Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
STA
STA
29. 06. 2021 · 16:42
Deli članek:

Tudi ZARADI ROGLIČA?!? Na Touru ŠOKANTNE SCENE! Najprej PROTEST, nato pa so NEKATERI kar...

Profimedia

Protest na Touru.

Kolesarji so kmalu po začetku današnje četrte etape dirke po Franciji uprizorili protest, uperjen proti organizatorjem zaradi slabe varnosti tekmovalcev. Kmalu po začetku 150,4 km dolge ravninske etape med Rendonom in Fougeresom so se za kratko zaustavili na cesti, saj menijo, da so prisiljeni dirkati v nevarnih razmerah.

Glavnina na čelu z nemškim sprinterjem Andrejem Greiplom se je po 900 metrih etape zaustavila za kakšno minuto. S tem so kolesarji želeli pokazati Mednarodni kolesarski zvezi (Uci) in organizatorju Aso, da so razmere na dirki nevarne.

Prve tri etape letošnje francoske pentlje so zaznamovali grdi padci, v ponedeljek jo je grdo skupil tudi najboljši kolesar na svetu Slovenec Primož Roglič. Ta je pred startom na Instagramu objavil sicer nasmejano fotografijo, kako je ves povit in obvezan zaradi poškodb, in zapisal, da je "položaj vse prej kot rožnat". Šaljivo je dodal, da bo šla mumija na start in videla, kako bo šlo.

Vendar pa današnji protest ni uspel, saj ga, kot kaže, niso podpirali vsi kolesarji na dirki. Nekaj se jih ni želelo zaustaviti, zato se je etapa hitro nadaljevala.

Protest je sicer dodatno izzval predsednik Mednarodne kolesarske zveze (Uci) David Lappartient. Francoski funkcionar prihaja ravno iz Pontivyja, kjer se je končala ponedeljkova tretja etapa, zavrnil pa je namigovanja, da je bila za padce kriva slaba in nevarna cesta.

"Ceste so bile v redu, konstantno široke in brez prometnih otočkov. Bila je tehnična, ampak na koncu je bila lepa ravna cesta. Gre za to, da so bili vsi zelo hitri, saj je Pontivy na dnu strme doline," je za časnik Ouest France sprva dejal Lappartient.

"Predvsem je bila glavnina zelo nervozna, Roglič pa je bil ob padcu povsem sam, brez vpliva drugih kolesarjev. Podobno kot Ewan (Caleb Ewan, op. STA) v zaključku," še prvega moža Ucija citirajo pri kolesarskem portalu Cyclingnewsu.

"Velika večina padcev se zgodi zaradi pomanjkanja osredotočenosti, ampak seveda razumem kolesarje. So pod stresom celotni dan. Samoumevno je, da je veliko nestrpnosti, vsi želijo biti spredaj, kjer pa ni prostora za vse kolesarje. Prepričan pa sem, da ne moreš za to okriviti ceste," pa je še zaključil Lappartient.

Za RTV Slovenija je tudi Matej Mohorič (Bahrain Victorious) pred današnjo četrto etapo ocenil dogajanje in splošno stanje na cestah na kolesarskih dirkah.

"Če je enačba, da je cesta široka šest metrov, lahko potem v tistih šestih metrih drug ob drugem kolesari pet, šest kolesarjev, 180 jih tam pač ne more biti. Avtomatično potem prihaja do padcev. Vsak, ki ni previden, ki sili naprej, kjer ni prostora, vpliva še na veliko drugih okoli sebe. Neizogibno je, da se ob takem stresu, takšni želji in ob tem, da smo pripravljeni marsikaj tvegati, zgodijo padci. Zato je to največja dirka na svetu in veliko ljudi jo spremlja," je dejal 26-letnik iz Podblice.

"Težko je najti primerne rešitve, težko je biti pameten. Mogoče je edina stvar, ki bi jo lahko spremenili, da bi čase za generalno razvrstitev pobrali okoli 10 km pred ciljem in s tem vsaj omilili to 'vojno' in ohranili čim več kandidatov za skupno zmago vsaj do drugega tedna. Če bo šlo tako naprej, bosta ostala zgolj dva ali trije kandidati za zmago na dirki," pa je še o morebitnih rešitvah pristavil Mohorič.

O podaljšanju meje za nevtralizacijo časov v sprinterskih etapah iz zadnjih treh na več kilometrov so govorili tudi kolesarji po ponedeljkovi etapi in Uciju predlagali spremembo pravila. Po pisanju francoske tiskovne agencije AFP pa ni pričakovati sprememb pred koncem dirke.