Ekipa
© 2025 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
STA
STA
01. 01. 2025 · 17:18
Deli članek:

Slovenca na Dakarju po visoke uvrstitve v svojih kategorijah

Profimedia

V petek se bo s prologom začela najtežja vzdržljivostna dirkaška preizkušnja na svetu - reli Dakar. V Savdski Arabiji bosta v 47. izdaji tega tekmovanja med motoristi nastopila tudi dva Slovenca Toni Mulec in Simon Marčič, ki do konca preizkušnje 17. januarja ciljata na visoke uvrstitve v svojih razredih.

Mulec bo na Dakarju nastopil tretjič, medtem ko bo za Marčiča to že 11. nastop na reliju Dakar.

Tokratna trasa bo še šestič zapovrstjo potekala po prostranih kamnitih puščavah in sipinah Savdske Arabije. Vse skupaj se bo s prologom v Biši začelo v petek, ko se bodo tekmovalci spopadli s prvimi 29 kilometri hitrostnih preizkušenj, in končalo po skoraj 8000 km, od tega 5000 km hitrostnih preizkušenj v Šubajti.

Po sobotni prvi etapi (412 km) že v nedeljo in ponedeljek sledi najtežji preizkus letošnje izdaje, ko tekmovalce čaka maratonski dvodnevni spored v okolici Biše. Skupaj bodo morali premagati 1057 km, od tega 965 km hitrostnih preizkušenj.

Karavana bo nato do edinega prostega dne 10. januarja tekmovala še v okolici Al Henakije, Al Ule in Haila, zdaj že tradicionalnih prizoriščih v Savdski Arabiji. Po prostem dnevu sledi še sedem etap, skupaj se bo torej do 17. januarja zvrstilo 14 tekmovalnih dni oziroma 12 etap in uvodni prolog.

Na Dakarju bodo tekmovalci razvrščeni v šest različnih kategorij, tudi znotraj teh pa so razdeljeni na številne razrede.

Pri motoristih, skupaj jih je prijavljenih 136, bo v kategoriji reli 2 dirkal Mulec. Koroški motorist je prvič na Dakarju nastopil leta 2023 in zasedel končno 24. mesto v absolutni kategoriji ter deveto med tekmovalci v reli 2. Leto kasneje je bil skupno 16. in peti v reli 2.

"Ko si nekje okrog 20. mesta, je vse na višji ravni, več je tudi možnosti napak. Letos bom rekel enako kot lani: če ponovim dosežek, bo vrhunsko, če pa bo kakšno mesto več, bom samo še bolj vesel. Že samo pripeljati na cilj, je kar velika umetnost," je na medijskem terminu pred odhodom v Savdsko Arabijo dejal Mulec.

"Motor je vsako leto dobro pripravljen. Lani sem imel veliko poškodbo, a o tem nisem veliko govoril. Potreboval sem skoraj pol leta, da sem se regeneriral. Pripravljen sem najbolje v zadnjih letih. Tudi tekme so veliko pripomogle k temu in upam, da se bo to pokazalo," pa je dejal o svoji formi pred dirko.

Zadnjih nekaj dni je potoval do Savdske Arabije in v ponedeljek zvečer prišel v tabor. "Prve priprave sem oddelal brez padca in zato jih lahko ocenim pozitivno. Vzdušje tukaj je odlično, v našem taboru sem po dolgem času spet srečali številne znance iz celega sveta. Res je bilo lepo videti številne znane obraze in seči v roko prijateljem. V teh dneh pred dirko imamo za kak kratek pogovor in izmenjavo besed še priložnost, ko pa se bo tekmovanje začelo zares, pa za kaj takšnega seveda ne bo več ne časa ne možnosti," je še zadnje dni pred začetkom dirke v izjavi za svojo ekipo pospremil Mulec.

Veliko izkušenj z relija Dakar ima Marčič. Štajerski dirkač bo desetič zapovrstjo tekmoval v razredu original. S tem bo postal prvi dirkač v zgodovini omenjenega relija z desetimi udeležbami v tem razredu.

Dirkanje v elitnem razredu original sicer pomeni, da tekmovalec nima za sabo nobene ekipe, ki bi mu lahko pomagala v primeru tehničnih težav.

Marčič se na Arabski polotok odpravlja z visokimi cilji, saj si želi v skupnem seštevku uvrstiti med prve tri, je dejal na novinarski konferenci pred devetimi dnevi.

"Že nekaj let si prizadevam, da bi v skupnem seštevku stopil na stopničke. Mislim, da je to realen cilj, saj bom tekmoval z novim materialom. Če bo vse šlo po načrtu, sem prepričan, da se bom do konca boril za ta dosežek. Seveda pa bo na koncu marsikaj odvisno od športne sreče," je dejal Marčič.

Podobno kot Mulec je tudi sam kot najtežjo izpostavil maratonsko drugo etapo. Prav na 48-urni preizkušnji je lani naletel na težave in dirko zaradi težav z motorjem ni končal.

Novemu motorju bo zato letos posvetiti posebno pozornost. Tudi v pripravah na dirko je imel z njim nekaj težav. "Gre za model avstrijskega proizvajalca, pri katerem se lahko po določenem času delovanja pojavijo težave. Na pripravljalnih dirkah sem imel velike težave, saj mi je razneslo filter olja. V samem pogonskem agregatu zaradi neznanega razloga pride do povečanega pritiska, zato smo se odločili, da vsaj pet minut po tem, ko prižgemo motor, ne pritiskamo na plin," je dejal Marčič.

Po njegovem mnenju bo na letošnjem reliju večja konkurenca. To je posledica odprave pravila, ki je velevalo, da je moral tekmovalec po dveh zmagah v elitnem razredu presedlati med tovarniške voznike, zaradi česar so se številni vrnili v razred original.

Med motoristi je lani v absolutni kategoriji slavil Američan Ricky Brabec, medtem ko je bil med avtomobilisti najhitrejši Španec Carlos Sainz s sovoznikom Lucasom Cruzom. Sainz je moštvo Audija zamenjal za Fordovo ekipo, a kljub temu cilja na peto skupno zmago.

Glavni izzivalci bodo Naser Al-Atijah, zimzeleni puščavski lisjak Stephane Peterhansel, Sebastien Loeb v lovu na prvo zmago na Dakarju, Nani Roma, Giniel de Villiers, Lucas Moraes ter vse bolj izkušena Šved Mattias Ekström in domačin Jazid Al-Rajhi.

Med motoristi je krog favoritov bolj razširjen. Poleg lanskega zmagovalca Brabeca so tu še Pablo Quintanilla, Skyler Howes, Adrien Van Beveren, Tosha Schareina, Ross Branch, Daniel Sanders, Ignacio Cornejo Florimo ter Kevin in Luciano Benavides.

Rekorder pri motoristih je še naprej Peterhansel s šestimi zmagami, po petkrat so bili najboljši Cyril Neveu, Cyril Despres in Marc Coma. Tudi pri avtomobilistih je na čelu absolutne lestvice Peterhansel z osmimi zmagami, skupno torej 14 v obeh kategorijah. Petkrat je med avtomobilisti slavil Al-Atijah, štirikrat pa je bil ob Sainzu najhitrejši še Ari Vatanen.

Reli Dakar je bil sprva doma v afriških puščavah od leta 1979 do 2007, nato pa je od 2009 do 2019 pred prihodom na Arabski polotok reli gostila Južna Amerika.