Max Verstappen je v ciljni ravnini in že vidi črno-belo karirasto zastavo. Na zadnjih treh dirkah je na voljo še maksimalno 86 točk, Verstappen pa ima pred Landom Norrisom 62 točk naskoka. Kombinacij je še kar nekaj, toda tista najbolj enostavna pravi, da bo Verstappen prvak že v nedeljo zjutraj po slovenskem času, če bo v cilj pripeljal pred Norrisom. VN Katarja in VN Abu Dhabija bosta v tem primeru zgolj formalnost, vsaj kar se boja za naslov prvaka tiče. Častna kroga. Norris bi po drugi strani moral v Las Vegasu osvojiti vsaj tri točke več od Verstappna, da bi zadržal matematične možnosti za osvojitev naslova in s tem preložil kronanje.
Kljub temu, da je silovito vstopil v sezono in vodil od prve dirke dalje, ni bila to zgolj mirna plovba. Verstappen in njegov rdeči bik nista bila tako dominanta kot v lanski sezoni, ko je Nizozemec dobil kar 19 od 22 dirk in je naslov zapečatil že v začetku oktobra. Lando Norris je bil vseskozi v vzvratnem ogledalu, med drugim je slavil na Verstappnovemu domačem terenu v Zandvoortu. Tudi kontroverznosti ni manjkalo, vmes enkrat se je Max sprl s FIA in v nekem kljubovanju na novinarska vprašanja odgovarjal samo v enozložnicah.
A po tistem »remek« delu na zadnji dirki v brazilskem Interlagosu, po tisti vožnji za anale, ko je do prve zmage po desetih dirkah suše prišel s 17. startne pozicije, ni več vprašanje ali bo prvak, temveč kdaj bo prvak. Penina je na hladnem, nizozemska himna Wilhelmus pa vstavljena v predvajalnik. Morda že v vročici sobotne noči … Za zabavo ob osvojitvi naslova se zdi Las Vegas, svetovna prestolnica zabave, vsekakor primernejši od Dohe in/ali Abu Dhabija.
VRSTNI RED (21/24)
DIRKAČI
1. Max Verstappen (Niz/Red Bull) 393
2. Lando Norris (VB/McLaren) 331
3. Charles Leclerc (Mon/Ferrari) 307
4. Oscar Piastri (Avs/McLaren) 262
5. Carlos Sainz (Špa/Ferrari) 244
...
KONSTRUKTORJI
1. McLaren 593
2. Ferrari 557
3. Red Bull 544
4. Mercedes 382
...
S četrtim zaporednim naslovom bi/bo Mad Max vstopil v maloštevilen toda ekskluziven klub dirkačev, ki so povezali štiri v vrsto. Juan Manuel Fangio (1954–1957), Michael Schumacher (2000–2003), Sebastian Vettel (2010–2013) in Lewis Hamilton (2017–2020). To je to, to je seznam. Na večni lestvici se bi/bo Verstappen na četrtem mestu izenačil z Vettlom in Profesorjem Alainom Prostom, pri 27-ih pa ima pred sabo za dirkača še vsaj nekaj dobrih, najboljših let.
Kakorkoli že, (dvo)boj za naslov svetovnega prvaka je bolj kot ne odločen. Tudi Norris se je bolj kot ne že sprijaznil, da bo moral na prvi naslov še počakati, je pa predvsem druga polovica letošnje sezone temelj, na katerem lahko gradi. »Od poletnega premora dalje čutim, da sem opravil zelo dobro delo. Dobro sem dirkal, bile so to ene mojih najboljših voženj. Glavna stvar, ki jo lahko odnesem, je, da imam vero. Imam vse, kar je potrebno, da se borim za naslov,« pravi 25-letni Britanec, ki se nadeja tolažilne nagrade v podobi konstruktorskega naslova za njegov McLaren. Če je naslov prvaka bolj kot ne oddan, pa zna biti v zaključku sezone v boju za konstruktorski naslov še zelo zanimivo. McLaren 593, Ferrari 557, Red Bull 544 ... Kdo bo v mestu greha zadel jackpot? Dirka se bo začela v nedeljo ob sedmih zjutraj po slovenskem času.
Uvodna prosta treninga Hamiltonu
Dirkači so se na kultni Las Vegas Strip prvič podali že v noči na petek po slovenskem času. Na prvem prostem treningu sta bila najhitrejša Mercedesa. Najboljši čas je postavil sedemkratni prvak Lewis Hamilton, drugi je bil njegov moštveni kolega George Russell, tretji pa Lando Norris. Max Verstappen je postavil peti čas. Tudi drugi prosti trening je dobil Hamilton, Norris je bil drugi, Russell tretji, Verstappen pa 17. med 20 bolidi.Težava Red Bulla naj bi bilo zadnje krilce, zaradi katerega na dirkališču kot je vegaško težko parirajo tekmecem. Nekaj časa se je omenjala možnost, da naj bi bolj primerno krilce čez noč pripeljali iz Anglije, toda izkazalo se je, da ga sploh nimajo v arzenalu. Vse kaže, da bo kronanje preloženo. Max bo težko osvojil naslov prvaka že v Las Vegasu, a po drugi strani je Nizozemec brez večjih prask prišel tudi že iz veliko bolj zapletenih situacij.
"Nimamo drugega zadnjega krilca, manjšega zadnjega krilca, kot ga vidimo pri naših tekmecih, ki bi bil zagotovo bolj uporaben. A jutri je nov dan. To smo videli že večkrat: druge ekipe so v petek ali četrtek hitrejše, a to ne pomeni, da so hitre tudi na dirki," pravi Helmut Marko, svetovalec v ekipi Red Bulla in dodaja, da ne bi imeli nič proti, če bi Mercedes v soboto zabeležil dvojno zmago. V tem primeru namreč Norris ne bi izdatneje znižal zaostanka.
V soboto ob 3.30 po slovenskem času bo na sporedu tretji prosti trening, od sedmi uri zjutraj sledijo kvalifikacije, dirka pa se bo začela v nedeljo prav tako ob sedmih zjutraj.