Nemška ekipa je v zadnji sezoni skoraj povsem prevladovala, naslov med vozniki si je zagotovil Hamilton, največjega tekmeca je imel v moštvenem sotekmovalcu in večkrat tudi ostrem tekmecu Nicu Rosbergu. Nemec bo tudi v sezoni 2016 poskusil vse, da bo stopil iz sence branilca naslova, motiv pa ima tudi njegov rojak Sebastian Vettel. Nekdanji svetovni prvak v Red Bullu ima za sabo dobre priprave na novo sezono za krmilom Ferrarija, zato v Maranellu upajo, da bodo solidne teste preslikali tudi na prave dirke.
Pred začetkom nove sezone bo za privržence tega športa precej novega. Navzven najbolj prepoznaven bo zvok motorjev, saj naj bi bil spet nekoliko bolj podoben tistemu "pravemu", ki so ga imeli navijači radi. Motorji sicer ostajajo enaki, šestvaljni hibridni s pomočjo turbinskega polnilnika, a naj bi z novim izpušnim sistemom poskrbeli za udarnejši zvok.
Proizvajalec pnevmatik Pirelli bo ekipam dobavljal še peto, ultramehko različico gum za dirke. Gume bodo zdaj označene z oranžno, belo, rumeno, rdečo in po novem še vijoličasto barvo glede na trdoto materiala, Pirelli bo sicer za vsako dirko pripravil največ tri različne možnosti, vsak dirkač bo imel za konec tedna na voljo 13 kompletov pnevmatik.
Lani uvedene spremembe oziroma omejitve pri komunikaciji prek radijskih zvez so še strožje, s čimer naj bi dirkačem vrnili nekaj samostojnega odločanja, ki so ga v zadnjih letih že povsem prepustili strokovnjakom v boksih.
Še pomembnejši bo nov sistem kvalifikacij, ki je sicer že dobil prve kritike, med drugimi ni všeč nekdanjemu svetovnemu prvaku Nikiju Laudi. Po novem bodo namreč dirkači vozili na izpadanje, tako da bo po nekaj začetnih minutah v vsakem od treh obdobij vsakih 90 sekund odpadel najpočasnejši, na koncu bosta v boju za najboljši položaj samo še dva dirkača.
Prvič bo na sporedu kar 21 dirk. Na sceno se vrača dirka v Nemčiji s Hockenheimom, ki ga ni bilo v zadnjih dveh sezonah, letošnji novinec pa bo Azerbajdžan z dirko za VN Evrope.
V dirkaški karavani je en popoln novinec, ameriško moštvo Haas, ki je onkraj Atlantika že uveljavljeno ime v avtomobilskem športu, v formuli 1 pa začetnik. Renault ne bo imel takšnega statusa, saj je s prevzemom Lotusa spet prišel do tovarniške ekipe. Pri Manorju pa bodo imeli za novinca oba dirkača: prvi Indonezijec v zgodovini formule 1 bo Rio Haryanto, Pascal Wehrlein, učenec Mercedesove dirkaške šole, a doslej bolj znan iz prvenstva DTM, pa bo četrti nemški dirkač v formuli 1 v 2016. Tretji novinec je Jolyon Palmer, še en sin znanega očeta v formuli 1 po Maxu Verstappnu in Carlosu Sainzu mlajšemu, saj je njegov oče nekdanji dirkač Jonathan Palmer. Pri Renaultu pa bo spet vozil tudi Kevin Magnussen, ki že ima nekaj izkušenj v formuli 1 - zamenjal bo Pastorja Maldonada.
Štirje dirkači iz Nemčije so največ, kolikor jih ima ena država. Prihajajo sicer iz 13 različnih. Tako kot lani pa bo v karavani tudi letos veliko voznikov z izkušnjami in naslovi. Kar pet svetovnih prvakov bo na startu prve dirke, poleg branilca naslova Hamiltona (ima skupno 3 naslove) še Sebastian Vettel (4), Fernando Alonso (2) ter Jenson Button (1) in Kimi Räikkönen (1).
Zimska testiranja so pokazala, da je Mercedes ohranil premoč. Bil je daleč najboljši pri vzdržljivosti in številu opravljenih testnih kilometrov, zato lahko druga moštva le upajo, da srebrni ne bodo imeli spet celotne sezone za zasebno zabavo dveh dirkačev. Ferrari je bil hiter v posameznih testiranjih, manjkala pa mu je vzdržljivost. Na preboj upajo tudi pri Red Bullu, kjer na zmago čakajo že več kot leto in pol. Na drugi strani je Mercedes dobil 32 od zadnjih 38 dirk. Premoč srebrnih marsikomu ni všeč, celo veliki vodja tega tekmovanja Bernie Ecclestone je nedavno v nekem pogovoru izjavil, da je formula 1 postala dolgočasna. To naj bi se korenito spremenilo naslednje leto, ko bodo spet uvedli veliko temeljnih sprememb v tehničnih pravilih tekmovanja.
"Za mano je odlično testno obdobje, verjetno najboljše v karieri. Lahko smo zelo zadovoljni, toda dirke so nekaj drugega. Še vedno se želim dokazovati, že v Melbournu pa bo prva priložnost, da pokažemo, kaj smo delali pozimi. Komaj čakam, da se začne," je svetovni prvak Hamilton še vedno lačen uspehov.
"V moštvu je izjemna energija. Vsi komaj čakamo začetek, rad bi se oddolžil vsem, ki so tako dobro delali. Pred letošnjo sezono sem se nekaj stvari lotil drugače in prepričan sem, da nas čakajo super bitke," pa rokavico že meče verjetno tudi letos glavni izzivalec Rosberg.
STA
17.03.2016
10:38:38
Formula 1 2016: so tekmeci zmanjšali razliko do Mercedesa?
Konec tedna se bosta začela najbolj prepoznavna spektakla v športih na motorni pogon. V Katarju bodo sezono 2016 začeli motociklisti, v Melbournu pa dirkači formule 1. Naslov bo v 67. sezoni tega tekmovanja branil Lewis Hamilton, v karavani, kjer je precej sprememb, pa upajo, da bo nekomu vendarle uspelo končati prevlado Mercedesa.
Privoščite si neomejeno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov in imajo brezplačen promocijski dostop do
Plus
vsebin.
Več informacij
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke