Čeprav je to prve preizkušnje svetovnega prvenstva 2025 ostalo še kar nekaj časa, se že zdaj ve, da bo ta nekaj posebnega.
Tudi zaradi petih debitantov (Liam Lawson, Isack Hadjar, Oliver Bearman, Jack Doohan, Kimi Antonelli), ki so si prislužili mesta v moštvih, tudi zato, ker bo Lewis Hamilton – ta je v torek praznoval 40. rojstni dan – vozil za rdeče iz Maranella, tudi zato, ker bo to zadnja sezona pred sezono popolne prenove.
S 1. januarjem 2025 je nastopil tudi novi čas – moštva se namreč do tega datuma niso smela ukvarjati z bolidi 2026, zadnji teden se že lahko. Spomnimo, da bo sezona 2026 prinesla nove motorje, dirkalnike in pnevmatike, bolidi bodo manjši, lažji, varnejši, varčnejši, … Čeprav se zdaj v tovarnah in garažah osredotočajo na to sezono, morajo zaradi finančnih omejitev močno razmišljati tudi o tisti, ki bo sledila: manj denarja bodo porabili letos, več ga bodo naslednjo sezono.
O prihodnosti – taki in drugačni – razmišlja marsikdo, po besedah njegovega očeta tudi štirikratni svetovni prvak Max Verstappen. Dirkač ekipe Red Bull Racing, ki je preteklo sezono fantastično začel, nato pa so mu tekmeci veliko bolj začeli dihati za ovratnik, naj bi začel malo drugače pogledovati v prihodnost.
PRAV VSE JE MOGOČE
V nedavnem pogovoru za F1 Insider je Jos Verstappen na vprašanje o sinovi prihodnosti dejal. "Prav vse je mogoče. Če se mu bo zdelo to v redu, lahko ostane pri Red Bullu. Njegov cilj je le en – zmagovati na dirkah. Če bo kdaj začutil, da to pri Red Bullu ne bo mogoče, selitev k drugi ekipi ni neverjetna," je zatrdil Jos, ki v menjavo ekipe pravzaprav resno verjame, prepričan je, da Red Bull stagnira oziroma celo nazaduje.
"Red Bull mora ustvariti dirkalnik, ki bo predvidljiv v vseh razmerah. Če pogledamo v drugo polovico leta 2024, ne moremo biti optimistični. Red Bull preprosto dirkalnika ni uspel narediti konstantno hitrega. Zakaj bi mu torej to uspelo letos?" je do sinovega moštva kritičen nekdanji dirkač F1.
Razlog za šibkejši drugi del sezone vidi v odhodu legendarnega konstruktorja Adriana Neweyja, ki je aprila po skoraj 20 letih zapustil rdeče bike in bo s 1. marcem zasedel mesto upravljalnega tehničnega partnerja Astona Martina. "Potem, ko je Newey odšel, se nič ni izboljšalo, nič več ni delovalo tako, kot si je ekipa želela. Temu moštvu resno grozi, da bo razpadlo, in ni dvoma, da so pred Red Bullom v letu 2025 veliki izzivi," je še končal 52-letni Nizozemec.
SPA OSTAJA, A NE VSAKO LETO
Vodstvo F1 je sicer v sredo sporočilo, da je s slovitim belgijskim dirkališčem podaljšalo dogovor o izvedbi dirk v Spa-Francorchampsu, ki bodo na urniku ostale vse do leta 2031. A hkrati tam do tega leta dirke ne bodo potekale vsako leto, VN Belgije so z urnika črtali v sezonah 2028 in 2030.
Kje bosta v na sporedu dve dirki, ki bosta nadomestili VN Belgije, še ni znano, je pa že jasno, da se bodo gotovo za dve prosti mesti srdito borili potencialni organizatorji dirk, ki se resno zanimajo za vstop v F1.
Dirkališče Spa-Francorchamps je bilo sicer na koledarju F1 že prvo sezono prvenstva leta 1950, od leta 2007 pa je na koledarju vsako leto.