Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Bojan Vrbnjak
Bojan Vrbnjak
21.08.2014 11:55:57
Deli članek:

Še vedno 60 konjskih moči zaostanka?

Reuters

Športni šef Red Bulla Helmut Marko pred dirko v Belgiji na stezi v Spaju, kjer se zahteva moč motorja, ne goji prevelikega upanja. Belgija bo za Renault velika preizkušnja.

Helmut Marko je znan po tem, da govori brez dlake na jeziku in da ne okoliši. Športni šef Red Bulla je za avstrijsko televizijo Servus TV o naslednji dirki, ki bo konec tedna na sporedu v Belgiji, povedal: "Pripravili smo nekatere izboljšave, toda Spa-Francorchamps in Monza nam zaradi dolgih ravnin nikoli nista odgovarjali. Pri zmogljivosti motorja smo še vedno oslabljeni."

Avstrijec nadaljuje: "S kolegi iz Renaulta smo si v preteklih tednih zelo prizadevali, da bi izboljšali zmogljivost motorja, toda v tako kratkem času je nemogoče nadoknaditi takšen zaostanek. Kljub temu smo lahko videli, da je Mercedes ranljiv, sploh če smo z njim v stiku. Na področju aerodinamike bomo poskušali nekaj drugega, toda optimističen sem le v primeru, da bo v Spaju kot po navadi deževalo. Dež bi predstavljal našo največjo priložnost. Še vedno pa čakamo na Renaultove izboljšave in predvsem izboljšave goriva. Na preteklih dirkah smo bili v pogledu moči motorja slabši za okrog 60 konjskih moči. To je prekleto veliko."

BELGIJA, 5,5 KILOMETRA POLNEGA PLINA
Za Renault bo dirka za VN Belgije v pravem pomenu besede huda preizkušnja. Pogonske enote so skoraj nenehno pod najvišjo obremenitvijo. Na lestvici od ena (lahko) do pet (zelo težko) je šef motornega oddelka Renault Remi Taffin stopnjo obremenitve za hibridni del ocenil s pet, porabo goriva s štiri, obremenitev baterije prav tako s štiri.

Remi Taffin je še dodal: "Pogonske enote skorajda ne morejo biti bolj obremenjene – tukaj imamo fazo polnega plina, ki traja skoraj 25 sekund, to je za motor z izgorevanjem najvišja kazen. Turbo puhalo se bo pri tem vrtelo s prek 100.000 vrtljaji na minuto, torej več kot 1600-krat na sekundo!"

"Dolga zavoja Puhon in Fagnes sta idealna, da pridobimo toplotno energijo, in ta moč se potem za dodaten pospešek porabi v pasaži Blanchimont. Najboljša možnost za pridobivanje kinetične energije je ostra zavorna cona pred šikano Bus-Stop. Tukaj bomo z vidika porabe zelo obremenjeni in bomo potrebovali razpoložljivih 100 kilogramov bencina. Spa-Francorchamps je za naše pogonske enote do zdaj največji obremenitveni test."

Sedemdeset odstotkov kroga na stezi pod Ardeni se odpelje s polnim plinom, to odgovarja (pri dolžini proge v Spaju okrog 7 kilometrov) dobrim 5,5 kilometrom polne obremenitve, torej v dolžini povprečne dolžine steze formule ena. Poln plin v sekundah: debelih 75 sekund na krog!

Ena izmed negotovosti je vreme. Voda je naravni sovražnik kompleksne elektrike pogonske enote. In vremenoslovci za ta konec tedna napovedujejo dež.
Reuters