Aktivnim udeležencem in ljubiteljem tega športa se obeta kar precej sprememb in negotovosti. Za zadnjo je poskrbel Nizozemec Giedo van der Garde, ki si je pot do sedeža formule 1 priboril na najbolj nenavaden način doslej, kar prek sodišča, ki mu je dalo prav v boju z njegovo nekdanjo in zdaj tudi prihodnjo ekipo Sauber.
Drugi so ubrali bolj konvencionalne metode; pri Mercedesu so se držali pregovora o tem, da ne menjajo zmagovalnih konj, in so v dirkaškem hlevu zadržali oba hitra žrebca, svetovnega prvaka Lewisa Hamiltona in podprvaka Nica Rosberga. Tudi letos se obeta oster in neposreden boj med obema - lani sta poskrbela za nekaj zelo bližnjih srečanj, po katerih nekaj časa sploh nista govorila -, saj je Mercedes napovedal, da nihče ne bo imel statusa številke 1 in da bosta oba enakovredna.
Nekdanje prvo ime formule 1, štirikratni prvak Sebastian Vettel, se je lani znašel v manjši krizi. Z Red Bullom ni šlo več, zmag ni bilo, uspehov tudi ne. Selitev k Ferrariju je bila logična poteza, saj je tudi ekipa iz Maranella v zadnjem času močno pogrešala svežino in lovorike.
Mercedesu vsi priznavajo vlogo favorita. Tudi na zimskih testiranjih je bila nemška ekipa večinoma v ospredju, imela je najmanj težav in pokazala, da je tudi letošnji dirkalnik zanesljiv in hiter.
In medtem ko pri prvih izzivalcih Red Bullu (z novim prvim voznikom Danielom Ricciardom in novincem Danilom Kvjatom), v pripravljalnem obdobju zelo zanesljivim Williamsom z veteranom Felipejem Masso in Valtterijem Bottasom, Ferrariju s Vettlom in Kimijem Räikkönenom, McLarnu s Fernandom Alonsom - Španca zaradi posledic trčenja na testiranjih v Melbournu sicer še ne bo - in izkušenim Jensonom Buttonom nimajo večjih skrbi, so pri drugih v formulo potegnili sveže moči.
Predvsem pri podružnični ekipi Red Bulla Toru Rossu, kjer stavijo na daleč najmlajšo in še ne v celoti polnoletno zasedbo z dobrimi dirkaškimi geni (Max Verstappen in Carlos Sainz mlajši). Na repu pa sta s sodnimi dogodki obremenjeni Sauber, ki ima teoretično zdaj tri voznike za dva avtomobila, ter Manor Marussia, ki ji je uspelo v zadnjem hipu sestaviti avto in najti še drugega dirkača Roberta Merhija.
Povsem zanesljivo pa ni niti število dirk. Na koledarju jih je sicer 19, a pri Nemčiji je še vedno luknja v obliki neznanega prireditelja, saj se še ne ve, ali bodo dirko gostili v Hockenheimu ali na Nürburgringu.
"Naš avto je dober in hiter. Videti je, da smo delo zelo dobro opravili. A ne smemo spati na lovorikah, tudi tekmeci so očitno dobro delali," je pred začetkom sezone hkrati optimističen in previden vodja Mercedesove ekipe Toto Wolff.
Hamilton bo po napovedih osrednja figura tudi v sezoni 2015. Naslov prvaka mu je vrnil samozavest, s 33 zmagami počasi napreduje tudi na večni lestvici najboljših in ga le še šest zmag loči od Vettla. Rad bi dodal še en naslov in naredil trojček lovorik po letih 2008 in 2014. "Ayrton Senna je bil moj vzornik in rad bi ponovil njegov dosežek. Prepričan sem, da lahko dosežem enake stvari, kot sem jih lani," je pred novo sezono razmišljal britanski dirkač. O tem, da bo prvi tekmec tudi letos vozil enak dirkalnik, pa ni dvoma. Ko so Rosberga, ki je lanski poraz precej dolgo preboleval, povprašali, ali je kaj, kar lahko prepreči osvojitev novega naslova Hamiltonu, je nemški zvezdnik samozavestno odgovoril: "Seveda. Jaz."
Sezona 2015 se bo začela v petek, 13. marca s prvimi treningi, uvodna dirka pa bo na sporedu 15. marca, ko se bo tudi uradno začel lov na Mercedes.
FORMULA ENA V ŠTEVILKA
1 ... startna številka za svetovnega prvaka; a letos bo Lewis Hamilton kljub naslovu uporabljal svojo osebno številko 44
2,5 ... sekunde potrebuje dirkalnik formule 1, da hitrost s 335 km/h zmanjša na 90 km/h
5 ... svetovnih prvakov je v karavani formule 1 2015: Hamilton, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Jenson
Button in Kimi Räikkönen
10 ... ekip je na uradnem startnem seznamu za sezono 2015, tako malo jih je bilo nazadnje leta 2009
12 ... različnih narodnosti so dirkači letošnje karavane
17 ... let in 166 dni bo imel na startu prve dirke najmlajši v karavani Max Verstappen
35 ... let in 149 dni pa najstarejši Kimi Räikkönen
39 ... zmag ima Vettel, največ med še aktivnimi dirkači
107 ... odstotkov; meja, ki jo izračunajo glede na čas najhitrejšega in znotraj katere mora končati tekmovalec v kvalifikacijah, da se lahko udeleži dirke
259 ... dni je med prvo dirko 15. marca in zadnjo 29. novembra
268 ... največ nastopov med še aktivnimi dirkači ima Jenson Button
476 ... dni brez zmage bo imel na dan dirke nekdanji svetovni prvak Vettel
702 ... kilograma je minimalna dovoljena masa dirkalnika brez goriva v tej sezoni
817 ... postankov v boksih je bilo v sezoni 2014
15.000 ... maksimalno dovoljeno število vrtljajev motorja formule 1
38.168 ... število pnevmatik, ki jih je uradni dobavitelj Pirelli ekipam dostavil v celotni sezoni 2014
100.000 ... sestavnih delov ima povprečen dirkalnik formule 1