Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
STA
STA
30. 11. 2015 · 17:41
09. 08. 2017 · 09:58
Deli članek:

Formula 1 po sezoni 2015: kdo lahko ustavi srebrne?

Reuters
Lewis Hamilton

Z nedeljsko dirko v Abu Dabiju se je končala sezona formule 1 2015. Ljubitelji tega športa si jo bodo zapomnili predvsem po prevladi Mercedesa, saj sta bila Lewis Hamilton in Nico Rosberg premočna za vse druge udeležence, ki so lahko pobrali le posamezne drobtinice.

Vodja formule 1 Bernie Ecclestone si sicer na vse načine prizadeva, da bi bilo tekmovanje bolj zanimivo in izenačeno. Tudi z novimi pravili in zmanjševanjem stroškov, z iskanjem novih prizorišč in novih dirkačev. Pri zadnjih dveh je uspešen, saj se je formule 1 v zadnjih letih predstavila na nekaj novih dirkališčih (Soči) ali pa na tistih, ki so se vrnila po dolgih letih premora (Mehika), prav tako sta se letos dokazala mladca dirkaških korenin Carlos Sainz mlajši in Max Verstappen. Manj uspešen pa je pri odpravljanju monopola v tekmovanju: potem ko se je iztekla doba Sebastiana Vettla in Red Bulla, je vlogo premočnega moštva prevzel Mercedes.

Ecclestone bo sicer moral razmisliti še o nekaj kritičnih točkah pravkar končane sezone: prvič po več desetletjih ni bilo dirke v Nemčiji, ker imajo na Nürburgringu velike finančne težave, Hockenheim pa ni želel prevzeti tveganja v zadnjem trenutku. V težavah je še en tradicionalni prireditelj, Monza, brez katere si skorajda ni mogoče zamišljati formule 1. Med moštvi je na robu preživetja Lotus, proizvajalec motorjev Renault pa bo s svojo odločitvijo o nadaljevanju sodelovanja ali koncu močno vplival na usodo Red Bulla, ki je že zagrozil, da se bo umaknil, če ne bo imel na voljo konkurenčnega motorja.

Na stezah si je sicer Lewis Hamilton že štiri dirke pred koncem zagotovil naslov prvaka, v končnici prvenstva pa je bil boljši podprvak Rosberg, ki je tako dobil potreben motiv za sezono 2016. Tudi prvi Ferrarijev adut Sebastian Vettel je pripravljen na lov na Mercedes. Letos je bil prvi mož rdečih zadnji, ki je še ostal v teoretični igri za boj za naslov prvaka, nato pa sezono končal na realno najvišje dosegljivem tretjem mestu.

Prav veliko premora pred neuradnim začetkom nove sezone sicer ne bo, saj se bodo dirkači že v torek na dirkališču Yas Marina v Abu Dabiju zbrali na testiranjih novih supermehkih Pirellijevih pnevmatik.

"Sezone nisem končal tako dobro, kot sem jo začel. A leto je bilo vseeno fenomenalno. Zdaj si bom lahko privoščil poštene počitnice, vrnil pa se bom še boljši, močnejši in pripravljen za boj z novim dirkalnikom v sezoni 2016," je po sklepni dirki sezone napovedal Hamilton.

Reuters

"S sezono smo lahko zadovoljni. Seveda pa je zadnji korak, kako ujeti Mercedes, najtežji. To bo tudi cilj v prihodnosti, a če pomislite, kje smo bili še pred enim letom, je že letošnji dosežek izjemen. Nihče drug ni toliko napredoval," je razmišljal Vettel.

Williams je bil tretji v seštevku konstruktorjev, povsem drugačna pa je zgodba z nekoč velikim McLarnom, ki je zbral zelo skromnih 27 točk, njegova dirkača Jenson Button in Fernando Alonso pa sta bila velikokrat povsem nemočni igrači ob prehitevanjih tekmecev. Špancu so v moštvu celo jasno namignili, naj neha javno oziroma prek radijskih zvez kar med dirko kritizirati svoje moštvo ...

Trije izstopajoči dejavniki sezone so bili novinec Max Verstappen, povratnik med prireditelji Ciudad de Mexico in Mercedes. Nizozemski najstnik je vozniško dobil šele oktobra, a na stezi s Toro Rossom pokazal, da bo kmalu zrel za selitev v večje moštvo. Strokovnjaki verjamejo, da ima talent kot nekoč Ayrton Senna in Michael Schumacher, v zakulisju formule 1 že krožijo govorice, da bo leta 2017 že pri ekipi iz Maranella.

Mehika je bila brez dirke več kot dve desetletji, vrnila pa se je na veliko sceno. Navijači so razgrabili vstopnice, vzdušje je bilo skorajda nogometno navijaško, prenovljeno dirkališče bratov Rodriguez pa je ponudilo spektakel sredi prestolnice.

Reuters

Mercedes je obvladoval vse. Na stezi so srebrni nizali zmage in dvojne zmage, ob tem pa še umirjali svoja dirkača, ki sta bila včasih na robu spopada na stezi ali v garaži. Ob tem so še uspešno preprečevali, da bi se tekmeci približali, Ferrarijeva predstava v Singapurju pa je vseeno opozorilo, da Nemci ne smejo spati na lovorikah.

Čeprav je bil podprvak, pa je bil Rosberg tudi eno od razočaranj sezone. Oziroma je razočaral predvsem sebe, saj je v zadnjih treh dirkah sicer premagal Hamiltona, a je bilo takrat že prepozno. Izgubiti proti moštvenemu sotekmovalcu, še posebej, če ta postane prvak, pa je v tem športu nekaj najhujšega. Med prizorišči je najmanj pozitivnih točk v sezoni dobil sicer še vedno nepogrešljivi Monte Carlo - toda dirka v kneževini vse bolj velja za športnega dinozavra, saj prizorišče ne izpolnjuje varnostnih standardov, poleg tega pa ima odločilno vlogo sobotni del s kvalifikacijami, ker je prehitevanje skorajda nemogoče.

A dokler bo Monako bolj kot dirka pomemben kot prizorišče in scena za razkazovanje bogatih navijačev in pokroviteljev, se ni bati, da bi dirka odletela iz koledarja formule 1.