke Milano–San Remo Matej Mohorič si je pomagal z zvijačo, ki pa je popolnoma v skladu s pravili UCI-ja.

Matej Mohorič je zmagovalec sobotne klasike od Milana do San Rema. Slovenski kolesar je konkurenco ugnal z vratolomnim zadnjim spustom na dirki, pri tem pa si je več kot očitno pomagal z novostjo, ki jo je pred sezono dobro preizkusil.

Gre za mehanizem pod sedežem, ki mu s pritiskom na ročico omogoča spust oziroma dvig sedeža. Nižji sedež se dobro obnese pri vožnji navzdol, medtem ko je poganjanje z višjim sedežem precej učinkovitejše.

Pa je takšen sistem sploh legalen? Po Mohoričevi zmagi je bilo o tem precej govora, zadnjo besedo pa ima kakopak UCI, ki je njegovo potopno sedežno oporo vzela pod drobnogled. Uporabo takšnega sistema je na cestnih dirkah odobrila že leta 2014, seveda pa morajo kolesarji oziroma ekipe upoštevati določene omejitve in predpise. V primeru Mateja Mohoriča je bilo vse v mejah normale, tako v spuščenem kot dvignjenem položaju je bil sedež v skladu s predpisi, zaradi česar Slovenca ne morejo kaznovati z odvzemom zmage.

"Na krmilu sem imel ročico za dvig oziroma spust sedežne opore, pri spustu s Poggia sem jo večkrat uporabil. Kolesarji se izogibajo tej tehnologiji, ampak zdaj je že zelo napredovala, teža pa se ne razlikuje kaj dosti od navadne sedežne opore. Morda bodo naslednje leto bolj množično v uporabi, saj so v določenih primerih takšne sedežne opore bolj varne," je po dirki pojasnil novi slovenski kolesarski junak.

Kako približno deluje potopna sedežna opora, lahko preverite v spodnjem posnetku.